1

Onderwerp: Autosleutels

Onze zwemplas ligt ongeveer 25 km van huis, als we niet op de fiets er naar toe gaan nemen we de auto. Zwemmen we met wetsuit dan heb ik de autosleutel aan een touwtje om mijn nek onder mijn wetsuit, dat gaat prima.
Maar nu komt het: als ik in alleen een zwembroek zwem, heb ik niet echt plaats om de sleutel op te bergen, ik wil niet mijn tas met sleutel aan het water laten staan, omdat als deze "meegenomen" wordt ik letterlijk ver van huis ben.

Heeft iemand misschien een goede tip?

2

Re: Autosleutels

sleutel leg ik telkens onder de band van mijn wagen

3

Re: Autosleutels

wouterwa schreef:

sleutel leg ik telkens onder de band van mijn wagen

Had ik ook aan zitten denken, weet alleen niet of ik het durf  sad

4

Re: Autosleutels

Ik had gisteren hetzelfde. Heb een pullbouy meegenomen en mijn sleutels onder een badmuts gestopt die ik om de pullbouy getrokken had. Ging prima én ik lag lekker hoog in het water.

5

Re: Autosleutels

Ik heb zo'n plastic dummy sleutel die enkel gebruikt wordt voor de auto te openen en af te sluiten bij als ik buiten zwem.
Die sleutel rijg ik aan een touwtje van mn zwembroek - of stop ik diep weg onder mn wetsuit - dat werkt prima smile

6

Re: Autosleutels

Safeswimmer een optie? Ook lekker veilig. Heb hem gekocht voor in zee zwemmen.
Je kan er bijvoorbeeld je mobieltje en sleutels in stoppen voordat je hem op blaast.
https://www.zwemmenenzo.nl/zwemartikele … mmers.html

7

Re: Autosleutels

Ik heb inderdaad ook een safeswimmer, werkt prima, maar alleen een autosleutel gaat ook goed onder m'n badmuts.

Louise

8

Re: Autosleutels

Ik heb laatst mijn sleutel achter het tank klepje gedaan. ging prima. Wel opletten, sommige autos vergrendelen ook dat klepje als hij op slot zit, zoals een medezwemmer ondervond toen we terug waren  smile

9

Re: Autosleutels

Je kan natuurlijk ook altijd in een zakje steken met zo'n sluitstrip en zo onder uw wetsuit dragen.
Kwestie dat deze niet nat word anders werkt hij mssn niet meer

10

Re: Autosleutels

Ik zoek altijd een herkenbare plant aan de oever op de plek waar ik het water in ga, en verstop daar mijn fietssleutels onder het gras. Vlak bij mijn fiets (of onder/op de autoband) vind ik te voordehandliggend - ik denk dat ze daar als eerste gaan zoeken.

/Herman

11

Re: Autosleutels

Je fietssleutel onder je autoband steken vind ik toch niet zo voor de hand liggend hoor.

12

Re: Autosleutels

ronnyke schreef:

Je fietssleutel onder je autoband steken vind ik toch niet zo voor de hand liggend hoor.

Scherp...  big_smile  big_smile

13

Re: Autosleutels

Ik heb ook een safeswimmer en dat werkt prima. Ik kan bij mijn autosleutel het 'elektronische gedeelte' loskoppelen van een echte sleutel. Gisteren heb ik de sleutel gewoon onder mijn badmuts gedaan en dat ging prima.

14

Re: Autosleutels

Dit is ook een prima optie:

https://surfweer.nl/shop/product/access … eneration/

15

Re: Autosleutels

Je kan ook een sterke magneet onder je auto aanbrengen en daar je sleutel aan hechten

16

Re: Autosleutels

Ik heb zelf een sleutelkluisje (zo een grote hangslot format) en een safer swimmer. Gebruik wat uitkomt.

17

Re: Autosleutels

Optie is ook je reservesleutel. Die is vaak niet elektronisch. Als man zijnde kun je die dan aan het elastiek van je zwembroek binden en in je zwembroek stoppen.

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

18

Re: Autosleutels

ronnyke schreef:

Je fietssleutel onder je autoband steken vind ik toch niet zo voor de hand liggend hoor.

Grapjas  roll

lol

19

Re: Autosleutels

@allen
Dank voor de tips en suggesties, gisteren geoefend met de (reserve)sleutel onder een badmuts, los van het feit dat de andere standgasten in een deuk lagen (vreemde muts met dito vreemde "bult"er in), ging dat prima.