1

Onderwerp: Duizelingen na zwemmen

Gisteren heb ik voor het eerst een uur zwemtraining meegedaan, het was vrij laat op de avond, van 21-22uur.
Daarna op de fiets naar huis (niets aan de hand), nog wat gegeten en toen naar bed. Ergens in de nacht ben ik me toch duizelig geworden (wel doorgeslapen, maar je registreert het blijkbaar onbewust toch ofzo), als ik me omdraaide in bed leek alles wel te tollen.
Vanochtend toen ik wakker werd was het er nog steeds. Gelukkig kon ik heel rustig aan opstaan, hoefde niet maar mn werk.
Eigenlijk is het pas sinds een uurtje goed weg nu.

Nou heb ik jaren geleden vaker gezwommen (2x per week 45 min) en er nooit last van gehad. Maar de laatste 6 jaar helemaal niet gezwommen.
Afgelopen zondag had ik er tijdens T1 wel ook echt last van, ik zwabberde heen en weer, kon amper op 1 been staan om mn schoen aan te trekken. (bij mn wedstrijd in juni nergens last van btw)

Ik weet dat er meer mensen last van hebben, maar ook zo lang nog na de training?
En is er iets tegen te doen, of is het een kwestie van wennen...

2 Laatst bewerkt door woes (23-09-15 11:55:56)

Re: Duizelingen na zwemmen

Ik ben ook net een dronkeman na het openwaterzwemmen. Op 1 been staan in T1 is praktisch onmogelijk. Ik heb er meer last van  als de temperaturen (water) naar beneden gaan. Ik heb nu earplugs gehaald, om te voorkomen dat het water in mijn oren gaat. Het schijnt dat dit je evenwichtsorgaan beïnvloed. Alleen nog niet getest, dus weet niet of dit de oplossing is.

Overigens is het bij mij na een paar minuten wel over.

3

Re: Duizelingen na zwemmen

Waarom wil je perse op 1 been staan als je duizelig bent?
Ga zitten trek je schoenen aan, ga rustig staan ...... en weg

4

Re: Duizelingen na zwemmen

Mijn vraag was ook niet gericht op het 1 been staan. Meer het de hele nacht duizelig zijn na een zwemtraining. Toeval of kwam het door de training? Ik ga het deze week ondervinden...

5

Re: Duizelingen na zwemmen

Afgelopen week weer gezwommen en nergens last van.
Ik wijt het dus maar aan oververmoeidheid of iets dergelijks.
Nu bouw k het iets rustiger op.

6

Re: Duizelingen na zwemmen

Een slechte dag is geen slecht jaar he  wink