1

Onderwerp: Winterkleding icm compressiesokken

De winter komt er weer aan. Sinds begin dit jaar ben ik gaan lopen met compressiesokken en tubes. Nu het kouder begint te worden begin ik beetje te twijfelen hoe dit in de winter aan te pakken. Lopen mensen dan met een langere broek over de compressiesokken heen? Ben geen fan van veel lagen ivm schuren e.d. maar op begeven moment zal er niks anders op zitten lijkt me als het echt te koud wordt.

2

Re: Winterkleding icm compressiesokken

Waarom zou je niet met 2 lagen werken? Ik loop inderdaad altijd met de compressie tubes en een langebroek. Schuren slijt alleen sneller mijn broek maar aangezien de tubes als condooms om je kuiten zitten heb je op je huid geen enkele last (als je daar bang voor bent)...

#enjoylife

3 Laatst bewerkt door petitmas (05-10-15 10:42:36)

Re: Winterkleding icm compressiesokken

Je bent bang voor schuren.

Wat kan er in hemelsnaam schuren bij/op/over je kuiten met een tube???????

maar eh.............loop je met die kousen/tubes op doktersadvies? Zo niet..................

GEBRUIK DOOR SPORTERS

De werkingswijze van compressiekousen zou berusten op circulatiebevordering en het voorkomen van spiervibraties.
Prestatiebevordering: Er zijn al veel onderzoeken verricht naar een prestatieverbetering door compressiekousen. Denk daarbij aan hartslag, zuurstofopname, krachtmetingen etc. Gebleken is dat bij goed getrainde sporters geen prestatieverbetering gevonden wordt. Eén onderzoek toont aan dat recreatieve sporters op een loopband iets beter presteerden met compressiekousen.

Samenvattend is de stand van zaken – tot nu – dus:
Compressiekousen met milde druk ( 18-25 mmHg) verminderen oedeem zonder de slagaderlijke doorbloeding te belemmeren. Ze zijn veilig te gebruiken voor diabeten met doorbloedingsstoornissen.
Compressiekousen zorgen voor minder spierpijn ná een inspanning
Compressiekousen verbeteren de sportprestatie niet of nauwelijks
Compressiekousen voorkomen geen blessures
Compressiekousen bevorderen het blessureherstel niet

(bron : podotherapie Zeist)