1

Onderwerp: fiets bij stayerwedstrijden

hoi allen

ik heb al op de site van de ntb gekeken en daar info gekregen over waar je fiets aan moet voldoen bij een stayerwedstrijd, maar precies snap ik het nog niet.
ik wil volgend jaar mee gaan doen in Stein en dat is een stayerwedstrijd. nu wil ik graag weten of ik daar met mijn fietsje mag rondfietsen of dat ik er nog iets aan moet ombouwen.

ik heb een cube triathlonfiets met daarop een triathlon-tijdritstuur, ofwel de versnellingen zitten in mijn opzetstuur en aan het eind van het opzetstuur schakel ik dus. is dit toegestaan en moet ik dan eventueel zorgen dat ze niet verder dan een bepaalde lengte uitsteken of moeten de versnellingen bij de remmen zitten?
ik heb gelukkig nog even, maar wil wel vast graag een antwoord hebben.....
alvast bedankt

Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

2

Re: fiets bij stayerwedstrijden

Je versnellingen mogen niet op je tijdritstuur zitten !! en je tijdritstuur mag niet voorbij je gewone stuur steken. Kortom, voor een stayerwedstrijd kun je beter een gewoon wielrenstuur hebben, voorkomt problemen met de jury

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: fiets bij stayerwedstrijden

Inderdaad.

de regels zijn redelijk duidelijk op dat gebied.

Een "normale" racefiets waarop je een klein opzetstuurtje mag zetten dat niet voorbij je remgrepen komt...

Dus een andere fiets "regelen" zal het worden. Maar je bent ruim op tijd smile Je hebt nog even om die fiets te organiseren...

4

Re: fiets bij stayerwedstrijden

Een hele nieuwe fiets lijkt me niet nodig.
Een race stuur en remschakelgrepen op je huidige fiets zetten kan ook een oplossing zijn.
Wel even klussen om de kabels om te zetten maar moeilijk is het niet.
enige nadeel is dat rem schakel grepen nogal duur zijn, maar allicht goedkoper als een hele fiets.

Het enige nadeel is dat een tijdrit fiets een steilere zithoek heeft waardoor de fiets moeilijker te besturen is, dit is weer een nadeel tijdens stayer wedstrijden. Maar je bent hier aan gewend, dus rijd je misschien wel prettiger met deze geometrie.

verschillende mogenlijkheden dus. Je moet zelf opzoek naar je voorkeur die past bij je.