1 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (12-04-16 11:00:56)

Onderwerp: Team Triathlon Arnhem

Het eerste event van het jaar komt eraan! Heel spannend, voor het eerst in een team en dan ook nog op een vrij pittig parcours.

Zwemmen 475 m: 9 min
Fietsen 20 km (225 hm): 35 min
Lopen 5 km (120 hm): 24 min
________________________________+
Richttijd totaal: 1h10 incl. wissels

2

Re: Team Triathlon Arnhem

Spannend! Succes, benieuwd hoe dicht je bij je voorspelling zit.

Waarom is het 475 meter zwemmen? Kan dat ene baantje er echt niet bij?

3 Laatst bewerkt door monkeloor (12-04-16 12:26:39)

Re: Team Triathlon Arnhem

Maca944 schreef:

Spannend! Succes, benieuwd hoe dicht je bij je voorspelling zit.

Waarom is het 475 meter zwemmen? Kan dat ene baantje er echt niet bij?

Omdat je aan de ene kant van het bad er in gaat, en aan de andere kant er uit wink Heeft met de logistiek te maken denk ik

4 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (12-04-16 14:37:34)

Re: Team Triathlon Arnhem

Maca944 schreef:

Spannend! Succes, benieuwd hoe dicht je bij je voorspelling zit.

Waarom is het 475 meter zwemmen? Kan dat ene baantje er echt niet bij?

Ik had mezelf wat langzamer ingeschat, maar kan hopelijk van de snelheid van andere dames profiteren wink

Je gaat inderdaad aan de achterkant het zwembad uit.

5

Re: Team Triathlon Arnhem

Ah, dat klinkt logisch, die logistiek. Al had ik zelf de correcte afstand van 500 meter laten prevaleren boven de logistiek, maar ik organiseer dan weer geen triathlons.

6

Re: Team Triathlon Arnhem

In het geval van Arnhem is 475 wel echt noodzakelijk. Elke 1:30 minuten start er een team in een 'volgende' baan. Dit zorgt ervoor dat 1 kant van het bad vol staat met atleten, de andere kant van het bad is dan om het water uit te komen en richting parc ferme te gaan.
Doordat het een teamwedstrijd is is tijd ook niet het belangrijkste natuurlijk smile

Vorig jaar waren we in 1:06:42 klaar (8:00, 35:00, 21:30 en nog beetje wisselen zo nu en dan), fietsen zal wat sneller gaan dit jaar, lopen hebben we 2 geblesseerden, dus die moeten nog even rock-paper-scissors doen onderweg wie er moet finishen big_smile

7

Re: Team Triathlon Arnhem

Leuk en spannend! Veel succes...

Ik heb a.s. zondag een tijdrit (42km), denk dat ik er 1,5 u over doe?
(Geen idee eigenlijk)

8

Re: Team Triathlon Arnhem

Almere / Knipscheer?

9

Re: Team Triathlon Arnhem

Ja idd..

10

Re: Team Triathlon Arnhem

Leuk dat je meedoet! Welk team zit jij bij? Ik sta aan de start met het Triotters damesteam. Ik denk dat wij meer richting 1 uur 20 zitten qua tijd maar ook voor mij is het de eerste keer dat ik met een team samen meedoe. Spannend!

11

Re: Team Triathlon Arnhem

Veel plezier en succes morgen - het is toch wel de aftrap van het seizoen, hè!?

Louise

12

Re: Team Triathlon Arnhem

Succes morgen!!

13 Laatst bewerkt door Sandra86 (16-04-16 21:34:55)

Re: Team Triathlon Arnhem

Phew even stress en gecheck: de teamtriathlon Arnhem is pas volgende week big_smile

Edit: ow de tijdrit is morgen. Succes!

14 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (17-04-16 21:50:39)

Re: Team Triathlon Arnhem

Teamgenootjes reden vandaag 34 km/h, misschien verwachting naar beneden bijstellen als je het zwemmen en de hoogtemeters meeneemt smile Maar we kunnen het allicht proberen!

