1

Onderwerp: Hoe doen vrouwen dat?

Ik ben (zeer) genereus bedeeld door Moeder Natuur, wat betekent dat ik een sportbeha draag dat oogt als een corset. Zonder, of een zg sporttop is met mijn maat geen optie.

Maar hoe doen vrouwen dat met een trisuit? Draag je je sportbeha daaronder? Ik ben me alvast een beetje aan het orienteren, ook met het oog op het spreiden van de kosten. Is het dan bv handiger om een hele trisuit te kopen of kan ik in een trishort met zwarte sportbeha te water en een shirt aantrekken zodra ik 'aan land' ga?

Hoe doen andere dames dat?

2

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Ik heb ook vooraan in de rij gestaan met uitdelen, herken het!
Zelf draag ik mn sport bh onder mn trisuit. Daarover gaat een evt wetsuit. Dit is sneller dan nog iets aan moeten trekken.

Kwa trisuit: ik heb er een gezocht zonder ingebouwde bh. Die doet toch niks en zit alleen maar in de weg. In hemdjes sloop ik ze er altijd uit.
Let er tevens op dat je trisuit hoog genoeg sluit aan de voorzijde.
Mijn eerste had dat niet en laatst zwom ik zonder wetsuit (zwemmen was in het zwembad) en ik schepte veel te veel water. Dus nu een tweede trisuit erbij gekocht smile

Ik ben wel benieuwd welke sport bh bij jou de top is.. ik ben heel tevreden over mn huidige, maar ook benieuwd of dit de allerbeste is of misschien....

3

Re: Hoe doen vrouwen dat?

This thread is worthless without pics...

4 Laatst bewerkt door Hedcandy (16-04-16 19:11:20)

Re: Hoe doen vrouwen dat?

You wish tongue

5 Laatst bewerkt door onthecountof23 (16-04-16 19:37:18)

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Maca944 schreef:

This thread is worthless without pics...

.

Goed voor je creatieve verbeelding ;-)

6 Laatst bewerkt door onthecountof23 (16-04-16 19:45:00)

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Hedcandy schreef:

Ik heb ook vooraan in de rij gestaan met uitdelen, herken het!
Zelf draag ik mn sport bh onder mn trisuit. Daarover gaat een evt wetsuit. Dit is sneller dan nog iets aan moeten trekken.

Kwa trisuit: ik heb er een gezocht zonder ingebouwde bh. Die doet toch niks en zit alleen maar in de weg. In hemdjes sloop ik ze er altijd uit.
Let er tevens op dat je trisuit hoog genoeg sluit aan de voorzijde.
Mijn eerste had dat niet en laatst zwom ik zonder wetsuit (zwemmen was in het zwembad) en ik schepte veel te veel water. Dus nu een tweede trisuit erbij gekocht smile

Ik ben wel benieuwd welke sport bh bij jou de top is.. ik ben heel tevreden over mn huidige, maar ook benieuwd of dit de allerbeste is of misschien....

Dat van die hoge sluiting is wel een goede idd. Ik verwacht direct geen wetsuit nodig te hebben, mijn sprint triathlon is in augustus.

Mijn favo sportbeha? In de zomer is dat een van het merk Anita. In de cups geen naden, het merk wordt aangeraden aan dames met borstcorrecties- en amputaties, en een prettig ademende stof.
Eigenlijk vind ik de steun van de Shockabsorber net iets beter, maar die is van een dikke (dubbele laag) stof en heeft wel naden in de cups. 's Winters geen probleem, maar als het warmer wordt zorgt het bij mij onherroepelijk voor de meest vreselijke schuurplekken op 'de meisjes'.

Welke draag jij?

7

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Ja, sport-bh onder trisuit. Wel even mee oefenen om te voelen of het goed zit. Die ingebouwde dingen, daar geloof ik ook niet in, dat werkt alleen als je erg gemiddeld bent qua pasvorm, zeg maar.

Zie ook http://www.vrouwentriathlon.nl/tips-n-t … riathlons/ (en ja, die foto is een beetje laf, gezien het onderwerp). Die 'prima sport-bh's' waar ik het daarin over heb zijn stokoude dingen van de Aldi ofzoiets. Maarja, ik heb met cup A ook wel makkelijk praten op dat gebied.

Louise

8

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Hm, shock absorber doet voor mij ook nog te weinig... die waren leuk toen ik tenniste, maar niet om in te rennen.
Ik heb nu de Juno van Moving Comfort. Juist het padded gedeelte geeft extra steun. Nadeel is wel dat t langzamer droogt, maar dat heb ik er graag voor over.

9

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Uhhhhh heren die dit lezen,
Wat hebben wij het toch simpel eejjj,

DAMES RESPECT!!!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

10

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Ik lees nu pas van je schuurplekken... ik heb dat ook bij looptrainingen langer dan een uur.
Bodyglide erop helpt!

11 Laatst bewerkt door Dorter (17-04-16 09:35:49)

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Maca944 schreef:

This thread is worthless without pics...

smile

Mijn wettige echtgenote stond ook redelijk vooraan bij het uitdelen (yay for me!). Ook een sport-BH (type heavy-duty) onder een tri-suit. Ook een Shock-Absorber maar van de zwaarste classificatie. Die houdt de boel goed in bedwang.

12

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Schuurplekken komt mij ook bekend voor... de perfecte gepersonalizeerde BH moet nog uitgevonden worden vrees ik... neutral

13

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Hedcandy schreef:

Ik lees nu pas van je schuurplekken... ik heb dat ook bij looptrainingen langer dan een uur.
Bodyglide erop helpt!

Bij mij was een andere sportbeha voor de zomer dus al een heel eind in de goede richting. Maar voor de schade weer was hersteld ben ik flink aan het smeren geweest met vaseline. Dat kan alleen wel erg vettig worden, en warm!

Ik zal die bodyglide in gedachten houden, bedankt voor de tip!

14

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Sandra86 schreef:

Schuurplekken komt mij ook bekend voor... de perfecte gepersonalizeerde BH moet nog uitgevonden worden vrees ik... neutral

Wat bij mij hielp was een beha zonder naden in de cups, maar dan nog moet het goed passen. Want als je beha weer te strak zit kan het alsnog gaan schuren op de band. Een goede beha moet nog steeds goed passen.

15

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Dorter schreef:
Maca944 schreef:

This thread is worthless without pics...

smile

Mijn wettige echtgenote stond ook redelijk vooraan bij het uitdelen (yay for me!). Ook een sport-BH (type heavy-duty) onder een tri-suit. Ook een Shock-Absorber maar van de zwaarste classificatie. Die houdt de boel goed in bedwang.

Het lijkt erop dat de meeste vrouwen in die situatie voor een trisuit kiezen met daaronder een sportbeha.

Zijn er dan ook nog merken of modellen trisuits die bijzonder goed blijken te werken voor dames met véél?

16

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Ik draag n dunnere dan bij hardlopen. Bijna evenveel support, maar minder padding en droogt dan sneller. Zonder lijkt me echt niets...

17

Re: Hoe doen vrouwen dat?

Ik denk dat een trisuit met rits op de rug aan de voorkant hoger sluit, tenminste als ik mijn twee trisuits vergelijk.

Zeker als je zonder wetsuit zwemt is rits op de rug wel handig