1

Onderwerp: Even voorstellen

Ik ben Jan Vermond en ben zo'n 5 jaar geleden begonnen met triathlon.
We kregen op werk een trainingsplan aangeboden voor de kwart van Brugge. De schema's kwamen van Chris Brands en na een maand of 6 trainen stonden we met 30 man aan de start in Brugge. Iedereen is daar gefinished, dat was echt te gek!
Omdat Brugge zo'n succes was stonden we het jaar daarna met een man of 40 aan de start van Oud Gastel. Ik en een aantal anderen voor de 1/3e en de rest voor de kwart. Dat was pittig maar heel gaaf. Ergens rond de 3.35 gefinished dat jaar. Het jaar daarna weer Oud Gastel maar dan in 3.08 en vorig jaar weer sneller in 2.59. Vorig jaar ook voor het eerst een halve gedaan in Nieuwkoop en daarna Leiderdorp. Na Nieuwkoop een tijd nagedacht en me dan toch maar ingeschreven voor Frankfurt 2015.
Voor Frankfurt kon ik nog wel extra trainingsmotivatie gebruiken en begin dit jaar heb ik me inschreven bij TTL in Leidschendam. Lange fietsritten op zaterdag zijn absoluut een stuk leuker in een groep dan alleen! Ook met zwemmen hebben de clubtrainingen me erg geholpen. In de voorbereiding Ter Aar en Nieuwkoop weer gedaan dit jaar.
En dan op 5 juli in het snikhete Frankfurt mijn eerste Ironman gefinished in 11.08. Ondanks de hitte helemaal te gek!
Vorige maand heb ik me ingeschreven voor Maastricht 2016. Het is toch een soort verslaving.
Tot vorige week heb ik al mijn wedstrijden op mijn Giant TCR1 gereden met opzetstuurtje maar na frankfurt vond ik dat ik wel een echte tijdritfiets had verdiend. Een aardige investering maar na een klein rondje gisteren weet ik zeker dat mijn nieuwe Felt B14 de investering absoluut waard is! (zie "wat heb je nu weer gekocht smile)

2

Re: Even voorstellen

Welkom Jan en aangezien je al redelijk wat ervaring hebt over de verschillende afstanden hoop ik dat je wat goede tips hebt.

3

Re: Even voorstellen

Welkom Jan
Wat supergaaf dat je werk zo'n trainingsplan aanbiedt! Ben nu wel reuze benieuwd in welke sector je zit, kun je er wat meer over vertellen?
Mooi ook dat je bent bevangen door het tri virus en veel plezier gewenst met je nieuwe fiets!

4

Re: Even voorstellen

Ik werk bij Janssen Pharmaceuticals (onderdeel van Johnson en Johnson). Toen we 5 jaar geleden begonnen met deze projecten waren we echter nog Crucell. Het initiatief kwam van een aantal werknemers en de directie heeft er geld voor vrij gemaakt. Trainingsplannen, een introduciepakket met sportvoeding en een paar groepstrainingen werden geregeld en een wedstrijdoutfit.

JnJ is ook erg gefocussed op de gezondheid van de werknemer dus die heeft het initiatief na de overname van het bedrijf dan ook doorgezet.

5

Re: Even voorstellen

Jan welkom! Leuk dat je via een initiatief op je werk in de triathlonwereld terecht bent gekomen. En dan Frankfurt in 11:08 finishen is erg knap, zeker onder de omstandigheden dit jaar.

6

Re: Even voorstellen

Dank je Maca!

En als ik nou niet precies tijdens die wedstrijd mijn eerste lekke band in 5 jaar had gekregen, waarbij ook nog eens mijn CO2 module weigerde dan had het zomaar eens 10.59.59 kunnen zijn smile

7

Re: Even voorstellen

Goed geregeld daar bij JnJ, daar zouden n hoop bedrijven n voorbeeld aan kunnen nemen!