1

Onderwerp: duatlon, grote afstand !

Hallo,
Zoals eerder al vermeld ben ik dit jaar 17 jaar geworden !
Maar ik zou dit jaar een winterduatlon wille meedoen op een iets langere afstand,
nl: 7.5-30-3.75, maar ga dit doen op relatief rustig tempo om zeker niets te forceren,
maar de eerste weken moet aeroob ( laag tempo) gebeure heb ik al gehoord
Zou iemand me wat kunne geve ivm het traine van iets langere afstanden ?

Alvast heel hard bedankt !

Sam

2 Laatst bewerkt door Concorde (01-10-08 20:39:37)

Re: duatlon, grote afstand !

Hoezo de eerste weken?
Misschien goed om je eerst eens te verdiepen in de kreten aëroob, anaërobe (drempel), omslagpunt e.d.
Geeft jezelf wat meer duidelijkheid en weet je zeker dat we allemaal over hetzelfde praten.
Kijk maar 's op  http://www.hartslagmetershop.nl/nl/dept_420.html

Gr, Concorde.

P.S. Dit is een forum, geen MSN, dus schrijf aub niet in popi-nederlands. zoek maar's op je toetsenbord.... er staat ergens wel een N. :-) (no offence)

3

Re: duatlon, grote afstand !

langere afstanden is voor de jeugd pure verspilling van je snelheid en het kweken van blessures. Als er ook kortere afstanden bij een wedstrijd zijn dan zou ik sowieso daarvoor kiezen.
Zelf weten natuurlijk, 7.5-30-3.75 valt wellicht nog mee maar ik vindt het heel onnozel.

4

Re: duatlon, grote afstand !

7,5- 30 -3,75 is geen enkel probleem voor een 17 jarige.

LOL is waar het om gaat.

Sam, als het om de uitdaging gaat is dit een mooie afstand, voor de eerste keer! 

Als je dit als wedstrijd sport wilt doen ben ik het eens met MR Arby en is het wel slim om niet te snel te lange afstanden te doen (meer dan 10-40-5 of een olympische triathlon).

@Concorde en MR_Arby een beetje een positievere benadering graag voor een nieuwe telg van onze mooie sport smile

Sam Succes! ook zonder N wink

5 Laatst bewerkt door Concorde (02-10-08 19:28:33)

Re: duatlon, grote afstand !

Ik begrijp wat je bedoelt Vanzella, maar ik wil hem alleen maar sturen in de richting van de wat serieuzere materie. Hij hoeft echt niet diep in de fysiologie te duiken, maar het begrip van aëroob en anaëroob is wel handig. Uiteraard was mijn reactie niet negatief bedoeld.... hé, ben ik een negatief persoon? Nèèèèèè! wink (misschien wel's ietsje direct....)
En hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Gr, Concorde! (altijd in voor LOL!)

P.S. oja, ik kan er niets aan doen, maar die MSN taal irriteert me..... sorry. Maar nogmaals even goede vrienden.

6

Re: duatlon, grote afstand !

@Concorde
Inhoudelijk bemoei ik me niet met je betoog..  Ik weet geen ruk van Aeroob Anaeroob en aanverwante termen..

Alleen van rustig, stevig en hard trainen.

En we moeten inderdaad niet te overdreven aardig worden, dan komt er hier nooit een goede discussies los smile

7 Laatst bewerkt door Concorde (03-10-08 18:22:15)

Re: duatlon, grote afstand !

smile