1 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (25-08-15 12:06:53)

Onderwerp: Blaren en teennagels

Geen ernstige blessure, maar wel erg vervelend. Na elke flinke afstand hardlopen zit ik met blaren onder mijn teennagels.
Behalve flink pijnlijk, laat dus ook de nagel los van z'n bed en duurt het enkele maanden voordat die weer aangroeit.

Ik heb al diverse oorzaken kunnen uitsluiten; te kleine schoenen, te grote schoenen, naden in sokken etc. Het lijkt gewoon een gevolg van de druk op de nagel bij elke stap icm hitte, maar zie dat maar eens te voorkomen.

Heb er inmiddels gelnagels op laten zetten, maar dat is alleen een cosmetische oplossing.

Heeft er hier iemand ervaring of tips?

2

Re: Blaren en teennagels

Ik zie dat ik zeker niet de enige ben:
http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=284

Maar dat is al weer enkele jaren terug.

3

Re: Blaren en teennagels

LindaRotterdam schreef:

Geen ernstige blessure, maar wel erg vervelend. Na elke flinke afstand hardlopen zit ik met blaren onder mijn teennagels.
Behalve flink pijnlijk, laat dus ook de nagel los van z'n bed en duurt het enkele maanden voordat die weer aangroeit.

Ik heb al diverse oorzaken kunnen uitsluiten; te kleine schoenen, te grote schoenen, naden in sokken etc. Het lijkt gewoon een gevolg van de druk op de nagel bij elke stap icm hitte, maar zie dat maar eens te voorkomen.

Heb er inmiddels gelnagels op laten zetten, maar dat is alleen een cosmetische oplossing.

Heeft er hier iemand ervaring of tips?

Hier heb ik ook last van. Altijd de 2 tenen naast mijn linker grote teen. Heb ook al van alles gedaan. Niets helpt. Heb al diverse merken schoenen gehad in de loop der jaren dus daar ligt het voor mij ook niet aan. Begint bij mij na ca. 30 km. Kortere afstanden geen last. Bij een blaar onder mijn nagel doe ik mij ogen dicht, scheur die nagel er af, vloek een paar keer van de pijn en ben er weer een paar maanden van verlost totdat de nieuwe nagels er weer op zitten  smile
Als jij een oplossing tegen komt hoor ik het graag!  wink

4

Re: Blaren en teennagels

Ja heb er ook last van, ook vanaf 30km eigenlijk, alleen bij mij is het altijd de grote teennagel die de sjaak is. Helaas geen oplossing, is tot nu toe twee keer voorgevallen (loop niet zo vaak 30+).

5

Re: Blaren en teennagels

Idd met warm weer zien mijn voeten ook behoorlijk af. Ik ga wel in regelmaat naar de pedicure en hou mijn nagels goed kort. Maar bloedblaren en ingescheurde eelt komt regelmatige voor. En ik ben in regelmaat wel eens een nagel kwijt of hij ziet volledig blauw en komt er achteraf af. Sport is fijn wink

6

Re: Blaren en teennagels

Ik wil ze het liefst laten zitten, zodat eronder rustig nieuw vel en nagel kan vormen. Maar heb twee van de 5 er toch al weer af getrokken, die zaten alleen nog aan de nagelriem vast.

Gewoon maar aan wennen dus, begrijp ik. Jammer zeg.

7

Re: Blaren en teennagels

Bij ultralopers is het een trend om de teennagels er af te laten halen. Dit zal ook wel niet voor niks zijn. Maar tja dat is wel een wereldje apart natuurlijk. Ipv een herstelshake te drinken roken die een jointje om te recupereren :-)