76

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Website Trainerroad.com is wel goed als je zelf geen krachtmeter hebt of die niet op de trainer zit. De site berekent een "virtueel" wattage. Daarbijkomend ook een grote variatie aan trainingsprogramma's van verschillende duur en intensiteit. Ik heb t afgelopen winter gebruikt en was wel goed om niet alleen maar op mn fiets een beetje weg te trappen.

77

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik zit op de taxi in de schuur, is vrij saai, maar nu ik een iPad heb kijk ik naar iets leuks op www.uitzendinggemist en dan hou ik het 45 minuutjes vol. Een uur moet te halen zijn. Er gaat niets boven buiten fietsen, ook in de winter, of misschien wel juist omdat de fietspaden minder druk zijn, maarrrr gladheid en koude handen als je lekrijdt zijn 2 grote nadelen.

78

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Jij fietst op je taxi? Gedurfd wink

79

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ga dit jaar voor de spinningtraining nog nooit gedaan kijken of het bevalt. Verder meer met de MTB op pad om met een goede bassis de winter uit te komen.

80

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Zeer goede en leuke video's oa Sufferfest voor bij de Tacx of TrainerRoad. Daarnaast diegene met een Computrainer oa ErgVideo's.

Binnenkort Wahoo Fitness Kickr (indoor erg) wellicht onder euro 1.000 de beste oplossing.

81

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Kou is voor mij geen reden om de racefiets te laten staan, daar hebben ze kleding voor. Spinning doe ik met de club op donderdagavond, in de weken dat ik dagploeg heb. Als er pekel op straat ligt blijft de racefiets binnen, en komt de mtb weer buiten. Lekker in het bos spelen en vies worden. Zal wel schelen dat ik nu met online begeleiding ga trainen, meer structuur. Clubtrainingen zijn vooral gericht op kortere wedstrijden, zeg maar tot OD, en ik wil vooral langere wedstrijden doen. Zelf het wiel nog een keer uitvinden heeft geen toegevoegde waarde, vandaar dat ik begeleiding heb gezocht en gevonden. Eens zien hoeveel sneller ik dan kan zijn in Almere tongue

82

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik zie de spinningstraining als een mogelijkheid om aan kracht te werken.  Het komende seizoen wil ik voor het eerst deelnemen aan een halve triathlon en wil m'n snelheid kunnen constant houden gedurende de 90km.
Buiten fietsen geniet nog steeds m'n voorkeur, daarom zit ik het ganse jaar door de zondag om 8u op m'n fiets.  Zelfs als het vriest (MTB).

83

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Gisteren voor het eerst dit seizoen in wintertenue gereden, alleen nog geen overschoenen. Kou is geen probleem, alleen bij onverhoopt lek rijden ben je aan de Goden overgeleverd, er is geen kleding tegen bestand als je met koude vingers een bandje moet verwisselen.

84

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ff een oud topicje bumpen

Geld kan maar 1 x uitgegeven worden en zat eerst te kijken naar een mooi horloge zoals de 910/920xt. Tijdje geleden mijn fiets gekocht en al lekker aant fietsen. Maar afgelopen maandag werd t wel koud hoor. Nu dus bedacht om t horloge op een laag pitje te zetten en een tacx aan te schaffen om in ieder geval flink te blijven fietsen.

Beetje rondgekeken en vond de vortex smart als goedkoopste interactieve trainer de beste optie boven de basic trainers maar onder de duurdere interactieve trainers zoals genius of bushido.

Wat vinden jullie? Betere ideeën hoor ik uiteraard ook graag.

Gr. Jay

85 Laatst bewerkt door woes (15-10-15 18:56:53)

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Heb ook een Vortex Smart aangeschaft een tijdje terug. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het feit dat deze interactief (en met 3rd party software) werkt, vind ik erg prettig. Lekker een uurtje Zwiften is eigenlijk zo gedaan. Let wel: Zwift was gratis, maar wordt nu betaald. Maar volgens mij zijn er nog wel meer programma's die zo werken, als je dat betalen een probleem vindt.

86

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik ben ook sinds kort een heel tevreden eigenaar van de Vortex Smart. In combinatie met Zwift is dit volgens mij de ideale manier om de winter al fietsend door te komen. Vroeger was 45 minuten tacxen het maximum, nu kijk ik er naar uit om een uurtje of meer te 'zwiften'. Ik ben zeker bereid om te betalen binnenkort voor Zwift.

87

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik heb meerdere winters doorgebracht op een taxc flow. Afgelopen winter weinig op gezeten en mijn fietsen was minder dit seizoen smile Nu aan het kijken naar een nieuwe fietstrainer, dus als iemand een prima taxc flow over wil nemen laat maar weten!

De topmodellen zijn natuurlijk erg leuk, maar in verband met budget ga ik denk voor een taxc vortex.

88

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Heeft iemand van jullie al ervaring met Zwift? Ik ben benieuwd of het het waard is om daarvoor een Strava premium membership te nemen.

89

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Heb het een tijdje gebruikt, het is wel grappig, maar ik prefereer Netflix.
Ik heb nooit de workouts gebruikt, want die gebruik ik vanaf mijn Garmin

90

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Welke workouts gebruik je dan?

91

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Ik ga dit weekend de trial maar eens proberen.

92

Re: Binnen trainen, tacx, hometrainer, ergotrainer of Spinning

Jvermond schreef:

Heeft iemand van jullie al ervaring met Zwift? Ik ben benieuwd of het het waard is om daarvoor een Strava premium membership te nemen.

Ik gebruik zwift, daar waar ik vroeger maar 1u max 1u30' op mijn tacx kon rijden lukt het me nu om tot 3u30' te rijden zonder problemen eigenlijk.
Veel afleiding...wel zweten als een rund :-)