1

Onderwerp: Zwembrillen

Ik ben op zoek naar een nieuwe zwembril. Mijn huidige is gewoon opgebruikt denk ik. Aan 1 kant "zuigt" de bril niet meer rondom het oog waardoor er water inkomt. Gewoon standaard nieuw brilletje kopen of hebben mensen nog tips/advies over bepaalde brillen die erg goed bevallen?

2

Re: Zwembrillen

Ik koop altijd goedkope Speedo brilletjes en daar doe ik dan 2 jaar mee. Maar de pasvorm is zo persoonlijk als de vorm van je kop. Eigenlijk kun je er geen zinnig woord van zeggen, bij de één zit een bepaald brilletje goed, bij een ander loopt het water bij dezelfde bril bij het eerste baantje al met stralen naar binnen. Als je oude bril op zich goed beviel kun je die het beste weer kopen.

3

Re: Zwembrillen

Ben erg tevreden over de Zoggs Predator Flex.
Woord zegt het al, flexibel. Sluit heel goed af.
Totaal geen last van lekkage.

4

Re: Zwembrillen

Emiel1969 schreef:

Ben erg tevreden over de Zoggs Predator Flex.
Woord zegt het al, flexibel. Sluit heel goed af.
Totaal geen last van lekkage.

Ik heb een aantal brillen uitgeprobeerd en kwam telkens op de Zoggs Predator terug. Ik weet niet hoe persoonlijk een zwembril is, maar de Zoggs sluiten prima om mijn ogen.

5 Laatst bewerkt door Bleek (02-10-14 17:10:02)

Re: Zwembrillen

Ik gebruik een speedo van een euro of 10-15, de speedo merit. Heb er wel altijd twee, waarbij ik er één alleen gebruik voor wedstrijden en één alleen voor trainingen. Is de trainingsbril versleten dan wordt mijn wedstrijdbril mijn nieuwe trainingsbril. Doordat ik max 8 wedstrijden met een zwemonderdeel doe per jaar, heb ik altijd een bijna ongebruikt exemplaar op mijn hoofd.

6

Re: Zwembrillen

Hier ook een zoggs predator fan!

Ben van oorsprong een zwemmer, dus heb al flink wat brilletjes versleten. Bij deze nooit problemen met beslaan, lekkage of irritatie.

7

Re: Zwembrillen

Mijn go-to zwembril is de Zoggs Phantom Elite. Iets kleiner dan de Predator, waardoor die iets minder weerstand heeft als je in een vreemde hoek afzet en iets minder snel van je gezicht wordt gedukt. De predator wou af en toe wel lekken als ik op een bepaalde manier keerde. De Phantom is ook nog eens een stukje goedkoper.

Veel van de speedo's hebben toch een beperktere vlak kijk stuk, waardoor je minder goed ziet.

8

Re: Zwembrillen

Ik ben door mijn oogafwijking min of meer veroordeeld tot de aqua sphere eagle eye. Dit is (zover ik weet) de enigste redelijk betaalbare zwembril waar glazen op sterkte in kunnen. Ik heb daar echter wel redelijk wat last van lekkage en beslaan.
Voor de wedstrijden gebruik ik lenzen, en dan heb ik een adidas zwembril, die is een stuk kleiner en daar ben ik wel heel tevreden mee.

9

Re: Zwembrillen

Ik zwem al meerdere jaren met dezelfde Predator Flex in deze blauw witte kleur: http://zwembrilletjes.eu/nl/zwembrillet … -blauw_wit. Ding is niet stuk te krijgen. En ik weet nu al zeker dat mijn volgende zwembril weer een Predator Flex gaat zijn

10

Re: Zwembrillen

Ik heb een Beco Sydney, bevalt me prima
Iets grotere glazen, goede afsluiting

11

Re: Zwembrillen

wilagro schreef:

Ik ben door mijn oogafwijking min of meer veroordeeld tot de aqua sphere eagle eye. Dit is (zover ik weet) de enigste redelijk betaalbare zwembril waar glazen op sterkte in kunnen. Ik heb daar echter wel redelijk wat last van lekkage en beslaan.

Ik heb ook een Aqua Sphere Eagle op sterkte, en mij bevalt hij juist prima, het is de lekkerste zwembril die ik ooit gehad heb. Geen lekkage, beslaan niet slechter dan bij andere, en ik krijg er ook niet van die enorme wallen van onder mijn ogen. Ik heb er dus later ook nog eentje met 'vensterglas' bij gekocht voor gebruik in combinatie met mijn lenzen (ik wissel lenzen en bril af).

Dus: het is inderdaad heel persoonlijk.

Louise

12

Re: Zwembrillen

Zwembrilletje is inderdaad heel persoonlijk, ik zwem nu sinds 2 jaar ongeveer met een zweeds brilletje
Knetter hard, geen rubber, geen andere poes pas, maar ik vind het heerlijk zwemmen.
Had wel eerst een zweeds brilletje met rubber en daarna zonder rubber.
Zweedse brilletjes zijn ook zowat "onverwoestbaar" bij normaal gebruik.

