1 Laatst bewerkt door HermanB (16-04-16 16:32:16)

Onderwerp: Knipscheer Tijdrit Almere

Volgens mij zijn er wel meer forumleden die hier meedoen...

Voor mij wordt het de eerste "losse" (niet als onderdeel van een triathlon) tijdrit. Ik vind het daarom moeilijk te voorspellen wat het wordt: tijdens een triathlon heb je er nog een zwem- en een looponderdeel omheen zitten wat de fietssnelheid natuurlijk omlaag haalt. En hoe mijn vorm is ten opzichte van afgelopen zomer (slechter want vroeg in het seizoen, of beter omdat ik toch al wel aardig wat getraind heb?) weet ik ook niet.

Maar tijdens een 20 min fietstest een paar weken geleden (bij windkracht 5, maar dat was redelijk evenwichtig verdeeld in wind mee ne wind tegen) reed ik 36.3 km/h gemiddeld. Ik ga voor morgen daarom maar uit van een gemiddelde van 36 km/h: eindtijd 1:10 over 42 km.

Hoe dan ook, de fiets is schoongemaakt en gesmeerd. Helaas begon het daarna meteen te regenen dus het rondje losfietsen van vandaag doe ik straks wel op een andere. Nu hopen op niet teveel wind morgen en geen regen.

/Herman

2

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Doe ook mee. Het is inderdaad wennen zonder zwemmen en lopen maar wel lekker om even los te trappen en zo het winterseizoen 'min of meer' af te sluiten.

Qua tempo maar eens kijken wat lukt, rond de 37 zou mooi zijn.

3

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Ik doe ook mee.
Heb van de week twee keer gefietst in de polder, met de wind van vandaag erbij gok ik dat ik er 1,5 u over ga doen, geen idee hoeveel pijn ik mezelf kan aandoen op een fiets big_smile

Ben wel blij dat er nog even geveegd gaat worden, woensdag was de weg nog vol modderkluiten en tractorsporen. Ik kwam als moddermannetje thuis.

4

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Ik mag morgen ook starten. Gisteren had ik tijdens een zwemtraining het gevoel dat ik geen energie meer had, een beetje te druk gehad tijdens mijn werk en ook niet goed hersteld van de halve marathon in Rotterdam. Dus ik ben vroeg naar bed gegaan en heb 12 uur geslapen. Vandaag heb ik een testje gedaan en dat liep een stuk beter. Met dat gevoel ga ik morgen starten. Dus zometeen naar bed en hopelijk goed uitgerust een dik uur knallen.

Ik hoop 40km/h te rijden, maar het is nog zo vroeg in het seizoen dat het lastig in te schatten is. Hoe dan ook een perfecte test voor het seizoen. Heb er zin in!

-- M

5 Laatst bewerkt door mstyz (17-04-16 16:50:19)

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Van mij mogen er wel meer van dit soort wedstrijden zijn, maar ze zijn schaars dus dan moet je er extra van genieten. Onderweg in de auto was het regenbuien spotten. Soms zag ik wel 3 hoosbuien tegelijkertijd, terwijl mijn auto lekker droog bleef. Maar het hield mij wel bezig, want tijdens de wedstrijd wil je het liefste een droog wegdek.

Eenmaal aangekomen zie je de busjes en tentjes oppoppen. Een hoop teams met de nodige spullen staan zichzelf warm te rijden. Dat is een mooi gezicht. Ik pak mijn spulletjes en zit nog te dubben wat ik precies aan gaan doen. Met wat opwarmkilomters en ruzie met mijn hartslag meter, ben ik er klaar voor. Dik 42 km, met windkracht 4 (schat ik zo in).

Gelukkig is het droog gebleven, maar de eerste kms direct de wind op de neus. Dat maakt het moeilijk om je ritme te vinden. Na een km of 5 en door al 1 andere fietser ingehaald te zijn, werd ik een beetje onzeker. Ga ik wel hard genoeg? Mijn hartslag zegt van wel, en na het eerste stuk wind mee ben ik gerust. Dat gaat de goede kant op. Het eerste rondje in 40.6kmh. En toen de volgende 21 km. Omdat de wind een beetje gedraaid was, moest ik goed nagaan waar ik welke snelheid kon maken. Het laatste stuk wind zij-mee heb ik ingehouden omdat ik wist dat de laatste 6km pal op de kop zouden zijn. Dat was een kwestie van niet meer nadenken en stoempen tot aan de streep:

1:03:29 - 40.5km/h - 171bpm - 31ste plek en dik tevreden. Een perfecte test voor het begin van het seizoen. Nog meer zin in de eerste wedstrijden die komen.

-- M

6 Laatst bewerkt door woes (17-04-16 19:44:56)

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Ja, leuk evenement! Gelukkig niet teveel regen. Relaxte sfeer.

Had mijn race voor mijn gevoel goed opgebouwd, 1:07:00, 38,3 km/u en 165hr gemiddeld. Niet eens zover in het rood gegaan, behoudens de laatste lange bocht!

