1 Laatst bewerkt door marcelca (27-09-15 11:59:24)

Onderwerp: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

Ik doe eind oktober mee met duathlon assen op afstand 5 / 20 / 2,5..

Nu twijfel ik of ik 2 x ga wisselen van schoenen of gewoon met mijn loopschoenen op de fiets, met normale pedalen ( hier heb ik wel een soort kunststof toe-clips voor ).

Ik ben op zich wel gewent om op mijn fiets te springen en schoenen aan te doen op de fiets maar vraag me af wat sneller is, ik heb ooit ergens eens gelezen ( weet niet meer waar ) dat tot 40km het verschil met trappen te verwaarlozen is, zeker ten opzichte wat je aan tijd kwijt bent om te wisselen.

Wie heeft meer ervaring met duathlon en hoe doen jullie dat ?

2

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

marcelca
ik heb dit jaar ook een duathlon (4/20/2) gedaan en heb gewoon gewisseld tussen de onderdelen. Wel twee paar loopschoenen gebruikt. Zodat ik het eerste paar kon uittrappen na het lopen. Tweede paar stond netjes gereed om snel te wisselen.

Er bestaan echter ook adapters waarin je met je loopschoenen kan en dus niet hoeft te wisselen van schoeisel.
Zal vast en zeker sneller zijn smile.
Zie: http://www.pyroplatformadapters.nl/
Maar zijn vast wel ergens goedkoper te vinden want ik vind ze behoorlijk prijzig.

3

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

dat vind ik ook overdreven voor een keertje duathlon  smile  smile  smile

4

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

Als je maar wisselt conform de voorschriften, ik hou je in de gaten...  smile  smile

Laatste keer jureren dit jaar voor mij. Fluitje des doods gaat weer mee.

5

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

Dorter schreef:

Als je maar wisselt conform de voorschriften, ik hou je in de gaten...  smile  smile

Laatste keer jureren dit jaar voor mij. Fluitje des doods gaat weer mee.

Whahahahaha

ja weet het, eerst helm op en dan fiets pas pakken, en eerst fiets ophangen en dan pas helm los..


1 ding scheelt doe niet mee aan het NK dus zal er minder scherp aan toe gaan

6

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

marcelca
http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi … ousPage=lr

7

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

Ik was vorig jaar bij de runbikerunbikerun in Dordrecht. Daar ook diverse atleten gezien die weer met ouderwetse toeclips in de weer gingen. Je moet dan immers 4 keer wisselen. Het scheelt weleswaar tijd omdat je niet van schoenen hoeft te wisselen, maar de meesten waren toch veel tijd kwijt aan het gerommel met de toeclips zelf. Het kost moeite om erin te komen, ze hangen standaard ondersteboven en met het lopen met de fiets stuiteren die alle kanten op omdat ze de grond raken. Ook nog wat bijna-valpartijen gezien omdat ze zo bezig waren met het instappen dat ze met de fiets alle kanten op zwabberden en erg dicht bij anderen kwamen. Het lijkt dus niet zo ideaal als het klinkt.

8

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

marcelca schreef:

1 ding scheelt doe niet mee aan het NK dus zal er minder scherp aan toe gaan

Ik begrijp dat regels niet gelden als het geen NK is...? Mes tussen de tanden m'n jongen...  big_smile Alles in redelijkheid, maar de regels zijn voor iedereen hetzelfde.

Succes allen morgen en veel plezier.

9

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

Ik ga niet van schoenen wisselen, heb van die pyro's

10 Laatst bewerkt door marcelca (31-10-15 00:03:22)

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

Dorter schreef:
marcelca schreef:

1 ding scheelt doe niet mee aan het NK dus zal er minder scherp aan toe gaan

Ik begrijp dat regels niet gelden als het geen NK is...? Mes tussen de tanden m'n jongen...  big_smile Alles in redelijkheid, maar de regels zijn voor iedereen hetzelfde.

Succes allen morgen en veel plezier.

Denk dat je me niet helemaal goed begreep, ik ben super voor strenge regels, als ze tenminste wel gehandhaaft worden.

Regels zijn voor iedereen, helaas zie ik dat dat nog wel is vergeten word

Bloedhekel aan als er gestayerd word terwijl het niet mag

Wat ik bedoel dat het bij mijn niveau wat minder op het scherpst van de snede gestreden word

Tot morgen, heb er zin in, mocht je me zien, ik heb een focus tijdritfiets ( zwart / gifgroen )

11

Re: Duathlon Assen ( schoenwissel of niet )

marcelca schreef:

Ik doe eind oktober mee met duathlon assen op afstand 5 / 20 / 2,5..

Nu twijfel ik of ik 2 x ga wisselen van schoenen of gewoon met mijn loopschoenen op de fiets, met normale pedalen ( hier heb ik wel een soort kunststof toe-clips voor ).

Ik ben op zich wel gewent om op mijn fiets te springen en schoenen aan te doen op de fiets maar vraag me af wat sneller is, ik heb ooit ergens eens gelezen ( weet niet meer waar ) dat tot 40km het verschil met trappen te verwaarlozen is, zeker ten opzichte wat je aan tijd kwijt bent om te wisselen.

Wie heeft meer ervaring met duathlon en hoe doen jullie dat ?

will power big_smile  big_smile  big_smile