1

Onderwerp: Rhing probeert Nederlands te schrijven

Hoi allemal,
de erste keer dat ik in een Nederlands forum iets schrijv. Ik bin een duitse triathlet en kennelijk Nederlands is niet mijn moedertaal. Dus will jullie graag een betje clement met mijn manier te schrijven en mijn gebuik van de worden zijn. Jullie antwoorden in simple taal zijn prevereert.
Voor 3 jaaren heb ik 2 dagen per week in en amerikanse bedrijf in Brussel gewerkt en ik ga vaak naar Friesland om te zijlen. Bij het werken was naturlijk Engels de company-taal maar het was en goede gelegenhijd, om okk en beetje Nederlands en Frans optesnappen.
Rhing, wat betekend dat? Dat is de nam in de regio Bonn / Keulen voor de rivier, die in Nederland dann rijn heet. Maar toch is zwemmen mijn slechtest onderdeel, omdat ik freestyle eerst met 47 jaaren geleert heb. Nu bin ik 51, doe graag wielen en hardlopen.
Het is 8 jaaren geleden dat ik op nieuw met sport begonnen heb. Voor 4 jaaren heb ik mijn erste triathlon gedaan en in september was mijn eerste Ironman afstand in Keulen.
Noe moeten wij noch enkele natte en koude maanden overleven, maar dann komt het prettige voorjaar en de zomer, mischien deze keer met en wetstrijd in Nederland of Belgie.
Het beste, Rhing