1

Onderwerp: Afbraak van rugspieren of juist training?

Hallo,

Tijdens mijn fietstrainingen probeer ik soms een tijdje in de 'handlebars' te fietsen, maar na een lange tijd krijg ik daar pijn van in mijn rug. Aanvankelijk dacht ik dat dat relatief goed was, want na de training versterken die spieren dan en na een tijd van training zal ik geen pijn meer hebben in mijn rug...
Maar nu las ik overlaatst dat fietsen eigenlijk gewoon je rugspieren afbreekt... Nu weet ik wel niet meer of ik nog veel moet trainen in de 'handlebars'. Ik doe wel aan core-stability, maar als dat dan weer helemaal tenietgedaan wordt op de foets, vind ik dat ook maar jammer.
Iemand die hier meer duidelijkheid kan over scheppen?

Groet,
Jorrit

2

Re: Afbraak van rugspieren of juist training?

Spieren afbreken door fietsen lijkt me broodje aap, dat lukt alleen door amper te eten (eiwitafbraak). Maar rugpijn bij fietsen in de handlebars klinkt ook niet goed, klopt je afstelling wel? En zijn het je spieren of is het iets anders? Wennen aan de houding met in het begin wat spierpijn naderhand is normaal, maar veel meer dan dat moet het toch echt niet zijn, dan klopt er iets niet.

Louise

3

Re: Afbraak van rugspieren of juist training?

Idd spierafbraak van het fietsen heb ik nog nooit gehoord. En idd je fietspositie eens na of laten nakijken.