1

Onderwerp: Hoi!

Even een voorstel stukje!

Ik ben Marijke, 33, en loop sinds 2 jaar hard.
Van 5km t/m de halve marathon, ik heb de smaak te pakken.
In juni wil ik een 1/8e triathlon doen in Nijkerk. Heel veel zin in en daarom inmiddels met zwemmen begonnen.  De zelfstudie lesjes gaan me goed af, d.w.z. ik merk dat het al wat beter gaat met de juiste tips. Wel zwaar, dat zwemmen!

Ik loop 3 tot 4 keer per week hard, weektotaal tussen 30 en 50 km. Op het moment aan het optrainen naar de halve marathon.
Zwemmen doe ik 1 tot 2 keer per week. Het fietsen schiet er op het moment ietsje bij in.. als dat eens per week lukt ben ik al blij. Maar ook dat ga ik wel iets opvoeren. Makkelijker als de dagen straks weer wat langer zijn.

Ik heb heel veel zin om eens een triathlon mee te maken, ook is het een kortere afstand. Je moet ergens beginnen..

2

Re: Hoi!

hoi Marijke
ik ook beginnend triatlon sporter  waar haal jij de filmpjes vandaan en tips.

Marijke schreef:

Even een voorstel stukje!

Ik ben Marijke, 33, en loop sinds 2 jaar hard.
Van 5km t/m de halve marathon, ik heb de smaak te pakken.
In juni wil ik een 1/8e triathlon doen in Nijkerk. Heel veel zin in en daarom inmiddels met zwemmen begonnen.  De zelfstudie lesjes gaan me goed af, d.w.z. ik merk dat het al wat beter gaat met de juiste tips. Wel zwaar, dat zwemmen!

Ik loop 3 tot 4 keer per week hard, weektotaal tussen 30 en 50 km. Op het moment aan het optrainen naar de halve marathon.
Zwemmen doe ik 1 tot 2 keer per week. Het fietsen schiet er op het moment ietsje bij in.. als dat eens per week lukt ben ik al blij. Maar ook dat ga ik wel iets opvoeren. Makkelijker als de dagen straks weer wat langer zijn.

Ik heb heel veel zin om eens een triathlon mee te maken, ook is het een kortere afstand. Je moet ergens beginnen..

3

Re: Hoi!

Op YouTube even zoeken naar *zwemtechniek, borstcrawl* vind je er meerdere, ook eventueel in het Engels.  Die vond ik erg duidelijk.

Op de site van zwemanalyse.nl kun je pdf's downloaden waarin ook erg duidelijk vanalles staat beschreven. Met name Hoe het ademhalen  gaat vind ik erg fijn en ben ik volop mee aan het oefenen.

Net terug van een rondje Mountainbike,  ging lekker zo in de zon. 22 km. En vanmiddag nog een rondje runnen.

4

Re: Hoi!

Marijke welkom! Ik ben zelf ook een fan van swim smooth (zie http://swimsmooth.com/) voor wat betreft de techniek van het (triathlon)zwemmen.