7 Laatst bewerkt door Hedcandy (17-04-16 17:34:22)

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Ik had nog nooit een tijdrit gedaan, sterker nog, ik had nooit langer dan 15 min achter elkaar op mn ligstuur gelegen...was dus best wat zenuwachtig bij de start.
Toch maar gewoon vol vertrokken om te zien wat ik zou kunnen.
Eerste rondje ging in 40 min, maar toen was het eigenlijk al op. Door zadelpijn heb ik serieus overwogen af te stappen maar nee! Dat kon ik mezelf ook weer niet verkopen.
Tweede ronde doorgezet, ging beduidend langzamer, maar toch erg tevreden met 1.26.53

Daarna kon ik amper rechtop lopen en nu flinke spierpijn in mn liezen. Ik heb duidelijk iets nieuws gedaan smile

En ik ga op zoek naar een harder zadel, denk dat dat het euvel is wat zadelpijn betreft.

Ik heb afgezien maar ben ook trots op dat ik het binnen mn gestelde tijd heb gehaald.




N.b. dat afstappen wegens zadelpijn door mn hoofd speelde was niet de pijn voor het moment zelf, maar eerder: hoe lang ga ik er last van houden de komende periode? Aangezien ik nu al 3 weken kamp met deze klacht. Gelukkig is nu, een paar uur later, alles wat extra zeer deed alweer verdwenen en rest nog slecht datzelfde ene plekje rechts... maar wel kijken voor wat anders dus.

8 Laatst bewerkt door marcelca (17-04-16 19:31:59)

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Ik heb maar de 21km gedaan maar ben wel heel blij, ben afgelopen week hartstikke ziek ( buikgriep ) geweest en getwijfelt ook of ik zou starten vandaag.. ( zo`n weekje doet je natuurlijk niet veel goed )

Toch maar gedaan en werd de  eerste keer voor mij boven de 40 km/h, 40,16 gemiddeld, ben nu een blije eikel smile

9 Laatst bewerkt door HermanB (17-04-16 21:34:23)

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Voorspeld:  gemiddeld 36 km/h, wat neerkomt op een eindtijd van 1:11 over 42.8 km.
Het werd: gemiddeld 36.92 km/h, eindtijd 01:09:33.

Mijn garmin maakte trouwens 43.4 km van de afstand en kwam op 37.4 km/h. Een beetje raar want het signaal ziet er goed uit. Misschien dat de nieuwe wielen er iets mee te maken (iets andere diameter), ik zal mijn instellingen eens checken.

Ik heb ook lang, tot half uur voor de start, lopen twijfelen wat ik aan zou trekken. Uiteindelijk toch voor de blote benen gegaan en dat bleek goed te doen. Althans, tijdens het fietsen - toen ik eenmaal stil stond kreeg ik het toch snel koud.

Het eerste rondje ging heerlijk, het tweede viel zwaar. De wind was toen ook gedraaid en volgens mij aangewakkerd door een paar buien, maar dat het zwaar voelde zal wel vooral aan mij gelegen hebben smile Het lange stuk naar het noordoosten had in de tweede ronde ineens schuin tegenwind (in plaats van zijwind). Dat hakte er wel in. Ik had daar ook moeite om mijn hartslag hoog te houden. Daarna op het voordewindse stuk ging dat gelukkig weer beter.

Hoe dan ook, erg leuke ervaring! En qua gemiddelde snelheid ook wel ok: ietsje sneller dan afgelopen zomer tijdens triathlons (voor zover dat al vergelijkbaar is).

Ik heb nog uitgekeken naar mede-forumleden, maar ben alleen een RTC-clubgenoot tegengekomen die in het team van Hellas reed. Ik heb wel nog de dochter van Marcelca zien starten.

/Herman

10

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Mijn maatje en ik hebben beiden 42,8 km geklokt.
Ik hoorde vooraf dat het vorig jaar ook iets meer dan 42 was.

11

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

HermanB schreef:

Ik heb wel nog de dochter van Marcelca zien starten.

/Herman

Joyce startte 2x , eerst individueel ( die start heb je waarschijnlijk gezien ) en in de middag nog met haar teamleden in het eredivisieteam

de wind was idd heel erg vreemd, ene moment was het bijna windstil waarna de wind weer in 1 x opkwam, ook de richting varieerde

12

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Mooie prestaties allemaal trouwens!!

13 Laatst bewerkt door marcelca (17-04-16 21:49:22)

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

Hedcandy schreef:

Mijn maatje en ik hebben beiden 42,8 km geklokt.
Ik hoorde vooraf dat het vorig jaar ook iets meer dan 42 was.

ik denk dat die 42km nog uit het verleden was, sinds vorig jaar rijd je niet langs de start bij de tweede ronde maar ga je een weg eerder naar rechts en vermoedelijk is dit iets langer, hiervoor reed je de tweede ronde wel langs de start maar dat gaf nog wel is gevaarlijke situaties

14

Re: Knipscheer Tijdrit Almere

marcelca schreef:

Joyce startte 2x , eerst individueel ( die start heb je waarschijnlijk gezien ) en in de middag nog met haar teamleden in het eredivisieteam

Yep, ze was de eerste van haar serie, daardoor hoorde ik haar naam. Bikkel!

/Herman