1

Onderwerp: Garmin 910 of de 920

Mijn garmin 310 begint steeds meer kuren te krijgen en doet het meer niet als wel. Nu is mijn budget wat beperkt en kom op een 2e hands 910xt uit als ik de prijzen op mp een beetje inschat(100-150€).

Ik ben normaal tevreden over de 310 maar wil graag meer zweminfo( voornamelijk baantjes tellen)

Hoe zijn de ervaringen van de 910 t.ov. de 920? Als ik zou wachten tot het budget toereikend is voor de 920 is die dan het wachten waard?

Gebruik hem alleen voor de triathlons en trainingen.

Gr Ramon

2

Re: Garmin 910 of de 920

Ik heb de 910 gehad en heb nu de 920, ik vind een beduidend beter maar hier is de prijs ook naar......

de dingen die voor mij er boven uitspreken zijn....


wifi connect, zodra je in de buurt bent van je wifi netwerk upload hij je gegevens ( computer hoeft dus niet aan te staan ) een 910 werkt met uploaden via een usb stick in de computer

de running dynamics: houd in staplengte, verticale osicilatie, loopcadans, grondcontacttijd ( ook links en rechts apart )

en voor mij is de 920 duidelijker afleesbaar zonder bril :-)

er zullen gegarandeerd meer verschillen zijn maar dit zijn voor mij de belangrijkste redenen

3

Re: Garmin 910 of de 920

Een tussen oplossing zou dan een fenix 2 kunnen zijn, ook van Garmin.
Die zit qua functies tussen de 910 en 920 in. Hij is wel iets groter maar ik vind het een super trainingsunit.

4

Re: Garmin 910 of de 920

Hmm. loop sinds een week ook met een bril rond dus beetje goed afleesbaar is wel welkom.Heb nu met de 310 geen moeite dus met de 910 ook niet denk ik.

Die wifi connectie lijkt me ook wel handig idd maar ook weer niet noodzakelijk. Die hardloopfunctie ga ik zeker niet gebruiken en is dus niet interessant voor mij.

Van de Fenix ben ik zelf niet zo'n fan van.Uiterlijk gezien dan.Functies weet ik eerlijk gezegd niet.

Zit er ook nog verschil in de zwemfuncties, 910 tov de 920?

Bedank alvast voor jullie antwoorden.

gr ramon

5

Re: Garmin 910 of de 920

Nou de fenix3 is wel een topper hoor. Ze zijn nu ook uitgekomen met ingebouwde hartslagmeter dus alle luxe in 1 toestel. Ik gebruik hem nu een tweetal maanden en ben er vol lof over.

6

Re: Garmin 910 of de 920

Hoi Ramon, Ik heb een 910xt, en had daarvoor een 305. Voordeel van de 910 vind ik vooral het banenzwemmen handig (raakte altijd de tel kwijt) en natuurlijk het openwater zwemmen (zowel bij de training - weet je tenminste hoeveel je gezwommen hebt, als bij een wedstrijd - heb hem op 500 m staan, geeft dan een trilling, is handig bij parcourtjes die niet heen en weer zijn). Verder geeft hij je swolf score (je efficiency) en slagfrequentie. Verder is de veel langere accuduur dan de 305 heel plezierig. Ik overweeg om een Fenix 3 HR te kopen (ben ik van de hartslagband af), dus als je een goede 910XT wilt, laat het me dan even weten via een PB.

triathlon is 3x leuker!

7

Re: Garmin 910 of de 920

De zwemfunctie is voor mij de grootste reden om over te stappen op de 910. Twijfel alleen of ik er niet spijt van krijg omdat ik iets vd 920 over het hoofd gezien zou hebben.

8

Re: Garmin 910 of de 920

Ik heb zelf de 920 en het is de investering meer dan waard! De prijs is even slikken, maar dan heb je wel gewoon het beste van het beste. En van al het materiaal dat je voor een triathlon nodig hebt, is dit de enige die je bij alle drie de sporten gebruikt.

Mijn vorige Garmin, de 305, ging vijf jaar mee. Dat verwacht ik ook minimaal bij de 920 en dat maakt de investering te overzien.

9

Re: Garmin 910 of de 920

HansH schreef:

..... Ik overweeg om een Fenix 3 HR te kopen (ben ik van de hartslagband af).....

Ongevraagd advies: lees even goed alle reviews over de kwaliteit vd hartslagmeting.  En dan mn in koud weer, onder 5 graden. Daar hebben bijna alle pols-hartslagmeters problemen mee. Ik gebruik zelf TomTom (inmiddels mijn derde), maar die is echt waardeloos als het koud is. En dat lees je van vele polshartslagmeters. Uit pure ellende/noodzaak heb ik de scosche rhythm+ armhartslagband gekocht en die geeft geen problemen = werkt prima. Is goedkopere oplossing dan een nieuw horloge kopen, waarvan de functionaliteit in de winter matig is.

10

Re: Garmin 910 of de 920

Bas schreef:
HansH schreef:

..... Ik overweeg om een Fenix 3 HR te kopen (ben ik van de hartslagband af).....

Ongevraagd advies: lees even goed alle reviews over de kwaliteit vd hartslagmeting.  En dan mn in koud weer, onder 5 graden. Daar hebben bijna alle pols-hartslagmeters problemen mee. Ik gebruik zelf TomTom (inmiddels mijn derde), maar die is echt waardeloos als het koud is. En dat lees je van vele polshartslagmeters. Uit pure ellende/noodzaak heb ik de scosche rhythm+ armhartslagband gekocht en die geeft geen problemen = werkt prima. Is goedkopere oplossing dan een nieuw horloge kopen, waarvan de functionaliteit in de winter matig is.

Dank je, ga ik nog een keer doen gelet op dit aspect. Ben echter tot nu toe nog niets negatief tegengekomen over de Fenix 3HR in relatie met koud weer.

triathlon is 3x leuker!