26 Laatst bewerkt door pieterjan99 (03-12-15 20:49:30)

Re: Garmin forerunner 920xt

pieterjan99 schreef:
ronnyke schreef:

Garmin heeft nu ook een hartslagband uitgebracht waar je je hartslag onder water mee kunt zien (zwemmen dus) de HRM-TRI en HRM-SWIM kost wel iets de TRI 129euro en de SWIM 99euro speciaal compact ontworpen voor weinig weerstand in het water.

Dus als ik het goed voorheb, heb je met de borstband 'swim' alles wat je nodig hebt?

Re: Garmin forerunner 920xt
Nee je moet ook nog een 920xt ofz hebben he om de gegevens naar over te dragen.

smile

Maar waarom kost de swim band minder dan de tri band? De swim is toch het betere alternatief?

27

Re: Garmin forerunner 920xt

De tri verzorgt ook de hardloop gegevens zoals de hrm run. Dus verticale oscilatie cadans en grondcontact tijd

28

Re: Garmin forerunner 920xt

wilagro schreef:

De tri verzorgt ook de hardloop gegevens zoals de hrm run. Dus verticale oscilatie cadans en grondcontact tijd

Dat heb ik niet nodig.. zal dus de 920XT worden met de swim borstband.

mvg

29 Laatst bewerkt door pieterjan99 (04-12-15 18:23:44)

Re: Garmin forerunner 920xt

Voor iemand die de 920 XT wil aanschaffen voor training en wedstrijden , dan is de swim band toch voldoende he?
Lijkt me het betere alternatief.... Hetgeen ik dus lees is dat de tri band de cadans en grondcontact tijd ook meet (dat voor mij persoonlijk geen meerwaarde geeft)

Edit: De tri kan ook meten onder water? en net hetzelfde als de swim? + extra's?

30

Re: Garmin forerunner 920xt

blijf zo ver mogelijk weg van Tom Tom ! HR functie werkt niet zoals zou moeten. Loop regelmatig aan HR 220 ! (volgens mijn TT ...). Begon mij zorgen te maken en via cardioloog 24 uur met HR toestel van het ziekenhuis rondgelopen. Resultaat: tijdens lopen op de TT: 208 - op het toestel vd cardioloog 145....

en ben niet de enige in onze loopclub met dit probleem...

Resultaat: 240 euro kwijt aan de TT en nog eens 230 euro bij de cardioloog...

Momenteel aan het overwegen over te stappen naar Polar 400.

Groeten

31 Laatst bewerkt door TriathlonBeginner (04-12-15 21:01:01)

Re: Garmin forerunner 920xt

Jorw schreef:
TriathlonBeginner schreef:

920xt zou ik niet gebruiken voor dagelijks gebruik. Vooral als je er een quick release set erop monteert wordt die nog hoger. En het horloge is al behoorlijk aan de grote kant. Als de fenix 3 nog groter is dan zou ik dat zeker vermijden vooral als je kleiner bent dan ik ( 2 meter en ik ben nogal breed )

Echter ben ik van de tomtom multisport naar 920xt met alles erop gegaan ( hrm/ quick release set / cardan ), omdat de mutlisport net iets te basic was en te veel instellingen miste / batterij levensduur / te weinig informatie schermen / navigatie / geen mogelijkheid tot wattage meter connectie / niet aanpasbaar start profiel etc etc.

Ik moet zeggen voor triathlon onderdelen, is het horloge gewoon perfect. Ik zou niet meer terug kunnen naar mijn oude horloge dat is een ding dat zeker is. ongeacht dat het mij in zijn geheel 500 euro heb gekost en 2x zo duur was als mijn eerdere ben ik er na 5000+ kilometer fietsen, 1000 kilometer rennen, 100 kilometer zwemmen. nog zeer tevreden over.

Ik raad de 920xt zeker aan, mocht je budget het toelaten. Het horloge heeft zelfs met navigeren bij 9,5 uur fietsen geen accu problemen ondervonden en dat is met gps en zo'n beetje alles aan.

ps

De apps zijn ook erg goed te doen, verbetert al het software constant, en voegt veel toe. Alles is aanpasbaar hierdoor software matig.

Dat is nu net het probleem, heb net een Tacx gekocht en het budget voor een horloge is ferm gedaald...
Daardoor heb ik eergisteren die TomTom multisport gekocht, ik hoop dat hij me bevalt.
Ik heb hem voor 120 euro op de kop kunnen tikken, dus ga ik eerst eens kijken hoe goed dit horloge werkt, kan dan later nog altijd de fenix 3 ofzo kopen...

Ik zal je een waardevolle tip geven, fiets nooit en dan zeg ik het nogmaals, nooooooit met het horloge om je pols. Het zal geheid een keer je bedieningspaneel kapot maken op het horloge en dit maakt je hele horloge ( als die buiten garantie is ) waardeloos en onbruikbaar. Met garantie erop zal tomtom niet lastig doen om een nieuwe naar je op te sturen, maar dat kost weer tijd en moeite.

