1

Onderwerp: Rugzak voor op de racefiets

Goeie dag allen,

Om bij het wielrennen niet voor de 888ste keer hetzelfde rondje te rijden neem ik soms de trein naar een ander dorp/stad om vervolgens terug te fietsen. Op het station en in de trein heb ik dan normale sportschoenen aan aangezien ik niet als een pinguïn over het station wil waggelen op m'n wielerschoeisel. Die sportschoenen gaan daarna uiteraard mee in een tasje, en dan komt nu mijn vraag: Ik ben op zoek naar een kleine rugzak die niet veel meer hoeft te houden dan een setje schoenen en waarbij het rugpand losstaat van de rug voor betere ventilatie. Weet iemand een goed tasje? Ervaring met een rugzak?

2

Re: Rugzak voor op de racefiets

Ik zou op flipflops (slippers) gaan en die dan aan mn frame binden oid... geen tas nodig

Als je er een wil met ventilerend rugpand kom je al snel bij best wel hele behoorlijke rugzakken, dat is dan weer groot voor 1 paar schoenen en verder niets.
Zelf gebruik ik nog wel eens een rugzakje wat niet meer is dan een lapje stof en een touwtje erdoor, dat voldoet ook wel, alleen ga je idd wel zweten onder die tas (maar dat doe je als het goed is sowieso al, dus gedouched moet er toch)

3

Re: Rugzak voor op de racefiets

Check even dit topic: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=3929

Daar staat misschien al wel in waar je naar op zoek bent.

4

Re: Rugzak voor op de racefiets

Of van die schoenplaatjes kopen met extra grip, dan kan je wel redelijk normaal de kleine afstand van trein naar fietspad lopen. Trein pakken en enkele reis naar huis is natuurlijk een erg goed idee voor de afwisseling.

5

Re: Rugzak voor op de racefiets

Wat ik mij afvraag: als je het voorwiel uit je fiets haalt, ziet de ns het dan als vouwfiets?
Of moet je toch gewoon 8(?) Euro aftikken voor die fiets...

6

Re: Rugzak voor op de racefiets

Helaas:

Het meenemen van compacte vouwfietsen zal weinig problemen opleveren. Het meenemen van een eenvoudige dubbelklap-fiets zal weinig problemen opleveren als het rustig is. Als het druk is, ben je afhankelijk van het oordeel van de conducteur of je mee kunt. Ook vouwbare ligfietsen mogen gratis mee.

Voor deelbare tandems en gedemonteerde racefietsen moet gewoon een fietskaartje worden gekocht.

De NS stelt geen nadere eisen aan de afmetingen van vouwfietsen. In het prestatiecontract met de overheid heeft de NS gegarandeerd dat het vervoer van vouwfietsen de komende jaren gratis blijft.

7

Re: Rugzak voor op de racefiets

Maca944 schreef:

Of van die schoenplaatjes kopen met extra grip, dan kan je wel redelijk normaal de kleine afstand van trein naar fietspad lopen. Trein pakken en enkele reis naar huis is natuurlijk een erg goed idee voor de afwisseling.

Dit lijkt mij ook de beste keuze. Anders zit je al snel als een halve sherpa op je fiets. Tassen zijn allemaal vrij groot. Meer woon-werkverkeer tassen zeg maar.

8

Re: Rugzak voor op de racefiets

Je hebt van die kleine rugzakjes die gebruikt worden bij trailrunning en bergklimmen. Wellicht dat Bever of een andere buitensportzaak iets heeft?

9

Re: Rugzak voor op de racefiets

https://www.sobike.nl/webshop/rugtassen … ugtas.html

10

Re: Rugzak voor op de racefiets

Ik heb een Camelback, daar zit bij mijn exemplaar ook wel een ruimte bij waar een paar schoenen wel zullen passen. Wellicht is dat iets, hoef je onderweg ook niet te stoppen om je bidon te vullen.

11

Re: Rugzak voor op de racefiets

Mensen, bedankt voor de opties. Ik zal kijken wat mij het beste schikt. Maar volgende week eerst m'n geld uitgeven aan een nieuwe wetsuit.

12

Re: Rugzak voor op de racefiets

ErikE schreef:

Mensen, bedankt voor de opties. Ik zal kijken wat mij het beste schikt. Maar volgende week eerst m'n geld uitgeven aan een nieuwe wetsuit.

Morgen is bij de Lidl weer een fietsrugzakje te koop voor weinig geld. Ik heb ditzelfde rugzakje al twee jaar en dit weekend heb ik het gedragen bij een lange trail duurloop. Voor hardlopen is het niet ideaal, maar fietsen is een andere beweging.
Ventilatie op de rug was in elk geval niet de factor die het voor hardlopen minder geschikt maakte. Je kunt hem om de heupen en bij de borst strakzetten. Er zit een netje in verwerkt waar je je helm in kunt hangen en ook een overtrek tegen de regen. Als je die niet nodig hebt kun je ze wegwerken achter een rits.

13

Re: Rugzak voor op de racefiets

onthecountof23 schreef:
ErikE schreef:

Mensen, bedankt voor de opties. Ik zal kijken wat mij het beste schikt. Maar volgende week eerst m'n geld uitgeven aan een nieuwe wetsuit.

Morgen is bij de Lidl weer een fietsrugzakje te koop voor weinig geld. Ik heb ditzelfde rugzakje al twee jaar en dit weekend heb ik het gedragen bij een lange trail duurloop. Voor hardlopen is het niet ideaal, maar fietsen is een andere beweging.
Ventilatie op de rug was in elk geval niet de factor die het voor hardlopen minder geschikt maakte. Je kunt hem om de heupen en bij de borst strakzetten. Er zit een netje in verwerkt waar je je helm in kunt hangen en ook een overtrek tegen de regen. Als je die niet nodig hebt kun je ze wegwerken achter een rits.

Bedankt voor de tip!

14

Re: Rugzak voor op de racefiets

Er bestaan ook rubberachtige hoesjes die je over je plaatjes kunt schuiven als je veel moet lopen.