1

Onderwerp: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Met de migratiestroom meegekomen  big_smile en zojuist neergestreken in Nederland, Den Haag. In het warme buitenland had ik een aardige trainingsroutine maar nu moet ik alles weer gaan opbouwen in Nederland. Door de verhuizing 6 maanden niet kunnen trainen. Ik ben member geworden van deze site omdat ik wil leren wat er allemaal mogelijk is in Nederland om te trainen in groepsverband en uiteindelijk te racen. Ik ben een age grouper (50+) en heb inmiddels een volle Ironman een paar halve en Olympic triathlons afstanden gedaan.

Ik heb al de triathlon vereniging aangeschreven in Den Haag, maar misschien zijn er ook goede ren en fietsverenigingen ter aanvulling. Ik ben ook benieuwd hoe jullie trainen in de winter, de home trainer niet meegenomen.  smile

Groetjes,
Edgar

2

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Edgar welkom! Vanuit Den Haag zijn er natuurlijk wel een paar mooie fietsroutes. Welke Ironman heb je gedaan? En in welk warm buitenland zat je?

3

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Welkom, zowel op dit forum als terug in het land. Ik heb dezelfde nieuwsgierige vragen als Maca!

Over trainen in de winter, dat gaat vooral om het fietsen, denk ik? Het zal even wennen zijn, maar met goede kleding, eventueel verlichting en een beetje flexibiliteit in je trainingstijden kun je de meeste winters wel doorfietsen. Er zijn winters bij geweest de afgelopen jaren dat de temperatuur amper onder 0 kwam, en dan zijn wind en regen de grootste spelbrekers. Aan de andere kant: fietsen in zonnig vriesweer is heerlijk! De afgelopen jaren was de spelbreker misschien meer de gladheid, want toen was er relatief veel sneeuw. Maar het kan alle gekke kanten op met het weer - zoals nu bijvoorbeeld, dit is een soort november-hittegolf, nu kan fietsen nog in korte broek, dat is echt heel raar!

Louise

4

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Sorry voor deze late reactie maar ik bedankt jullie voor de belangstelling. Ik moet gewoon wat vaker terugkomen naar deze site. Ik ben misschien te veel gewend aan het eenvoudige Facebook  ;-)

Ik zit momenteel in een soort klimaat shock en ben helemaal mijn trainings ritme kwijt. Dat komt ook een beetje doordat ik nog niet echt gesetteld ben in Den Haag. Huur tijdelijk, kleine ruimte en dan het weer...brrr! Ik vind het elke keer maar moeilijk om er op uit te gaan. Zeker nu mijn tenen gevoelloos worden van de kou, na een fiets tocht naar Zandvoort.! Ah jongen toch! ;-)

Ik heb 12 jaar in Dubai gewerkt en gewoond en de laatste 4 jaar ben ik aan het sporten. (de bekende midlife crisis!) ;-)
Ik heb een paar Marathons gelopen en een dozijn kleine Triathlon en Duathlon races gedaan. Twee 70.3 in Dubai en Abu Dhabi en de Full Ironman in Zuid Africa. Waren allemaal mooie ervaringen en ik hoop dat ik nog een paar mooie wedstrijden kan doen in Europa voordat het lichaam het niet meer aankan.

Mijn doelstellingen zijn Sub 5 op een 70.3 en Sub 12 op de volle afstand.
Momenteel heb ik behoefte aan trainingspartners die mij op weg helpen hier in Nederland maar die mij ook positief kunnen stimuleren. Ik ben momenteel nog zonder baan, dus veel tijd! ;-). Ik zie hier zoveel sportieve mensen op de fiets of rennen maar meestal alleen. Niet echt nodig denk ik en ik weet, het is een individuele sport echter trainen is leuk met een klein groepje.

Begin 2016 vlieg ik terug naar Dubai om de ironman 70.3 te doen op Jan 29. Wie gaat mee?

Ps wat zijn goede websites om Triathlon gear te kopen online in Nederland. Heb nog wat warme fiets kleding nodig etc.