Maar zoals bij iedereen keuze is persoonlijk smile

13

Re: Zwembrillen

Interessant onderwerp  smile mijn sterkte van ogen is - 6,5. ik gebruik voor de zwem momenten daglenzen maar een zwembril op sterkte zou veel goedkoper zijn. Hebben jullie hiervoor ook tips?

De Aqua Sphere Eagle gaat tot - 6 m. Ik zag op internet nog het merkt tabata, iemand hier ervaring mee?

14

Re: Zwembrillen

Misschien kun je die 0.5 wel missen bij het zwemmen? Ik weet niet meer precies wat mijn brilletje voor sterkte heeft, maar zeker niet precies dezelfde als bril en lenzen, in dioptrie en cilinder enzo. En dat gaat prima. Je hoeft toch niet heel precies te lezen of lang naar iets te kijken ofzoiets.

Louise

15

Re: Zwembrillen

Dank je wel voor je reactie Louise, ik ga een afspraak plannen bij de opticien!!  smile

16

Re: Zwembrillen

@ e_dwin. Bij Sportemotion in Barendrecht, ook webwinkel; hebben ze zwembrillen tot -10.
Ik heb er 1 die prima bevalt voor als ik geen zin heb om lenzen in te doen. Glazen zijn geloof ik 10,50 per stuk en neusvleugel+ elastiek 12,50. Kijk maar eens op de website.

17

Re: Zwembrillen

Pluk dank je wel voor je reactie, ik ga zeker even kijken!  smile

18

Re: Zwembrillen

pluk schreef:

@ e_dwin. Bij Sportemotion in Barendrecht, ook webwinkel; hebben ze zwembrillen tot -10.
Ik heb er 1 die prima bevalt voor als ik geen zin heb om lenzen in te doen. Glazen zijn geloof ik 10,50 per stuk en neusvleugel+ elastiek 12,50. Kijk maar eens op de website.

Helaas hebben ze niet voor + !

Weet iemand daar iets van? Ik heb + 7

19 Laatst bewerkt door Mono (17-08-15 19:13:15)

Re: Zwembrillen

@JerryLust. Ik ben zelf lichtelijk verziend en zoek al tijden naar een oplossing.
Ik zag onlangs de volgende zwembrilletjes met positeve diopters:

Ik heb ze zelf nog geen van allen geprobeerd.

Succes.

20

Re: Zwembrillen

Ik was toevallig eerder vanmiddag een nieuw zwembrilletje op sterkte (min) aan het bestellen want ik heb de vorige vorige week kapot getrokken, na twee jaar intensief gebruik. Zodoende kwam ik plus-brillen tegen, tot +6, bij de Zwemwinkel. Ik ga van dat merk (Tabata) de min 2,5 proberen, maar hun min-glazen lopen zelfs tot min 10! (zie hier). Even wachten nog tot ik mijn ervaringen kan melden.


Louise

21

Re: Zwembrillen

Nou Louise, ik ben benieuwd naar je ervaringen met de zwemwinkel en het brilletje.

22

Re: Zwembrillen

Ik heb er nog niet mee gezwommen, maar de levering was in elk geval prima en het in elkaar zetten van het brilletje een fluitje van een cent. Het lijkt ook heel goed te zitten, maar ik heb het dus nog niet in het water getest. Misschien morgen.

Louise

23

Re: Zwembrillen

Ik heb vandaag met het nieuwe Tabata-brilletje gezwommen, in het zwembad, en dat beviel uitstekend: scherp en helder zicht, bleef prima zitten, geen last van water of beslaan of wat dan ook. Alleen trok ik het los bij het afzetten, toen hield ik ineens een los glas in mijn handen, dus ik heb het nu nog een keer en hopelijk wat steviger in elkaar gezet. Het lijkt me helderder dan m'n oude Eagle Sphere was, maar dat kan ook gewoon de nieuwigheid zijn. In elk geval: voorlopig dik tevreden dus.

Louise

24 Laatst bewerkt door Mono (29-10-15 18:11:39)

Re: Zwembrillen

Ben (al weer een maandje) zeer tevreden met mijn zwembrilletje met plus glazen (positieve diopters). Heerlijk dat ik nu de bodem (zwembad) weer goed kan zien.
Het brilletje heb ik inderdaad gekocht bij de Zwemwinkel.
Het zit mij uitstekend, al is het hoofdbandje maar nét lang genoeg voor mijn zeer grote hoofd. En de glazen beslaan niet.
Bij het afzetten kunnen de onderdelen inderdaad makkelijk losraken; daar moet ik wel op letten. Maar ze zijn ook weer zo aan elkaar gezet.