51

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dit is wel heel stoer! een beetje wat ik gehoopt had, dwars door de stad. Ga vast oefenen op het bochtje na de Van Brienenoordbrug cool

52

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Mooi parcours! Ben blij dat ik op tijd ingeschreven heb.

53

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Wauw, da's gaaf, zeg! Supermooi Rotterdams parcours!

54

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

evrieselaar schreef:

Het fietsparcours voor de Age groupers is nu ook bekend, en is wat mij betreft nog veel mooier dan het elite parcours (en minder bochtig):

http://wts-assets.triathlon.org/rotterdam/Agegroup_parcours_site_edit.png

Zie ook http://rotterdam.triathlon.org/nl/evene … /parcours/


Zo inderdaad! Beter dan die straatjes in  t scheepvaartkwartier, paar klimmetjes en prachtig uitzicht.

55

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Yes. Hier had ik op gehoopt. Het andere parcours vond ik eigenlijk wel teleurstellend. Maar dit is perfect!

56

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

En alledrie de bruggen over! Er werd eerder gefluisterd dat dat niet kon omdat er een minimum aantal oeververbindingen open moeten blijven, en de tunnel is ook al dicht. Jammer dat de elites daar geen gebruik van kunnen maken inderdaad. Het scheepvaartkwartier komt me wat krap over allemaal.

57

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik krijg de indruk dat het allemaal over fietspaden is. Dat zie je aan de scherpe bocht na de Erasmus brug en de draai vlak voor de Willemsbrug. Dus oververbindingen blijven volgens mij gewoon open.

58

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Het lijkt me een hele mooie triathlon qua allure en organisatie. Het parcours voor de agegroupers is idd wat ik had gehoopt. Belooft een gave dag te worden.

Ik schrijf me dan ook graag in maar twijfel of een week voor de hele Ironman van Maastricht een sprint triathlon kwaad kan. Doel van Rotterdam is dan uiteraard niet om het lichaam niet uit te putten maar te activeren en wedstrijdsfeer op te doen.  Zie dat sommige kiezen om niet in Rotterdam te starten.

Zijn er mensen die ook beide gaan doen? Of iemand die hele slechte ervaring heeft met een sprint een week voor een hele?

ps wat info qua niveau, ik train nu twee jaar bij triathlonvereniging , start dit jaar op een OD in de 2e divisie en heb meerdere halve en 1 hele achter de rug.

59

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik heb geen ervaring maar een week voor een volledige zou ik geen wedstrijd meer plannen. Enkel rust zowel fysiek als mentaal. Maar ik ben dan ook maar een watje :-)

60

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dit weekend gaat het los in Rotterdam. Als ik het parcours zo zie twijfel ik alleen nog over de fiets: TT of race. Iemand suggesties? Alvast dank!

61

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Winston_65 schreef:

Dit weekend gaat het los in Rotterdam. Als ik het parcours zo zie twijfel ik alleen nog over de fiets: TT of race. Iemand suggesties? Alvast dank!

Race

62

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Livio Livius schreef:
Winston_65 schreef:

Dit weekend gaat het los in Rotterdam. Als ik het parcours zo zie twijfel ik alleen nog over de fiets: TT of race. Iemand suggesties? Alvast dank!

Race

Yep, ga ik ook doen.

/Herman

63

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Waarom geen TT-fiets? Ik zie ook een hoop rechte stukken, afgezien van een aantal bochten.

64

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik ken het parcours totaal niet maar ga het erop gokken om gewoon op mijn TT fiets te gaan, ik kan zeggen dat ik redelijk wendbaar ben op mijn TT, alleen klimmen is wat minder maar dat is dat niet anders...

65

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Draaien, keren, klinkers en vluchtheuvels. Ik ben best behendig op mijn TT , maar kies voor Race met opzetstuur.

66 Laatst bewerkt door HermanB (21-07-16 11:49:53)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Wat frenkie zegt. Ik heb een paar weken geleden het parcours verkend en dat is er gewoon niet een waarop ik lekker rij met de triathlonfiets. Te hobbelig, te smal, teveel drempels, teveel scherpe bochten en teveel klimmetjes. En ik verwacht ook dat het redelijk vol gaat zijn (hoewel, ik zit in de eerste startserie dus misschien valt het in de eerste ronde nog mee).