Edgar

5

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Welkom hier en in Nederland!
Ben zelf nog een groentje dus laat de tips verder over aan de pro's hier wink
Mooie prestaties heb je al neergezet zeg! Daar kan ik alleen nog maar van dromen...

6

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Ha Edgar, welkom (terug) in Nederland smile

Ik woon zelf ook in Den Haag en trainde daar tot nu toe voornamelijk in mijn eentje (weliswaar met behulp van een coach). Maar omdat mijn werkritme dit jaar wat minder onvoorspelbaar is ben ik nu ook lid geworden van RTC (vooralsnog op proef maar ik denk wel dat ik blijf). Dus misschien gaan we elkaar daar wel eens tegen komen? Ik ben er vaak wel bij de zwemtraining op dinsdagavond en af en toe bij de looptraining op donderdag. De overige dagen train ik alleen of bij mijn zwemclub.

Wat het klimaat betreft: Je treft net een van de (tot nu toe) warmste winters in de geschiedenis, dus, eh...  tja wink Zelf vind ik de (afgelopen weken overvloedig gevallen) regen en de eeuwig waaiende wind vervelender op dit moment...

Groet,

Herman

7

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Welkom edgar. In een ander onderwerp staan een aantal goede tips voor webwinkels:

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=3909

8

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

HermanB schreef:

Wat het klimaat betreft: Je treft net een van de (tot nu toe) warmste winters in de geschiedenis, dus, eh...  tja wink Zelf vind ik de (afgelopen weken overvloedig gevallen) regen en de eeuwig waaiende wind vervelender op dit moment...

+1. En de somberheid/gebrek aan (zon-)licht die daarmee gepaard gaat. Maar koud is het niet, nee.

Ik dacht wel ook nog: als je moeite hebt met het weer, zorg er dan in elk geval voor dat je het jezelf nu niet tegen maakt. Het is niet voor niets zo dat veel triatleten nu een (relatieve) rustperiode hebben. Je zou dat klimaatgericht periodiseren kunnen noemen.

Louise

9

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Ik denk dat voor de meeste triatleten de rustperiode wel al voorbij is nu.

10

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Ik ben inderdaad weer in een omhoog lopende lijn terecht aan het komen de laatste tijd, wat trainingsbelasting betreft. Al sluit ik niet uit dat er rond kerst toch weer een dipje komt, met al die sociale verplichtingen...

/Herman

11

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Nouja, laat ik voor mezelf spreken dan: ik vind de voor de basis benodigde lange, rustige duurtrainingen op de fiets in deze tijd van het jaar naar: te nat, te winderig (dus dan wordt een groot deel van de training te intensief), straks wordt het mogelijk ook nog glad en dat risico neem ik helemaal niet, en de dagen zijn ook nog eens erg kort en de Tacx te saai. Plus dat ik ook veel fiets voor woon-werk-dingen enzo, en als ik dan in een week al elke dag ben natgeregend, dan heb ik het wel weer gehad.

Dus fietsen blijft bij mij tot in het nieuwe jaar in de onderhoudsstand. Afhankelijk van hoe de winter zich ontwikkelt, ga ik dan wel weer eens kijken. Dan heb ik er ook weer echt zin in. Dus een 'lang' fietsdoel vroeg in het seizoen is dan niet zo handig, en daar houd ik rekening mee.

Louise

12

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Klopt wel hoor, fietsen doe ik relatief weinig nu, vergeleken met lopen en zwemmen dan. Al zitten ze wel alledrie alweer in opgaande lijn. Maar één fietstraining van twee uur per week (en dan straks nog wat tacxen) zoals ik nu doe is inderdaad nog niet veel...

/Herman

13 Laatst bewerkt door Edgar (15-12-15 16:44:09)

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Hoi bedankt voor deze informatie en HermanB ik hoop je een keer te ontmoeten via RTC en anderen natuurlijk ook. Ik ben nog geen lid maar zal dit binnenkort ga doen.