Ik heb mijn horloge 3x moeten insturen naar tomtom, omdat zodra er spanning op het bandje kwam bij gewichtheffen of fietsen als die om mijn pols zit. Een beetje spanning breekt het paneeltje al af.

Tevens een andere tip als tomtom een update doorgevoerd heeft ( ik weet niet of het nog steeds geforceerd wordt ) test eerst eventjes voor een wedstrijd of belangerijke training of het horloge wel goed functioneert. Veel al geven updates problemen die ervoor niet waren.

Gewoon wat tips, uit mijn ervaring ermee.

32

Re: Garmin forerunner 920xt

TriathlonBeginner schreef:

Ik zal je een waardevolle tip geven, fiets nooit en dan zeg ik het nogmaals, nooooooit met het horloge om je pols. Het zal geheid een keer je bedieningspaneel kapot maken op het horloge en dit maakt je hele horloge ( als die buiten garantie is ) waardeloos en onbruikbaar. Met garantie erop zal tomtom niet lastig doen om een nieuwe naar je op te sturen, maar dat kost weer tijd en moeite.

Ik heb mijn horloge 3x moeten insturen naar tomtom, omdat zodra er spanning op het bandje kwam bij gewichtheffen of fietsen als die om mijn pols zit. Een beetje spanning breekt het paneeltje al af.

Tevens een andere tip als tomtom een update doorgevoerd heeft ( ik weet niet of het nog steeds geforceerd wordt ) test eerst eventjes voor een wedstrijd of belangerijke training of het horloge wel goed functioneert. Veel al geven updates problemen die ervoor niet waren.

Gewoon wat tips, uit mijn ervaring ermee.

Gelukkig heb ik voor mijn fietstrainingen de Garmin Edge 800, en daar ben ik zeer tevreden over. Maar ik versta niet goed dat fietsen je bedieningspaneel kapot maakt. Kun je nog eens uitleggen wat je daar mee bedoelt?

33

Re: Garmin forerunner 920xt

Jorw schreef:
TriathlonBeginner schreef:

Ik zal je een waardevolle tip geven, fiets nooit en dan zeg ik het nogmaals, nooooooit met het horloge om je pols. Het zal geheid een keer je bedieningspaneel kapot maken op het horloge en dit maakt je hele horloge ( als die buiten garantie is ) waardeloos en onbruikbaar. Met garantie erop zal tomtom niet lastig doen om een nieuwe naar je op te sturen, maar dat kost weer tijd en moeite.

Ik heb mijn horloge 3x moeten insturen naar tomtom, omdat zodra er spanning op het bandje kwam bij gewichtheffen of fietsen als die om mijn pols zit. Een beetje spanning breekt het paneeltje al af.

Tevens een andere tip als tomtom een update doorgevoerd heeft ( ik weet niet of het nog steeds geforceerd wordt ) test eerst eventjes voor een wedstrijd of belangerijke training of het horloge wel goed functioneert. Veel al geven updates problemen die ervoor niet waren.

Gewoon wat tips, uit mijn ervaring ermee.

Gelukkig heb ik voor mijn fietstrainingen de Garmin Edge 800, en daar ben ik zeer tevreden over. Maar ik versta niet goed dat fietsen je bedieningspaneel kapot maakt. Kun je nog eens uitleggen wat je daar mee bedoelt?


http://i.imgur.com/SncGzh5.png

Het bedieningspaneeltje breekt zodra er spanning van achter op komt als je pols gebogen is ( remmen op je triathlon fiets als voorbeeld ). Mocht dit gebeuren is de enige oplossing rma opsturen. Maar aangezien je al een fiets computer heb, maakt het weinig uit tongue.

34

Re: Garmin forerunner 920xt

TriathlonBeginner schreef:
Jorw schreef:
TriathlonBeginner schreef:

Ik zal je een waardevolle tip geven, fiets nooit en dan zeg ik het nogmaals, nooooooit met het horloge om je pols. Het zal geheid een keer je bedieningspaneel kapot maken op het horloge en dit maakt je hele horloge ( als die buiten garantie is ) waardeloos en onbruikbaar. Met garantie erop zal tomtom niet lastig doen om een nieuwe naar je op te sturen, maar dat kost weer tijd en moeite.

Ik heb mijn horloge 3x moeten insturen naar tomtom, omdat zodra er spanning op het bandje kwam bij gewichtheffen of fietsen als die om mijn pols zit. Een beetje spanning breekt het paneeltje al af.

Tevens een andere tip als tomtom een update doorgevoerd heeft ( ik weet niet of het nog steeds geforceerd wordt ) test eerst eventjes voor een wedstrijd of belangerijke training of het horloge wel goed functioneert. Veel al geven updates problemen die ervoor niet waren.

Gewoon wat tips, uit mijn ervaring ermee.

