1

Onderwerp: Hartslagmeter tijdens triatlon

Hallo,

Eind mei doe ik mijn eerse kwarttriatlon. Ik bots echter op een probleem.
Graag zou ik m'n hartslag tijdens het fietsen en het lopen zien (+ achteraf analyseren hoelang ik een bepaalde hartslag kan aanhouden e.d.), maar ik ga er vanuit dat het 'hartslagbakje' niet waterdicht is. Hoe doen jullie dat? Het is een stayerwedstrijd, dus ik zou liefst niet te veel groepjes missen door de extra tijd in de wisselzone.

Jorrit

2

Re: Hartslagmeter tijdens triatlon

Ik zwem met hartslagband om.

3

Re: Hartslagmeter tijdens triatlon

Ik ook (Suunto). Wat is het merk van je HR-band?

4

Re: Hartslagmeter tijdens triatlon

'Hartslagbakje'? Volgens mij kunnen de meeste moderne hartslagmeters wel tegen het zwemmen, hoor, zowel het horloge als de band. Ik heb nu ook een Suunto maar hiervoor had ik een van de simpelste Polar-modellen en daar ging het ook al mee.

Louise

5

Re: Hartslagmeter tijdens triatlon

Weet je hoeveel zweet een hartslagband te verduren krijgt op een zomerse dag? Om daar tegen te kunnen zijn vrijwel alle borstbanden waterdicht (en zeker die van de gerenommeerde merken)
Omdoen voor het zwemmen geeft dan ook niet zo veel problemen.

6

Re: Hartslagmeter tijdens triatlon

Ahn, wist niet dat de hartslagmeter ook tegen water kon. Jullie hebben het toch wel degelijk over de 'meter' zelf hé, en niet over de hartslagband.
Bedankt alvast voor de reacties!

Jorrit

7

Re: Hartslagmeter tijdens triatlon

Ook die moet tegen een stevige dosis zweet én regenwater kunnen!
Wel oppassen trouwens als je de batterijen al eens hebt (laten) vervangen (indien van toepassing). Dat kan de waterdichtheid teniet doen.

Louise

8

Re: Hartslagmeter tijdens triatlon

Okee, bedankt

Jorrit