1

Onderwerp: Mirandabad (verkeerde routes)

Dit jaar weer megedaan aan de Mirandabad triathlo. Het aparte aan deze triathlon is dat iedereen die ik naderhand gesproken heb, een andere route heeft afgelegd.

Ik had me last minute opgegeven, dus kwam in de eerste start wave. Het zwemdeel was maar 550m, dus dat was snel over. Ik kwam (voor het eerst) als derde het water uit, wat vast komt omdat de eerste start wave wat langzamer is dan de andere waves. Ik besloot mijn jack maar te laten liggen in T1 om zo gelijk met de nr2 T1 uit te gaan. Na 4km ook de voorste bijgehaald en uiteindelijk met denk ik een minuut voorsprong T2 in gereden.

Vanaf dat moment ging het fout. Eerst heb ik geprobeerd aan de verkeerde kant T2 uit te lopen. Mijn eigen fout, al stond er ook niks aangegeven en was het onduidelijk omdat we ook vanuit die hoek kwamen aangefietst. En van de verkeerde hoek de andere verkeerde hoek ingestuurd en omdat er niemand stond om te zeggen hoe het wel moest, vervolgens maar het fietsparcours gaan lopen totdat iemand me uiteindelijk (500m in de race) de juiste kant op schreeuwde.

Ik werd al snel ingehaald door een veel snellere loper. Maar er was zoveel onduidelijkheid en NIEMAND op het parcours die de juiste route wist, dat we allebei verkeerd zijn gelopen (af hebben gesneden). Omdat ik overduideijk verkeerd ging (ik zou op die manier maar 4km lopen) ben ik terug gegaan en heb ik geprobeerd de juiste route genomen. Nadat ik eerst op een kruispunt bij de penalty box stil moest staan om de weg te vragen. > "Waarheen?" "Dat hangt er vanaf. Aan welke wedstrijd doe je mee? Triathlon? Oh, dan is het rechtsaf volgens mij. Denk ik. Wacht, ik zal het even voor je vragen".

Maar toen leek het erop dat ik 6km zou lopen. Dat leek me ook niet helemaal de bedoeling. Dus heb ik in mijn laatste ronde bewust een stukje afgesneden en ben ik vervolgens op zoek gegaan naar de finish. Ook dit was niet aangegeven, dus ik nog vragen aan de dame in het gele hesje. "Finish, links?". Maar ook deze kwamen met wedervragen, dus ben ik maar doorgelopen. Uiteindelijk 4.8km gelopen, dus ik zat niet veel naast de 5km. De eerste 2 waren inmiddels al binnen, die hadden 4km gelopen (ook zij hebben dit bij de jury aangegeven. Niemand liep bewust minder dan de bedoeling was, we hadden gewoon geen idee).

Jammer. Er zijn zoveel vrijwilligers betrokken die hun best doen, maar enkele duidelijke borden, zoals vorig jaar wel het geval was, had geholpen.

Wat mij betreft word ik gediskwalificeerd. En de rest die verkeerd liep ook. Niemand die bewust verkeerd liep, maar de uitslag is op deze manier wel heel willekeurig en nietszeggend.

En nu de modders van mijn fiets schrobben.

2

Re: Mirandabad (verkeerde routes)

Oei, dat klinkt wel als een erg slechte zaak.
Ik wilde me in eerste instantie ook inschrijven voor deze wedstrijd, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik het parcours op voorhand al een wir war van kruisingen en lussen vond. Terwijl je zo mooi een stuk kunt laten lopen of fietsen langs de Amstel.

Heel jammer dat dit dan nu zo verloopt, ik ben benieuwd of je nog terugkoppeling krijgt!
En ik ben ook benieuwd naar de Divisie teams, voor hun is het ten slotte een wedstrijd van een hele serie en heeft het nog grotere gevolgen als je verkeerd gaat.