1

Onderwerp: Trainen in het buitenland - tips waar

Omdat ik binnenkort (weer) op vakantie ga en daar graag mijn looptrainingen wil blijven doen, vroeg ik mij af of er wellicht mensen zijn die tips hebben waar te lopen. Immers, de meesten van jullie vervolgen ook hun trainingen op een vakantie bestemming. Zo helpen we elkaar aan informatie..


In mijn geval betreft het Suriname, Paramaribo.
Is er ergens een park oid waar een van jullie goede ervaringen mee heeft?
Ik kan me verplaatsen met de auto dus het hoeft niet naast de deur van mn appartement te zijn.

2

Re: Trainen in het buitenland - tips waar

je kan overal lopen, verhard onverhard maakt niet uit. gewoon km maken.

3

Re: Trainen in het buitenland - tips waar

Ja dat snap ik.
En ik kan ook op Google maps kijken waar.
maar als er iemand nou tips heeft uit eigen ervaring is dat toch net zo leuk?
Dus dat is meer de strekking van dit topic...

4

Re: Trainen in het buitenland - tips waar

weet niet of je dit soort tips bedoelt...

ik ga elk jaar naar zuid frankrijk op vakantie en daar is het bloedje heet maar probeer wel de looptrainingen om de dag vast te houden..

duurtraining wil ik nog wel overdag doen, ( ja ook met 35 graden plus ), altijd een pet op ( ben bovenop niet zo dik bezaait :-) ) en loop met een hardloopcamelbag met 2 liter water, als ik 1,5 uur gelopen heb is die schoon leeg, dus goed drinken is belangrijk en je insmeren tegen de zon uiteraard..

intervallen en intensievere trainingen doe ik ook wel maar die probeer ik in het donker te doen want zodra de zon daar opkomt is het snel al boven de 25 graden

5

Re: Trainen in het buitenland - tips waar

Hedcandy schreef:

In mijn geval betreft het Suriname, Paramaribo.
Is er ergens een park oid waar een van jullie goede ervaringen mee heeft?
Ik kan me verplaatsen met de auto dus het hoeft niet naast de deur van mn appartement te zijn.

Als ik in het buitenland ben kijk ik meestal even op de Strava "global heat map" waar de locals zoal hun trainingen doen. Gouden tip ooit van DC Rainmaker. De heat map voor Paramaribo (hoe roder, hoe meer daar wordt hardgelopen) vind je hier. Je kunt ook fietsen aanklikken om te zien waar veel gefietst wordt (en omdat het Strava is hebben we het dan meestal over racefietsen, maar dat is natuurlijk wat we zoeken).

Ik gebruik de heat map trouwens ook als ik nieuwe/betere fietsroutes bij mij in de buurt wil vinden.

/Herman

6

Re: Trainen in het buitenland - tips waar

Tnx Herman, dit is een goede tip, voor gelijk alle bestemmingen.

7

Re: Trainen in het buitenland - tips waar

Herman, jouw linkje van Strava.. waar kan ik een andere bestemming invoeren?
Ik zit te zoeken maar kan het niet vinden.
Aangezien ik naar een piepklein eilandje ga pik ik het er op basis van de wereldkaart ook niet even uit.