26

Re: Keuze Disc wiel

Als het remvlak nog goed is zou ik volgens mij mijn voorwiel een goede servicebeurt geven (lagers, spaakspanning etc) en het budget aan een Disc uitgeven wink Zou overigens nog steeds een Flo kopen denk ik, veel waar voor je geld en volgens mij nauwelijks verschil in weerstand met duurdere discs. Wel rijd je dan met 2 merken wielen, dus optisch minder natuurlijk tongue

#enjoylife

27 Laatst bewerkt door Maca944 (22-01-16 11:17:21)

Re: Keuze Disc wiel

rinke schreef:

Als het remvlak nog goed is zou ik volgens mij mijn voorwiel een goede servicebeurt geven (lagers, spaakspanning etc) en het budget aan een Disc uitgeven wink Zou overigens nog steeds een Flo kopen denk ik, veel waar voor je geld en volgens mij nauwelijks verschil in weerstand met duurdere discs. Wel rijd je dan met 2 merken wielen, dus optisch minder natuurlijk tongue

Wat ik natuurlijk ook kan doen is gewoon de 90/disc combi kopen. Dan heb ik een 60 en 90 voor en een 60 en disc achter en hoef ik alleen nog een 90 achter te kopen als ik me ooit voor Kona kwalificeer cool

28

Re: Keuze Disc wiel

Of ik kan natuurlijk dit FFWD achterwiel kopen voor 829 euro. Met de huidige EURUSD koers is de Flo optie best duur geworden.

http://www.bikeparts4u.nl/tttriathlon/w … u-clincher

29

Re: Keuze Disc wiel

Ik heb de FFWD disc besteld. Flo is met de huidige euro/dollarkoers minder interessant en zoals rinke al schreef heb ik eigenlijk alleen een disc nodig (ja, NODIG inderdaad). Anyway, ik verwacht minstens een half uur sneller te zijn over 180km.

30

Re: Keuze Disc wiel

Als je niet plat valt want dan mag je te voet verder :-) Veel plezier alvast ermee ik zou het zelf niet meer moeten hebben maar vind het wel een zalig geluidje hebben.

31

Re: Keuze Disc wiel

Ehrm, hoe werken die disc wiel valve adapters? Ik zie het handigheidje nog niet echt en krijg mijn disc niet opgepompt.

32

Re: Keuze Disc wiel

Maca944 schreef:

Ehrm, hoe werken die disc wiel valve adapters? Ik zie het handigheidje nog niet echt en krijg mijn disc niet opgepompt.

Ik kwam op de site van Flo dit videootje tegen, misschien helpt het: https://www.youtube.com/watch?v=c_SBib2gnMQ

33

Re: Keuze Disc wiel

Ik had daar een aparte pomp voor waar ik dat adaptertje op bevestigd had. Zoals ik al vermelde als je met een disk onderweg iets voorhebt is het einde verhaal want dat krijg je met een bommetje nooit opgepompt.

34

Re: Keuze Disc wiel

Ronnyke

niet met je eens. In een ander draadje heb ik mijn amateur oplossing voor lekrijden met een disk gepost.
Ideaal? Nee.
Kun je verder? Zeker weten.

Triathlonforum » Materiaal » Haakse nippel presta ventiel