1

Onderwerp: Binnen zwemmen met buiten water ervaring?

Ik zou graag af en toe het gevoel van buiten zwemmen willen simuleren. Daarom heb ik het idee om mijn zwemtrainingen te variëren met een training in een 50mtr bad met zwempak aan.

Doen jullie dit ook wel eens? Is dit ok voor het zwembad? En wordt het niet te warm met dat warme zwembad water?

-- M

2

Re: Binnen zwemmen met buiten water ervaring?

Bij ons in het zwembad mag het niet. Maar in Antwerpen wel, maar na 1000m vind ik het wel behoorlijk warm worden met dat pak in een zwembad.

3

Re: Binnen zwemmen met buiten water ervaring?

Misschien is een neoprene zwembroek iets voor je? Las ik toevallig een tijdje terug wat over, zie dit artikeltje: http://triathlon.competitor.com/2015/12 … rts_127012

4

Re: Binnen zwemmen met buiten water ervaring?

Bij mij op de sportclub mag het iig wel, tenminste ik krijg daar geen commentaar op. Maar dat is een 20mtr bad, en ik ben draaien en keren wel een beetje zat! De dichtstbijzijnde 50mtr baden zijn Dordrecht of DenHaag, Rotterdam heeft dat helaas niet... :-(

5 Laatst bewerkt door Dorter (29-12-15 20:12:14)

Re: Binnen zwemmen met buiten water ervaring?

In een wetsuit is helemaal niks, veel te warm. Keren is ook net niks. Beter gewoon een flinke pulbouy voor extra drijfvermogen. En als je de extra weerstand rond de schouders wil simuleren trek je er een oud slobbershirt bij aan.

6 Laatst bewerkt door Louise (30-12-15 12:47:15)

Re: Binnen zwemmen met buiten water ervaring?

Ik heb het in Vlissingen wel eens iemand zien doen, dat zwembad heeft een apart banenzwembad met koeler water (wel maar 25 m). En het mag daar dus. Verder heb ik ook wel eens van iemand gehoord die een Ironman in Australië ging doen waar je vanwege de kwallen (geloof ik) verplicht bent om in een pak te zwemmen ook al is het water er warm, en die trainde juist in een wetsuit in het zwembad om aan de warmte te wennen. Want ja, het is dus wel heel warm.

En ja, deze 'topsportstad' mist wel wat zaken. Ik weet niet hoe het staat met die plannen voor een 50-meterbad in Charlois? Nou is dat voor mij amper dichter bij dan Den Haag, maar toch, het zou mooi zijn.

Louise