1

Onderwerp: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Mailtje van Stein gehad: zie onder. 1 april grap, of zijn ze gek geworden?

Zoals jullie reeds hebben vernomen is het triathlonweekend van 18 & 19 juni afgelast.
Ten eerste willen we jullie bedanken voor de vele begrijpende reacties en steun die wij hebben mogen ontvangen na het nemen deze moeilijke beslissing.
Nu de rust enigszins is wedergekeerd, richten wij ons op de toekomst. We zijn al gestart met de eerste gesprekken die er toe moeten gaan leiden dat onze “Dutch Mountains Challenge” in haar oude glorie wordt hersteld.

Een groot deel van jullie heeft echter voor de editie van dit jaar reeds het inschrijfgeld betaald.
Omdat wij dit handmatig terug over moeten laten boeken komen wij helaas niet onder €5,- administratiekosten uit.

Om hier enigszins compensatie voor te bieden, stellen wij het volgende voor:
Je inschrijving wordt overgeheveld naar volgend jaar. Je inschrijving blijft dan gewoon staan voor 2017 en je kunt dus voor het bedrag dat je nu hebt betaald volgend jaar gewoon mee doen.
De datum voor volgend jaar is 24 juni(sprint etc.) EN 25 juni (halve + 111).

Wil je hier geen gebruik van maken, dan kun je inschrijfgeld terug vragen, maar dus na aftrek van €5,- administratiekosten.
Je kunt je inschrijfgeld terug vragen door een mail te sturen naar info@triathlonlimburg.nl, o.v.v. je naam, de afstand waar je je voor had ingeschreven en het IBAN-rekeningnummer waar het geld op moet worden teruggestort.
LET OP: Zorg dat je dit binnen 2 weken doet!
Het overschrijven van het geld kan enkele dagen duren.

Voor degenen die niet reageren wordt de inschrijving automatisch over gezet naar volgend jaar.
We willen jullie bedanken voor jullie medewerking en begrip.

2

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Lijkt me redelijk laag niveau als het echt een grap is. Hoezo zie je het als grap? Toch niet zo heel vreemd verhaal, of lig je wakker van die 5 euro?

3

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Jup, die 5 euro is wat mij betreft de grap. Het idee is bespottelijk: het is een soort boete omdat je vertrouwen had in Stein? Al was het 50 cent, mijn broek zakte er van af.

4

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Nja is idd wel een twijfelgeval. Ik wil in alk geval toch mijn geld terug want het is nog wat vroeg om al plannen voor volgend jaar te maken.

5

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Ik snap wel dat terugstorten een hoop gedoe is en kosten met zich meebrengt.
Maar dat is voor het risico van de organisatie (verzekering of declareren bij de gemeente, zij zijn immers niet klaar met hun werkzaamheden waardoor het hele feest niet doorgaat).
Maar dit kun je niet doorberekenen aan de deelnemers, die kunnen er niks aan doen en hebben er niets mee te maken wat mij betreft.

6

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Exactly my point! En als ze nou hun excuses aanbieden, zeggen dat ze het financieel anders niet halen of moeilijk krijgen, dan ben ik echt de moeilijkste niet hoor. Maar zomaar opleggen, vind ik niet kunnen. Maar goed, mijn boosheid is al enigszins weggezakt...;-)

7

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Sorry mannen. Zeik niet zo. Als ze er een lulverhaal van hadden gemaakt was het wel ok geweest?

Ze zeggen eerlijk, we hebben wat kosten moeten maken en daarom kunnen we 5 euro niet terugstorten.   

Fair verhaal.

8

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Haha, dus als jij een helm koopt en die is niet meer beschikbaar en de verkoper zegt dat je je geld -5 euro terug krijgt omdat zij anders niks verdienen, dan vind je dat ok? Geloof ik niks van.

9

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Jerry schreef:

Haha, dus als jij een helm koopt en die is niet meer beschikbaar en de verkoper zegt dat je je geld -5 euro terug krijgt omdat zij anders niks verdienen, dan vind je dat ok? Geloof ik niks van.

De organisatie is volgens mij vrijwillig en niet commercieel. Bij de grote merken die duidelijk commercieel zijn zoals een Ironman zou ik gewoon volledige restitutie verwachten.

Bij een vrijwillige organisatie waarbij mensen hun eigen tijd inzetten ook verwachten dat ze het verlies op zich nemen? Als dat de stelling wordt, dan verwacht ik dat er een stuk minder triathlons worden georganiseerd.

10

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

racechinees schreef:
Jerry schreef:

Haha, dus als jij een helm koopt en die is niet meer beschikbaar en de verkoper zegt dat je je geld -5 euro terug krijgt omdat zij anders niks verdienen, dan vind je dat ok? Geloof ik niks van.

De organisatie is volgens mij vrijwillig en niet commercieel. Bij de grote merken die duidelijk commercieel zijn zoals een Ironman zou ik gewoon volledige restitutie verwachten.

Bij een vrijwillige organisatie waarbij mensen hun eigen tijd inzetten ook verwachten dat ze het verlies op zich nemen? Als dat de stelling wordt, dan verwacht ik dat er een stuk minder triathlons worden georganiseerd.

Niets aan toe te voegen...

11

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

Ze hebben je een alternatief geboden. Verder doen ze er alles aan om je tegemoet te komen. Voor hen is dit een geval overmacht. Best netjes. Vorig jaar in Holten kreeg je ook het alternatief; inschrijven voor 2016 of jammer maar helaas, daar doen ze niet aan restitutie.

12

Re: Stein terugbetaling = 1 april grap?

@Holten: serieus. Bizar. Maar goed, laten we het topic sluiten, er is genoeg over gezegd wat mij betreft en eens worden we het toch niet...;-)