Gelukkig heb ik voor mijn fietstrainingen de Garmin Edge 800, en daar ben ik zeer tevreden over. Maar ik versta niet goed dat fietsen je bedieningspaneel kapot maakt. Kun je nog eens uitleggen wat je daar mee bedoelt?


http://i.imgur.com/SncGzh5.png

Het bedieningspaneeltje breekt zodra er spanning van achter op komt als je pols gebogen is ( remmen op je triathlon fiets als voorbeeld ). Mocht dit gebeuren is de enige oplossing rma opsturen. Maar aangezien je al een fiets computer heb, maakt het weinig uit tongue.

Wat een raar verhaal, dit heb ik echt nog nooit gehoord, ook niet bij  DCRainmaker. Gebruik zelf al ruim een jaar de multisport, naar redelijke tevredenheid.

Je moet de TT vrij hoog op de arm dragen, dus niet helemaal bij je hand (wat je bij een normaal horloge doet). Dit niet ivm breken, maar ivm betere hartslag ontvangst. Dan nog is de hartslag ontvangst bij koud weer zeer matig (en daar hebben alle pols-hartslagmeters last van als ik DCrainmaker moet geloven - en dat doe ik).
Voor fietsen gebruik ik overigens een Garmin 500 met hartslagband en niet de multisport omdat het display zo klein is (TT heb ik wel om bij fietsen).  En bijv. geen seconden aangeeft boven het uur. Verder is bij TT irritant dat je intervals niet kan uitlezen. Alleen als je interval op handmatig zet, maar dan kun je weer geen shirt er overheen dragen of in de regen lopen want elke aanraking/druppel geeft dan een interval omdat display te gevoelig is.

En zo zijn er nog een hoop nadelen.

Niettemin, al deze nadelen vallen voor mij (nu nog) weg tegen het grote voordeel van het niet hoeven dragen van een hartslagband bij hardlopen.

35

Re: Garmin forerunner 920xt

Hoe zit het dan met die hartslagmeter als je in de winter goed aangekleed bent en deze boven je vestje of handschoenen wil doen? Want als het koud is doe ik de mijne boven op de mouw vast.

36

Re: Garmin forerunner 920xt

Ik heb wel nog een vraagje over de TomTom. Heb eerst een loopsessie op de loopband gedaan, en dan wou ik dat op strava zetten ( liefst automatisch), maar heb in 2 dagen nog altijd niet gevonden hoe je dat kan doen. Heb al wat op sites gelezen, maar niets lukt...

37

Re: Garmin forerunner 920xt

ronnyke schreef:

Hoe zit het dan met die hartslagmeter als je in de winter goed aangekleed bent en deze boven je vestje of handschoenen wil doen? Want als het koud is doe ik de mijne boven op de mouw vast.

Dat werkt niet bij pols hartslagmeting, horloge moet direct op de huid zitten. En dan nog heb je veel last van foutieve meting (soortgelijk aan de normale hartslagband, die niet voldoende nat is gemaakt bij aanvang).

38

Re: Garmin forerunner 920xt

Jorw schreef:

Ik heb wel nog een vraagje over de TomTom. Heb eerst een loopsessie op de loopband gedaan, en dan wou ik dat op strava zetten ( liefst automatisch), maar heb in 2 dagen nog altijd niet gevonden hoe je dat kan doen. Heb al wat op sites gelezen, maar niets lukt...

Dat kan zeker en automatisch, want al mijn logs die ik binnenhaal via TT software worden automatisch doorgezet naar mijn strava account. Je moet in de TT my sport connect.app in het tabblad "upload en exporteer" wel eerst even strava toevoegen en zorgen dat het juiste soort bestand wordt geladen.

39

Re: Garmin forerunner 920xt

Even terugkomend op een eerdere vraag. Kan je met de standaard hartslagmeter (loopcadans, etc., geen zwemfunctie) wel het water in? Ik snap dat er geen hartslag wordt gemeten onder water, maar kan de band wel tegen het water? Het idee is om de band reeds onder de tri suit en wetsuit te dragen voor wanneer je uit het water komt..

40

Re: Garmin forerunner 920xt

Uiteraard. Tenzij je heel erg diep duikt.

41

Re: Garmin forerunner 920xt

Nog iets wat mij dwars zit. Kan ik alle vorige workouts in een keer van 920 wissen? Zo ja, hoe...

42

Re: Garmin forerunner 920xt

Aansluiten op de pc, via verkenner navigeren naar de juiste map op het horloge, alle bestanden selecteren en delete?

43

Re: Garmin forerunner 920xt

Heel vervelend, maar voor een aantal zaken moet je toch steeds je PC en/of de website gebruiken. sad

44

Re: Garmin forerunner 920xt

De app werkt toch ook goed?

Arnoutdv schreef:

Heel vervelend, maar voor een aantal zaken moet je toch steeds je PC en/of de website gebruiken. sad

45 Laatst bewerkt door Arnoutdv (13-04-16 14:16:30)

Re: Garmin forerunner 920xt

Grootste gemis van de App vind ik is dat je geen WorkOuts kunt maken.
Wat ook een gemis is op de 920 zelf...

Op mijn oude Forerunner 405 kon je behoorlijk eenvoudig workouts maken.