26

Re: Triathlon Antwerpen

Dat was zeker een mooie wedstrijd. Goede organisatie, prima zwemplas en zeker het loop parkoers in en rond het centrum van Antwerpen is een aanrader.
Dit was weer de eerste wedstrijd van het jaar en wederom was de honger naar prestaties groter dan dat ik fysiek aan kon (trap ik wel is vaker in). De weken er voor door omstandigheden nauwelijks kunnen fietsen en weinig gezwommen. Daarnaast onregelmatig geslapen en veel gereisd. Dit resulteerde in met zware kramp in de hamstring uit het water komen. Na een aantal minuten rekken toch op de fiets gestapt. Fietsen ging boven verwachting (met de kramp in de hamstring in het achterhoofd) goed. De kramp verdween als sneeuw voor de zon dus vol gas weer voorwaarts. Veel atleten ingehaald en na een kilometer of 10 ontstond er een mooi groepje (stayer wedstrijd) waarin er door een aantal atleten van de groep goed werd samengewerkt. Al met al super gefietst en me laten verleiden om meer op kop te rijden dan goed voor mij was. Dit bleek op het moment van afstappen in T2.  Met wederom een opspelende hamstring (kramp kramp en nog veel meer kramp) besloten om mezelf niet nog verder te slopen en gestopt met lopen (druist tegen al mijn principes in). Later dit seizoen volgen er nog enkele 1/2 tri's dus er is nog werk aan de winkel dus ratio heeft deze keer gewonnen van de principes.
Al met al toch achteraf niet ontevreden aangezien ik ook nog naar Antwerpen toe was gefietst (iets te veel van het goede??). Prima tempo training met oog op de rest van het seizoen maar wel enigszins teleurgesteld dat ik de wedstrijd niet heb uitgelopen. Ik blijf me kennelijk elke keer aan het begin van het seizoen gedragen als een overmoedige jonge hond. Hopelijk heb ik er deze keer wel iets van geleerd. lol

@Ronnyke ik fietste bij jou in de groep (oranje shirt) op een rood/witte Sirocco. Jij als het goed is op een donkere Olympia. Mooie fiets trouwens.

27

Re: Triathlon Antwerpen

Dat was ik idd spijtig dat ik je dan niet gezien heb maar ik zat soms wel op mijn tandvlees om het groepje bij te kunnen houden. Ikzelf heb niet aan kop kunnen rijden het ging me iets te hard.

28

Re: Triathlon Antwerpen

Weet er iemand of deze dit jaar opnieuw georganiseerd wordt? Ik vind hier geen informatie over?
Of is deze vervangen door die 1/2?

29

Re: Triathlon Antwerpen

Nee gaat niet door. Golazo heeft afgehaakt als medeorganisator, en de halve in Schoten gaat ook niet door dus tja.... Geen triatlon in Antwerpen dit jaar :-(

30

Re: Triathlon Antwerpen

Jammer, was mijn eerste & had een ideaal meetpunt geweest om mijn vorderingen te bekijken..

31

Re: Triathlon Antwerpen

Ik weet niet van waar je bent maar mischien is Geel iets voor jou dan? Ook een stayer wedstrijd en in dezelfde periode. Dit jaar is die op 8 Mei ikzelf ga deze ook meedoen normaal gezien.

32

Re: Triathlon Antwerpen

Gaat inderdaad niet door, zonde! Heb contact gehad met beide organisaties, want er gingen recentelijk geruchten dat de draad weer opgepikt zou worden, maar helaas.