Mijn triathlonfiets is 2 kilo zwaarder dan de racefiets, en hij rijd het liefst rechtdoor of in flauwe bochten. Als ik er een scherpe bocht mee wil nemen moet ik een extra harde zwiep aan het stuur geven, wat dan weer een nogal abrupte koerswijziging oplevert. Dat vinden ze achter me niet fijn denk ik.

Dus het wordt de racefiets, met opzetstuur als compromisoplossing.

/Herman

67

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

willempie schreef:

Het lijkt me een hele mooie triathlon qua allure en organisatie. Het parcours voor de agegroupers is idd wat ik had gehoopt. Belooft een gave dag te worden.

Ik schrijf me dan ook graag in maar twijfel of een week voor de hele Ironman van Maastricht een sprint triathlon kwaad kan. Doel van Rotterdam is dan uiteraard niet om het lichaam niet uit te putten maar te activeren en wedstrijdsfeer op te doen.  Zie dat sommige kiezen om niet in Rotterdam te starten.

Zijn er mensen die ook beide gaan doen? Of iemand die hele slechte ervaring heeft met een sprint een week voor een hele?
ps wat info qua niveau, ik train nu twee jaar bij triathlonvereniging , start dit jaar op een OD in de 2e divisie en heb meerdere halve en 1 hele achter de rug.

Ik doe beide. Normaliter had Rotterdam een paar weken na IM Frankfurt voor mij moeten volgen, maar een kuitblessure besliste anders. In overleg met mijn trainer overgeschreven naar Maastricht (kon toen nog net). Inschrijving R'dam was toen al een tijdje rond.

Zondag in R'dam niet voluit, maar wedstrijdritme opdoen. Daarna even goed herstellen en taperen (in mijn geval: bezig blijven)....Zou geen probleem moeten zijn. Maar dat zal per persoon verschillen. Doe trouwens de OD. Op de tt-fiets. Draaien, keren en stuiteren is een mooie test voor Maastricht.

68

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Eens. Gelukkig is m'n TT niet zo stijf.  En er zitten ook mooie lange rechte stukken in!

Waar zitten er klinkers trouwens?

69

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dank voor alle reacties, de TT-bike blijft in de schuur dit weekend.
Alle deelnemers iig veel succes!

70

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

LindaRotterdam schreef:

Eens. Gelukkig is m'n TT niet zo stijf.  En er zitten ook mooie lange rechte stukken in!

Waar zitten er klinkers trouwens?

http://wts-assets.triathlon.org/rotterd … _Group.pdf

Gevonden! Net voor de streep bij T2.

Dan moet ik toch overeind wink

71

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik zit het parcours te checken op Google maps, maar ik spot inderdaad vrij veel fietspaden, klinkers en bochten. Weinig 'we'-afzettingen volgens mij. Is het parcours morgen al te fietsen / aangegeven?

72 Laatst bewerkt door carlo1986 (22-07-16 15:08:16)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Zondag is het dan zover, mijn eerste OD in mijn eigen thuisstad :-D Wat me wel opvalt is de ietwat vreemde organisatie van het parcours. Na het zwemmen is het bijna 400m lopen naar T1 alwaar je je spullen ook nog in een tas moet stoppen zodat deze naar de finish gebracht kan worden. Sowieso vind ik 2 wisselzones al opvallend, zeker als je kijkt naar de afstand tussen deze zones en de starttijden... Ik start om 8.30 wat betekent dat ik ver voor 7 uur bij T2 wil zijn om deze in te richten ... het is niet anders.
De wedstrijdspanning neemt wel flink toe, zeker als ik kijk naar het zeeeeer positieve weerbericht voor zondag! Iets warm, maar weinig wind en een zonnetje.
Ik krijg sterk het idee dat de inschrijvingen tegenvallen. De afgelopen week zie ik nog overal reclames opduiken om in te schrijven en ook de startlijst is met 700 individuele deelnemers niet heel ruim bezet (voordeel en nadeel).