Wat ik me overigens afvroeg, na wat ritjes gemaakt te hebben in de buurt, hoe train je hier op een tri-bike in aero positie? Op mijn racebike moet ik al zo vaak stoppen. Rijden jullie eerst een bepaalde locatie/weg? Zo ja waar?

Zijn er overigens nog een paar goede Facebooks pagina's die ik in de gaten kan houden voor activiteiten of wedstrijden?

Groetjes
Edgar

14

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Edgar schreef:

Hoi bedankt voor deze informatie en HermanB ik hope je te ontmoeten een keer via RTC en anderen natuurlijk ook. Ik ben nog geen lid maar zal dit binnenkort ga doen.

Wat ik me overigens afvroeg, na wat ritjes gemaakt te hebben in de buurt, hoe train je hier op een tri-bike in aero positie? Op mijn racebike moet ik al zo vaak stoppen. Rijden jullie eerst een bepaalde locatie/weg? Zo ja waar?

Zijn er overigens nog een paar goede Facebooks pagina's die ik in de gaten kan houden voor activiteiten of wedstrijden?

Groetjes
Edgar


Je bent niet de enige die met dat probleem worstelt, zie: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=3418

De FB pagina Triathlon liefhebbers is wel leuk om te volgen, en dit forum natuurlijk, dan moet je een heel eind komen qua informatie.

15

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Ja, dat was mijn eerste vraag hier op het forum, de reden om van meelezer lid te worden!

Het is vooral een kwestie van je tijd en plek zorgvuldig kiezen. Ik ben op Paaszondag, bij het eerste mooie weer sinds lang, ten noorden van Den Haag geweest, Meijendel enzo, nou, dat was de racefietshel: knetterdruk en een boel mensen die ik van racefietsertje-pesten verdacht. Maar doordeweeks, of bij slechter weer, en/of net even ergens anders is het stukken beter.

Ik kan me trouwens voorstellen dat wat al wel de 'oorlog op het fietspad' genoemd wordt in Nederland ook een aardige cultuurshock op kan leveren?

Louise

16

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

Louise schreef:

Ik ben op Paaszondag, bij het eerste mooie weer sinds lang, ten noorden van Den Haag geweest, Meijendel enzo, nou, dat was de racefietshel: knetterdruk en een boel mensen die ik van racefietsertje-pesten verdacht. Maar doordeweeks, of bij slechter weer, en/of net even ergens anders is het stukken beter.

Hahaha, ja, daar kan ik me iets bij voorstellen :-) Daar is het op mooie zondagen inderdaad altijd erg druk, zeker op de smallere paadjes in het bos, als je daar reed. Ten zuiden van Den Haag (tussen Kijkduin en Hoek van Holland) is het beter hoor, al moet je ook daar wel blijven uitkijken voor wandelende strandgangers. Vanaf Hoek van Holland kun je door langs de Waterweg richting Maassluis, dat is ook prima te doen gewoonlijk.

Een van mijn vaste zomerse rondjes loopt vanuit Den Haag langs Poeldijk, 't Woudt, Schipluiden naar Maassluis, vandaar langs de Waterweg naar Hoek van Holland, en dan door de duinen terug naar Den Haag. Ongeveer 60 km, zelfs in de zomer meestal te doen (maar warme zondagmiddagen blijven druk natuurlijk, ik rij dan ook liever 's avonds).

Als ik ten noorden van Den Haag fiets rij ik meestal over het brede fietspad tot aan de Wassenaarse slag, om dan rechtsaf te slaan en via Wassenaar en Voorschoten (station) langs de Vliet richting Zoeterwoude te rijden. Langs de N11 ligt dan een erg mooi fietspad richting Alphen.

/Herman

17

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

wow,joyeux noël
---------------------------

mermaid prom dresses

18

Re: Net neergestreken in Nederland (Den Haag)

nacho schreef:

wow,joyeux noël
---------------------------

Volgens mij is de anti-botvraag nog niet moeilijk genoeg... wink

/Herman