1

Onderwerp: alpe d'huez triathlon

Hello

ben al paar jaar aan het fietsen en rij regelmatig 100km+. Tussendoor rondjes van 50km en woonwerk van 40km. Daarnaast aan het trainen voor de weissensee 11 stedenstocht (3e x). Vroeger heel veel wedstrijdzwemmen gedaan en heb nog een goede slag al moet deze efficienter om niet terug te moeten vallen op schoolslag.

Eind juli wil ik de halve doen op de alpe d'huez. Lopen is mijn grootste uitdaging, liep rond de 8 km deze zomer maar stopte daarmee vanwege blessure. Blessure is bijna weg en mag over 2 weken weer hardlopen.

Doel is de halve te halen, tijd maakt me niet zoveel uit

cheers
Bas

2

Re: alpe d'huez triathlon

heb ik iets verkeerd gezegd? ;-)

3

Re: alpe d'huez triathlon

Ja, dat van die zwemachtergrond wordt door ons prutsers niet gewaardeerd  wink

Welkom seelb, ik lees je post nu pas!

De Alpe d'Huez triathlon staat ook hoog op mijn verlanglijst, dat moet een geweldige ervaring zijn! Fiets je wel eens in de bergen? En wat voor blessure had/heb je?

4

Re: alpe d'huez triathlon

Hoi, ik had je ook gemist... sorry.
Wees welkom!

5

Re: alpe d'huez triathlon

Welkom cool

6

Re: alpe d'huez triathlon

Mooi doel heb je voor ogen. Hoe kom je aan deze wedstrijd?

7

Re: alpe d'huez triathlon

thanks all!

wedstrijd via een vriend die weer franse vrienden heeft. we zijn rond die tijd daar in de buurt op vakantie dus leek leuke combi.

blessure was hardlopersknie. heup zat behoorlijk vast en is nu bijna los (fysiomed doet wonderen). bij een test bleek een behoorlijk krachtverschil van de benen. dus er komt wat specifieke training aan voor links. hoop over 2 weken weer te mogen beginnen met lopen.

zwemachtergrond was tot mijn 13e ;-) maar wel 3 x in de week toen... ben nu over de 40 :-(

vanavond eerste keer zwemmen met IZGS in haarlem.

en niet vergeten dat ik nog de 11 steden moet doen

8

Re: alpe d'huez triathlon

Ik ben nieuw hier, erg blij om je bericht te zien

9

Re: alpe d'huez triathlon

seelb schreef:

blessure was hardlopersknie. heup zat behoorlijk vast en is nu bijna los (fysiomed doet wonderen). bij een test bleek een behoorlijk krachtverschil van de benen. dus er komt wat specifieke training aan voor links. hoop over 2 weken weer te mogen beginnen met lopen.

Hm, daar lijk ik nu ook last van te hebben. Nul pijn bij normaal gebruik maar komt langzaam op als ik ga hardlopen totdat het zo gevoelig wordt dat ik moet stoppen.

seelb schreef:

vanavond eerste keer zwemmen met IZGS in haarlem.

Hoe was dat? Ik woon in Zandvoort en een (of meer) keer per week meezwemmen met een triathlonvereniging zou wellicht handig zijn. In Heemstede zit ook een vereniging, maar daar wordt 's ochtends vroeg gezwommen.

10

Re: alpe d'huez triathlon

Matiuechan schreef:

Ik ben nieuw hier, erg blij om je bericht te zien

Hoor je niet op het sexy cocktail dresses forum te zitten?

11

Re: alpe d'huez triathlon

@maca944 blessure schijn heel vaak voor te komen. en heeft vaak met heup en core te maken.  ik ben behoorlijk aantal keren te grazen genomen door de fysio. en merk nu dat ik weer 'soepeler' wandel. al die tijd geen hardlopen want ontsteking en dan is het dweilen met kraan open.

zwemmen was echt leuk. althans bezig zijn. de instructeur wil dat ik mijn techniek ga aanpassen en dat maakte het wel uitdagend....

12

Re: alpe d'huez triathlon

fmkdqosj schreef:

fmkdqosj  smile  smile
Sexy Homecoming Dresses

Gerapporteerd via niet ok! button

13

Re: alpe d'huez triathlon

Maca944 schreef:
Matiuechan schreef:

Ik ben nieuw hier, erg blij om je bericht te zien

Hoor je niet op het sexy cocktail dresses forum te zitten?

Ik denk niet dat we hier verder veel nuttige bijdragen van hoeven te verwachten...  hmm