15

Re: Team Triathlon Arnhem

Oh, oeps, heb ik die verwarring gezaaid door het over 'morgen' te hebben? In dat geval: sorry. Ik had het klakkeloos aangenomen en dat werd versterkt doordat het ook over de tijdrit ging, en die was wel gister!

Louise

16

Re: Team Triathlon Arnhem

Sandra86 schreef:

Leuk dat je meedoet! Welk team zit jij bij? Ik sta aan de start met het Triotters damesteam. Ik denk dat wij meer richting 1 uur 20 zitten qua tijd maar ook voor mij is het de eerste keer dat ik met een team samen meedoe. Spannend!

Haha, deze zondag inderdaad pas. Siosport/Vrouwentriathlon 2.

Jullie zijn al wel langer een team?

17

Re: Team Triathlon Arnhem

Hé, zit jij in het Vrouwentriathlonteam, Linda? Dat was nog niet tot me doorgedrongen. Leuk! Misschien klop ik dan nog wel een keer bij je aan voor een wedstrijdverslag-interview voor de nieuwsbrief wink

Louise

18

Re: Team Triathlon Arnhem

Dit is het tweede jaar dat we meedoen maar de samenstelling van ons team is wel veranderd sinds vorig jaar. Het is voor mij nog maar de tweede wedstrijd in deze competitie. Tot zondag dan misschien! Ik hoop niet dat het weer zo slecht wordt als ze voorspellen trouwens...

19

Re: Team Triathlon Arnhem

Heel veel succes gewenst en ik hoop echt dat het weer wat beter is idd...

20

Re: Team Triathlon Arnhem

Weer is een emotie...;-)

21

Re: Team Triathlon Arnhem

Hahaha, kou ook toch. Kramp dan weer niet.

Ik las net dat het voor deze keer geoorloofd is om een jackie aan te trekken over je teamkleding.
We zullen zien.Als ik zo eens naar buiten kijk, valt het weer reuze mee.

22

Re: Team Triathlon Arnhem

Vind een jasje ook een beetje overdreven. Weet iemand of je wel gewoon arm of kniestukken aan mag doen bij mijn tri-suit? Ik vind dat nergens in het reglement terug, alleen 'kleding in dezelfde kleurstelling'....

23

Re: Team Triathlon Arnhem

ik hoop dat jullie morgen een beetje geluk gaan hebben. Het verschil tussen in de zon voor de wind of in de luwte versus tegen de wind in een (hagel-)bui op je kop is nu wel heel erg groot. Lastig weer om je op te kleden.

Louise

24

Re: Team Triathlon Arnhem

Ik had best wel geluk, windjack op de fiets was prima. Alleen een klein hagelbuitje met rennen gehad, maar daar werd je gelukkig niet nat van smile

25 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (25-04-16 13:38:52)

Re: Team Triathlon Arnhem

Wij hadden smiddags ook voornamelijk goed weer. Winddicht jack op de fiets was voldoende. Had een hagelbuitje op de fiets en tijdens het lopend stralend weer.

Tijden kwamen niet eens in de buurt bij mn inschatting. Hebben volgensmij op elk onderdeel niet weten te profiteren van het team, maar de snelheid van de langzaamste aangehouden.

Ik heb erg rustig gezwommen, maar longen klapten daarna gelijk dicht bij een teug koude lucht. Moest gelijk die eerste helling lossen. En heb met 5 min achterstand op m'n team toch nog even uitgelopen, misschien hadden zij een uitvaller. Dat was wel erg ontspannen en toch een prima tijd. Of was het veel korter dan 5 km?

Mijn tijd total 1:24:16, die van m'n team 1:21:53.

Volgende teamwedstrijd de opstelling misschien anders bepalen. Mijn loopsnelheid heb je bijv niets aan als ik op de fiets niet mee kan komen. Komende wedstrijden zijn gelukkig weer individeel!