1

Onderwerp: fiets meenemen in vliegtuig

Dit voorjaar ga ik weer naar Mallorca en zoals ieder jaar is de vraag: hoe neem ik mijn fiets mee ? Eigenlijk wil ik het dit jaar uitbesteden. Wie kent er een goede vervoerder ? Uit eerdere berichten ken ik Forza, maar als ik google, lijkt het mij dat dit bedrijf gestopt is. Zelf kwam ik bij www.travel-light.nl. Heeft er iemand al ervaring met dit bedrijf ? Als ik kijk naar de prijs is dit alleszins redelijk en nauwelijks duurder dan zelf je fiets meenemen in het vliegtuig. Wellicht zelfs goedkoper in totaal omdat ik op Mallorca nu ook een kleinere auto kan huren.

2

Re: fiets meenemen in vliegtuig

Forza is er helaas mee gestopt inderdaad. Uit verzekeringstechnisch oogpunt begreep ik.

Travel Light ken ik niet, maar ik ben wel erg benieuwd naar je ervaringen. Ik heb één keer mijn fiets (en een koffer) laten vervoeren door Forza naar Mallorca. Dat kostte toen meen ik rond de 200 euro. Dit jaar heb ik mijn fiets in een fietskoffer gedaan en dat betekent extra kosten voor wat betreft bagage, een taxibus naar Schiphol en een taxibus op Mallorca (met mijn volledige gezin was er geen sprake van het huren van een auto groot genoeg om alles mee te nemen). Per saldo is dat dus duurder en moet je je fiets ook nog demonteren en later weer in elkaar zetten. Ik zou het wel weten dus als Travel Light enigszins betaalbaar is.

3

Re: fiets meenemen in vliegtuig

Volgens hun website kost het circa EUR 135,- retour Mallorca. En dat zelfs met 2 verschillende adressen in Mallorca (aflever adres is anders dan ophaaladres). Daarvoor had ik hun even gemaild en ze belde meteen.  Klonk allemaal prima en ambitieus. Als ik het goed begrijp gebruiken zij DHL als vervoerder. En inderdaad, voor EUR 135,- ben je goedkoper uit dan zelf meenemen & sjouwen.