1

Onderwerp: Voorstellen van Vonk

Beste forumleden,

Mijn naam is Vonk, 26 jaar, student/onderzoeker, actief sporter en in voorbereiding op mijn nieuwe uitdaging: de groene baret halen.

Mijn hele leven heeft de fantasie van behoren tot een elite-eenheid (Korps Commando Troepen) ergens in mijn hoofd rondgezweefd. De mooie elementen vind ik het streven naar perfectie, de extreme uitdagingen en de eindeloze voorbereidingen die zo'n eenheid tot een geoliede machine maken. Jezelf testen op allerlei gebieden, in de extreemste omstandigheden spreekt mij erg aan. Ik begin niet aan deze uitdaging met het idee dat ik de wereld ga verbeteren of dat wat Defensie doet zal bijdragen aan een betere wereld. Deze uitdaging doe ik puur en alleen voor mezelf, zonder het gemeenschappelijk doel uit het oog te (willen) verliezen. Ik hoop tijdens deze periode (in eerste instantie 4 jaar) vooral mijzelf voor 200% te leren kennen. Hoe iemand reageert in extreme omstandigheden zoals kou, honger, vermoeidheid laat zich lastig raden, maar ik ben erg benieuwd naar mijn eigen reacties. Het beste wat ik kan doen is zo fit mogelijk aan de start verschijnen. De totale trainingstijd neemt (minimaal) circa 1 jaar in beslag.

De komende maanden zal ik op het forum vooral veel lezen, informatie verzamelen om zo mijn trainingen te optimaliseren.

2 Laatst bewerkt door Sandra86 (27-12-15 17:14:13)

Re: Voorstellen van Vonk

Welkom! Al bepaalde triathlonwedstrijden op het oog?

3

Re: Voorstellen van Vonk

Vonk welkom! Ik mis de link tussen de groene baret en triathlon enigszins (en wens je verder alle succes).

Wat verwacht je van dit forum? Heb je specifieke triathlondoelen in voorbereiding op het behalen van de groene baret?

4

Re: Voorstellen van Vonk

Welkom!
Ik mis ook een beetje je relatie met triathlon..ben dus wel benieuwd waarom je bij deze sport bent uitgekomen?
En wat je ervaringen zijn, en je plannen voor 2016 (of verdere toekomst)

5

Re: Voorstellen van Vonk

Welkom! Als ex-gardist lukt het mij ook dus voor jou zou het helemaal een eitje moeten worden. Wanneer is je eerste wedstrijd? Je beroep en je hobby zullen een leuke aanvulling op elkaar zijn. Succes!

6

Re: Voorstellen van Vonk

Vonk welkom op het forum.

Net als Macca mis ik ook de relatie tussen triathlon en het willen behalen van de groene baret. Dat je met triathlon een goede conditie opbouwd staat buiten kijf. Maar dit is wel een specifieke  zwem-fiets-loop conditie. Ik werk al jaren bij het KCT en adviseer je om meer te investeren in bijv crossfit, hardlopen en survivalrun (met name het touwwerk). Dat je daarnaast wilt fietsen en zwemmen is prima maar gaat je niets extra bieden in de (voor)opleiding. Uiteraard is triathlon een mooie sport maar als voorbereiding in mijn ogen minder geschikt.
Succes met je voorbereidingen en wie weet zie ik je in Roosendaal.