1

Onderwerp: Ze zijn er weer

1x gratis

http://www.wiggle.nl/high5-doos-met-zak … -1-gratis/

2

Re: Ze zijn er weer

topspul, ben er bijna doorheen, dus weer koopje

3

Re: Ze zijn er weer

Ik heb van iemand een tas vol van deze gels gekregen, over van de Challenge Almere.
Nu zie ik op de verpakking staan: elke 20 min een gel.
Nemen jullie die ook echt zo vaak?
En wanneer begin je daar dan mee, gelijk na het zwemmen al?

4

Re: Ze zijn er weer

Yes!

@Hedcandy: Volgens mij varieert het enorm van persoon tot persoon wat je nodig hebt en/of tolereert, en het hangt van de afstand af natuurlijk. Zelf eet ik tijdens een OD of kwart steeds minder merk ik. De laatste keren twee gels en een bidon sportdrank, maar één gel en een bidon zou ook wel lukken volgens mij. Tijdens trainingen van diezelfde lengte (2-2.5 uur) neem ik alleen water, maar dan is de intensiteit ook minder natuurlijk.

Ik eet alleen wat op de fiets, en probeer inderdaad een beetje aan het begin van het fietsen te eten. Als ik teveel eet en/of als ik dat te kort voor het lopen doe krijg ik zo'n steen in mijn maag. Ik wacht op de fiets wel met eten tot alles (hartslag, cadans) een tijdje op zijn normale niveau is, dus voor het eerst iets na een minuut of 10-15.

/Herman

5

Re: Ze zijn er weer

3 gels per uur is goed als je er enkel water bij inneemt. Met 500ml sportdrank heb je al 30gr KH van je drank en dan nog 1gel per uur dan kom je aan je 60gr. Deze week een artikel gelezen en volgens de recentste onderzoeken zou 78gr het ideaal zijn maar je moet het nog kunnen verteren ook natuurlijk. Kijk ook de vervaldatum eens na.

6 Laatst bewerkt door HermanB (29-01-16 21:54:39)

Re: Ze zijn er weer

ronnyke schreef:

3 gels per uur is goed als je er enkel water bij inneemt. Met 500ml sportdrank heb je al 30gr KH van je drank en dan nog 1gel per uur dan kom je aan je 60gr. Deze week een artikel gelezen en volgens de recentste onderzoeken zou 78gr het ideaal zijn maar je moet het nog kunnen verteren ook natuurlijk.

Dat past mooi bij mijn "gevoel". Bovendien, bij een kwart afstand mag na iets meer dan twee uur de glycogeenvoorraad best opgebruikt zijn omdat je dan toch niet meer verder hoeft, bij een halve afstand liever niet. Dat maakt ook verschil voor hoeveel je moet proberen aan te vullen.

/Herman

7

Re: Ze zijn er weer

HermanB schreef:

Bovendien, bij een kwart afstand mag na iets meer dan twee uur de glycogeenvoorraad best opgebruikt zijn omdat je dan toch niet meer verder hoeft
/Herman

Ik ben dan nog lang niet binnen hoor

8

Re: Ze zijn er weer

Eén troost dan: als je minder hard gaat, heb je (relatief) minder koolhydraten nodig omdat je meer op vetverbranding doet wink Ik reken met 70 gram per uur bij langere wedstrijden en dat krijg ik dan net niet op. Maar niet alleen gels, dat valt niet goed, zeker niet bij het lopen.

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

9

Re: Ze zijn er weer

Is mischien ook wel te zien welke gels je gebruikt en hoe je er mee omgaat in je training. Ik gebruik nu enkel nog gels op training, het is niet goedkoop dat weet ik maar ik kan nu wel experimenteren en er zit toch wel verschil in.

10

Re: Ze zijn er weer

Ik heb al heel wat 1/4 en OD's gedaan en eet nooit tijdens deze triathlons, drink wel gemiddeld zo`n 750 ML sportdrank op de fiets, dit gaat bij mij prima...

Tijdens de halve probeer ik elke 20 minuten op de fiets een gelletje weg te werken icm sportdrank ( 1,5 ltr ), na 6 gelletjes, zat ik behoorlijk vol en ben ik daar ook mee gestopt ( op 2:36 rijden ), tijdens het lopen niets gegeten, alleen 2 x een beetje water genomen, geen moment een leeg gevoel gehad en liep beter als ooit, voor mijn doen dan.

Verder heb ik de eerste tijd behoorlijk geëxperimenteerd met verschillende merken, het is bekend dat de ene persoon beter tegen het ene merk kan als de andere, dus ieder geval uitproberen in trainingen en niet in wedstrijden, bij mij gaat het erg goed op producten van HIGH 5, dit is ook de reden dat ik tijdens een wedstrijd nooit sportdrank van een ander merk aanpak.

11

Re: Ze zijn er weer

High5 zit bij mij al te branden in mijn keel nog voor ik het doorslik dus die zijn niet geschikt voor mij. Zelf ben ik een fan van SIS af en toe neem ik al eens iets anders maar toch ga ik altijd naar deze terug. Die nieuwe met expresso smaak is ongelofelijk vind ikzelf.

12

Re: Ze zijn er weer

Toevallig kreeg ik vandaag een proefpakket van SIS. Met dranken, gelletjes en repen.

Dus voorlopig genoeg om te gaan proberen.. ik heb echt nog nooit iets in die richting genomen namelijk...

13

Re: Ze zijn er weer

Naar mate de afstand langer wordt, is ook de voeding van groter belang. Je kunt een achtste of kwart prima doen op weinig tot geen eten en alleen wat sportdrank. Ga je naar een halve, wordt de energie inname wel belangrijk. Recente onderzoeken wijzen uit dat bij duurinspanningen van >3 uur de opname van energie tot wel 90gr. koolhydraten (combinatie suiker en fruitsuiker 2:1) per uur mogelijk is. Tijdens je halve of hele triathlon is het wel aan te raden om deze hoeveelheid te benaderen in de vorm van gels (elke 20 minuten) met water of in combinatie met sportdrank (dan heb je minder gel nodig).