1

Onderwerp: Ironman volledig op gels

Afgelopen weekend voor het eerst geëxperimenteerd met het sporten op alleen maar gels. Na een interessante lezing van Eric van der Linden wilde ik dit in de praktijk eens gaan testen. Nu ging het hier "slechts" om een fietstocht van 6,5u maar het is me goed bevallen. Was altijd bang voor hongergevoel maar meestal als dit op kwam zetten was het tijd voor volgende gel en met genoeg water erbij ging dat weer weg zonder dat energie verloren ging voor mijn gevoel.

Na deze positieve ervaring zal ik dit ook in Maastricht op de hele willen gaan doen. Ik maak nu gebruik van Powerbar gels wat goed bevalt. Helaas is dit niet de gels van de organisatie (die me niet zo bevallen) dus zal ik ze zelf moeten meenemen. Op de fiets is dat niet zon probleem. Voor lopen zal ik op zoek gaan naar een nummerbelt met iets van "buidel"

Mensen al ervaring met hele triathlons alleen op gels? Hoe beviel dat? Gebruikte je nog ergens andere smaak of alleen dezelfde (af en toe een met cafeïne bv?) Toch niet ergens iets van vast voedsel gepakt onderweg?

2

Re: Ironman volledig op gels

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dit jaar juist wel powerbar gaat zijn in Maastricht.

3

Re: Ironman volledig op gels

ronnyke schreef:

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dit jaar juist wel powerbar gaat zijn in Maastricht.

Vorig jaar als vrijwilliger High5 producten uitgedeeld. Deze staan nu ook op de site. Als dat dit jaar veranderd is zou ik daar erg blij mee zijn. Maar zolang het op de officiële site staat neem ik maar aan dat het niet zo is.

4

Re: Ironman volledig op gels

Idd op de site is het High5. Dan zal het wel zo zijn. Mooi kun je vanaf nu met High5 gelletjes beginnen trainen.

5

Re: Ironman volledig op gels

Tijdens het lopen kun je de gels het handigst meenemen in van die kleine heupband-flesjes denk ik. Ik ken ook atleten die de gels gewoon in een fietsbidon leeg knijpen en dan daaruit drinken. Sommige gels moet je geloof ik even met een heel klein beetje water mengen om het drinkbaar te maken vanuit een flesje/bidon. Powerbar iso gels gaan zeker goed in flesjes of bidons. Dat is precies hetzelfde spul als de gewone gel, maar dan iets vloeibaarder en beter drinkbaar. Je hoeft hier ook iets minder bij te drinken en dat is ook wel handig.

Ik heb zelf nog nooit een hele op enkel gels gedaan maar ik weet wel, als je de hele op gels wilt doen, moet je er echt op letten dat je ook de benodigde hoeveelheid water erbij drinkt. Als je er af en toe eentje wegwerkt komt dat niet zo nauw, maar als je de hele dag gels neemt met onvoldoende water gaat de maag overhoop liggen. En met de heel erg geconcentreerde powerbar gel zeker. Wel goed spul overigens. Mijn favoriet, samen met high 5 dan tongue

6

Re: Ironman volledig op gels

Ik heb Almere Op alleen maar Gels gedaan. Op de fiets dus alleen maar gel en water+ ORS en met lopen Iso gels en Cola.
Maar wat Thijs zegt je moet echt zorgen dat je er voldoende bij blijft drinken.

Je moet dit zeker een aantal maal goed uit proberen tijdens lange trainingen.

Verder heb ik geen problemen ondervonden.