1

Onderwerp: 3 marathons, en dan? ....

Hoi, nieuw op dit Forum.
Ik ben lid geworden om mijn kennis te vergroten over de Triatlon. Er zijn vele websites, maar op een forum kom je vaak de echte ervaringsadviezen zonder winstbejag tegen.
De afgelopen 3 jaar ieder jaar een marathon gelopen, en vind dat echt prachtig. Maar het kriebelt al een tijdje om ook het fietsten en zwemmen er bij op te pakken.
Fietsen doe ik nu regelmatig op mijn MTB, maar dat is het niet helemaal. het begin is er echter. ik kan goed de schoolslag, maar borstcrawl eigenlijk niet zo.

Mijn doel is om volgend jaar zijn juni de OD te doen. dus moet aan de gang.
Ik woon in Beverwijk, zijn daar goede Triathlonclubs?

En ja die fiets... hoe moet je dat nou doen als je het wilt proberen. Stel dat het niks wordt na een slechte ervaring, is dat wel een hele investering. Iemand ideeën hierover?

2

Re: 3 marathons, en dan? ....

Welkom. Idee over de fiets.. Een 2e hands mischien er staan er genoeg op marktplaats enz voor een redelijke prijs en valt het tegen zet je hem er terug op en krijg je je geld mischien nog volledig terug  smile

3

Re: 3 marathons, en dan? ....

Johan Tichelaar schreef:

Hoi, nieuw op dit Forum.
Ik ben lid geworden om mijn kennis te vergroten over de Triatlon. Er zijn vele websites, maar op een forum kom je vaak de echte ervaringsadviezen zonder winstbejag tegen.
De afgelopen 3 jaar ieder jaar een marathon gelopen, en vind dat echt prachtig. Maar het kriebelt al een tijdje om ook het fietsten en zwemmen er bij op te pakken.
Fietsen doe ik nu regelmatig op mijn MTB, maar dat is het niet helemaal. het begin is er echter. ik kan goed de schoolslag, maar borstcrawl eigenlijk niet zo.

Mijn doel is om volgend jaar zijn juni de OD te doen. dus moet aan de gang.
Ik woon in Beverwijk, zijn daar goede Triathlonclubs?

En ja die fiets... hoe moet je dat nou doen als je het wilt proberen. Stel dat het niks wordt na een slechte ervaring, is dat wel een hele investering. Iemand ideeën hierover?

Hoi Johan,
In Beverwijk traint http://www.duursportdem.nl/
Zwemmen o.a. in het 50 meter bad van het  Sportfondsenbad.
Ken de club persoonlijk niet maar zou er gewoon op af gaan om eens kennis te maken.
gr, Emiel

4

Re: 3 marathons, en dan? ....

Welkom!

Ik had zelf ook nog geen fiets en heb idd een tweedehandse simpele racefiets gekocht... er komt in het voorjaar een opzetstuurtje op en dat is het dan.
Als je echt verslingerd raakt kun je er in de toekomst nog eens geld tegenaan gooien, maar in het begin heb je al zoveel andere aanschaf dingen (denk aan wetsuit, tri-suit, fietsschoenen en helm en ga zo maar door).

5

Re: 3 marathons, en dan? ....

Johan welkom! Wat Hedcandy zegt, gewoon een racefiets kopen en er een opzetstuur op monteren. Als het niets voor je is dan ben je makkelijker van een racefiets af dan van een tijdritfiets en daarnaast vind ik zelf dat als je maar één fiets hebt je beter een racefiets dan een tijdritfiets kan hebben.