1 Laatst bewerkt door Thijs-Jan (29-03-16 08:42:53)

Onderwerp: Garmin 920XT en wifi-sync

Na uren Googelen en uitproberen lukt het mij niet om mijn Garmin 920XT via Wifi te koppelen aan mijn thuis-netwerk. De foutmelding die mijn Garmin geeft is "Network error. Try again later".

Ik zit op een Ubee modem van Ziggo. Heb al e.e.a. geprobeerd:
- Fixed IP-adres voor mijn horloge (obv MAC-adres)
- Wifi opnieuw configureren in Garmin Express
- Via mijn telefoon (tethering)
- Diverse settings op mijn modem uitgeprobeerd (2.4 en 5Ghz, verschillende beveiligingstypen enz.)

Via Bluetooth syncen werkt wel, dus dat is nog íets...


Alle hulp is welkom! Ook hoor ik het graag als iemand het wél op een Ziggo-modem (Ubee) werkend heeft.

-- edits --
- Kanaal: 6 (staat op auto, maar hierop getest)
- Modem al (paar keer) uit en aan gezet

2

Re: Garmin 920XT en wifi-sync

Welke kanaal gebruik je, je kan alleen tot en met 11 kiezen

3 Laatst bewerkt door Thijs-Jan (29-03-16 07:59:08)

Re: Garmin 920XT en wifi-sync

Ik heb getest op kanaal 6, maar mijn modem staat op 'auto' dus dat wisselt wellicht soms. Overigens kan het modem volgens mij niet hoger dan 11. (Dacht ik)

4

Re: Garmin 920XT en wifi-sync

ik heb hetzelfde probleem en blijkt dat dit modem niet geschikt ervoor is, zelf niet als je alles anders instelt zoals garmin mij voorstelde, bij helpdesk ziggo weten ze ook niet hoe het precies werkt
Dus het modem van ziggo  is niet geschikt voor wifi via de 920, dus blijft alleen de blue tooth overdracht mogelijk en werkt eigenlijk net zo goed vind ik.

5

Re: Garmin 920XT en wifi-sync

Dat is niet het antwoord waar ik op gehoopt had waltaf, maar toch bedankt voor je reactie! Ik ga nog even door met experimenteren via tethering (want via die weg werkt het bij mij ook nog niet) en via andere wifi-netwerken.

Via bluetooth werkt inderdaad, maar het gemak van wifi-syncen vind ik toch wel een mooie feature omdat ik dan geen andere apparaten nodig heb.

Mocht ik verder komen dan laat ik van me horen. Tips blijven uiteraard welkom!