1

Onderwerp: voorstel rondje

Bij deze dan een voorstel rondje!

Na maanden anoniem op het forum de verhalen van iedereen te hebben gelezen, leek het me wel zo fair mezelf voor te stellen. Bij deze:

Mijn naam is Bart, leeftijd midden in de jaren 30, alleenstaande vader en woonachtig in het zuiden des lands: het mooie maastricht.

Vanaf mijn 7de fanatiek gesport (hockey, tennis en lopen), ben ik een paar jaar geleden gestopt met sporten door een verhuizing naar het verre buitenland.
Hierdoor de wat standaard extra kilo’tjes aangekomen. Terug in Nederland begonnen met wat hardlopen. Na een paar evenementen (oa paar keer de damloop en de (halve) marathon van Amsterdam, in aanraking gekomen met de triathlonsport via vrienden. En na het bekijken van de Ironman afgelopen zomer hier in maastricht wist ik t zeker: helemaal mijn ding!

In maastricht een Top coach in de hand genomen. Hij geeft me de zwemlessen en maakt de weekelijkse trainingsschema’s. Nu een paar maanden verder zijn alle extra kilo’s er wel af en heb me ingeschreven voor de halve Ironman van Barcelona op 22 mei. Plan is om er later in dit jaar nog een halve te doen, op weg naar mijn ultieme doel: de Ironman 2017 in mijn mooi dorpje Maastricht!

Bedankt voor het lezen van mijn langdradige intro en iedereen alvast een mooi sportseizoen toegewenst!

2

Re: voorstel rondje

Mooie plannen en een goede aanpak door direcht iemand die er verstand van heeft te raadplegen. Succes met je voorbereiding naar Barcelona (en de rest natuurlijk).

3

Re: voorstel rondje

Inderdaad mooie plannen, vanuit het niets al naar een hele IM toe werken vind ik stoer. Succes, volgens mij pak je het prima aan. Dus in 2017 met in grote glimlach en de armen in de lucht de finish over gaan!

4

Re: voorstel rondje

Bart welkom! Veel plezier in Barcelona, dat is een mooie eerste halve volgens mij. En veel succes in de voorbereiding op Maastricht.

5

Re: voorstel rondje

Welkom hier Bart, mooie plannen zeg, alvast veel plezier en succes gewenst met er naartoe trainen!

6

Re: voorstel rondje

Mij lijkt het best amtibitieus om als alleenstaand vader ook nog een hele Ironman te doen - ik neem aan dat je ook nog werkt? Ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Louise

7

Re: voorstel rondje

Dank voor jullie welkom allemaal.

@Louise:
Eigenlijk gaat het helemaal prima. Ik train nu een half jaar, zit op een 12-15u per week training.
Het vergt inderdaad een strak schema, goed plannen en soms ff doorzetten. Gelukkig ben ik een vroege vogel (gemiddeld om 0530 wakker).

Zonder al te diep hierop in te gaan, hebben mijn ex vrouw en ik een gedeeld ouderschapsplan. De dagen zonder zoontje kan ik de langere duurlooptrainingen en fietstrainingen doen. Als ik mijn zoontje thuis heb, vergt t ietsje meer.. ik zwem altijd vroeg, en heb thuis de faciliteiten voor de core stability training.Zwembad(ieder dag open vanaf 7u) en sportschool zitten binnen 3 minuten van mijn huis. Daarnaast wonen we (ex en ik) dicht bij elkaar in de buurt, evenals de opa's en oma's aan beide kanten.. Een uurtje 'achterwacht' bij een slaappauze is goed te regelen, wat ik dan kan gebruiken om te trainen. En inderdaad..heel soms moet ik wat schuiven.
Baantechnisch: ik heb een eigen bedrijf en kan de uren redelijk flexibel inplannen. De vele administratie die daarbij hoort, doe ik dan thuis, s'avonds na de trainingen en na bedtijd van de kleine..

Met andere woorden: het is tot op heden nog goed te doen. Hopelijk blijft dit zo.