1

Onderwerp: buikgriep 1,5 week voor 1e halve

Beste forum leden

Na het draaien van een goed trainingsprogramma startende vanaf midden maart, paar goede wedstrijden 1/4 Terheijden (2:04) en 1/3 Oud Gastel (3:01), was ik klaar voor mijn eerste halve Triathlon in Klazienaveen (23-8). Had het gevoel goed in vorm te zijn.

Tot mijn genoegen heb ik vanaf afgelopen dinsdag flinke buikgriep gekregen welke nu wat begint af te zwakken. Kan weer redelijk normaal eten. Laatste 4 dagen niets aan sport kunnen doen. Hoop zondag weer een rustige korte duurloop te doen.

Bovenstaande is natuurlijk enorm balen, maar het is niet anders en ik zal het ermee moeten doen.

Daar ik niet zoveel ervaring heb met een dergelijke situatie is mijn vraag wat ik het beste de laatste week kan doen (qua training vs. rust) en of ik mijn race strategie moet aanpassen (dwz. einde halen belangrijker dan onder 5:00).

Dank alvast voor jullie reactie.

GR

Ruud

2

Re: buikgriep 1,5 week voor 1e halve

rudi1983 schreef:

Tot mijn genoegen heb ik vanaf afgelopen dinsdag flinke buikgriep gekregen...

Ik ben er persoonlijk nooit zo kapot van, maar jou bevalt het wel zie ik.  smile

Troost je met de gedachte dat je inmiddels waarschijnlijk 2,5 kg kwijt bent die je niet 113km lang mee hoeft te slepen.

3

Re: buikgriep 1,5 week voor 1e halve

zo kun je het idd ook bekijken big_smile

maar enig idee of impact beperkt is?

4

Re: buikgriep 1,5 week voor 1e halve

Ik zou even rustig aan doen totdat je helemaal hersteld bent. Voor Mallorca 70.3 werd ik ook ziek, soort van buikgruip. Dit was 2 dagen voor het evenement dus ik was al blij dat ik aan de start kon staan en enigszins fatsoenlijk finishen. Met nog anderhalve week te gaan zou ik mijn schema vergeten en eerst volledig herstellen door goed te rusten, eten en te drinken en dan op gevoel wat kortere trainingen doen met misschien iets meer snelheid. Maar allemaal op gevoel. Volgens mij hoeft het niet zo heel veel impact te hebben op je strategie, je hebt nog tijd genoeg.

Laat even weten hoe het allemaal gegaan is, dan leren wij er ook nog wat van.

En succes!

5

Re: buikgriep 1,5 week voor 1e halve

thanks Maca

Zal ik zeker doen!

6

Re: buikgriep 1,5 week voor 1e halve

Ik zou in elk geval niet teveel zorgen maken over trainingen nu, niet proberen verloren trainingsuren in te halen bijvoorbeeld. Dan heb je alleen maar kans op terugval in ziekte en begin je vermoeid aan de wedstrijd.
Een paar rustige trainingen voor het gevoel is waarschijnlijk wel even goed maar vooral niks geks doen en goed herstellen, dan komt die opgebouwde conditie vanzelf weer terug

7

Re: buikgriep 1,5 week voor 1e halve

Die gemiste trainingsuren zijn denk ik niet zo'n punt, je zit al in je tape-periode?

Toen ik van het voorjaar buikgriep kreeg, had ik vooral last met het op peil houden van mijn vochtniveau. Ik zou daar vooral op letten! En zorgen dat je (met inmiddels weer enigszins eten) al je voedingstoffen binnen krijgt.

Succes man.

8

Re: buikgriep 1,5 week voor 1e halve

thanks allen

gaat al een stuk beter. kan weer goed eten en voel me prima in orde.

nog rustig aan doen deze week en dan komt het helemaal goed.

Toch wat ongerust geweest  wink