Voor wat betreft de vragen:
een TT zou ik afraden. Veel (scherpe) bochten en toch een aantal delen met klinkers. O.a. rond de Nijverheidstraat, achter de Stadionweg en in de Esch zijn stukken met klinkers, totaal denk ik 500-700 m klinkers per ronde. Dat naast de drempels die vooral in de Esch te vinden zijn. Overigens is er een heel klein stukje kinderkopjes op de Kop van Zuid langs de Nieuwe Maas tot aan de Erasmusbrug. Hou hier rekening mee, eventueel voor je fietskeuze!!! smile
V.w.b. de stelling dat het veelal fietspaden zullen zijn, kijk even in onderstaande. Daar staan alle afsluitingen in voor dit weekend :-) Geeft een mooie indruk van de verhouding fietspad/rijbaan. Helaas is de Maasboulevard voornamelijk SMAL (!) fietspad.
Wel deze link gevonden m.b.t. alle afzettingen: http://www.rotterdam.nl/Clusters/BSD/Di … bieden.pdf


Voor alle deelnemers: succes alvast en stoor je vooral niet aan mijn snelheid tongue

73 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (22-07-16 15:52:33)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

sad Nu begin ik toch weer te twijfelen. Kan prima bochten fietsen op de TT, maar dan wel op gladde wegen... Die ITU parcoursen zijn natuurlijk vooral voor stayerwedstrijden (dus gewonen racers) bedacht.
Aan de andere kant is het een goede oefening.

Straks bij de registratiebalie eens rondvragen waar zoal voor gekozen wordt wink


Update: Ik kijk ook wel even hoe de wind staat. Mochten we 'm op de Maasboulevard mee hebben, dan is een racer misschien net zo lekker. De andere kant op zijn bijna geen lange rechte stukken om in positie te blijven.

74

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

LindaRotterdam schreef:

sad Nu begin ik toch weer te twijfelen. Kan prima bochten fietsen op de TT, maar dan wel op gladde wegen... Die ITU parcoursen zijn natuurlijk vooral voor stayerwedstrijden (dus gewonen racers) bedacht.
Aan de andere kant is het een goede oefening.

Straks bij de registratiebalie eens rondvragen waar zoal voor gekozen wordt wink


Update: Ik kijk ook wel even hoe de wind staat. Mochten we 'm op de Maasboulevard mee hebben, dan is een racer misschien net zo lekker. De andere kant op zijn bijna geen lange rechte stukken om in positie te blijven.


Linda, kijk even op streetview voor wat specifieke plekken. Lange aaneengesloten stukken klinkers zijn mij niet opgevallen. Het parcours is op zuid redelijk bochtig, maar de meeste bochten lijken mij vrij breed, op een aantal stukjes na. Zeker het bochtje onderaan de Willemsbrug is smal en scherp, evenals de bocht richting de Stieltjesstraat. Ik krijg geen goed beeld van de route door De Esch, maar de kans is dat ook hier nog een paar smalle bochtjes zitten mochten we daar het fietspad volgen.

v.w.b. de wind: Noord, windkracht 2 (tussen 8 en 10 uur, slechts 6km/h). Zijwind dus op de Maasboulevard, al kun je niet echt van "wind" spreken denk ik. Succes alvast!

75

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

LindaRotterdam schreef:

sad Nu begin ik toch weer te twijfelen. Kan prima bochten fietsen op de TT, maar dan wel op gladde wegen... Die ITU parcoursen zijn natuurlijk vooral voor stayerwedstrijden (dus gewonen racers) bedacht.
Aan de andere kant is het een goede oefening.

Straks bij de registratiebalie eens rondvragen waar zoal voor gekozen wordt wink


Update: Ik kijk ook wel even hoe de wind staat. Mochten we 'm op de Maasboulevard mee hebben, dan is een racer misschien net zo lekker. De andere kant op zijn bijna geen lange rechte stukken om in positie te blijven.

Het is een optie om de gewone racer te pakken mits er een ligstuurtje opzit.
Er zitten toch ook genoeg stukken in waar de TT tot zijn recht gaat komen hoor!!!!
Ik neem de TT, zonder twijfel!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig