1

Onderwerp: Kleden bij koud weer wedstrijd

Het lijkt komende zondag een graadje of 4/5 max te worden bij de 1/8e triathlon van Aachen. Zwemmen is in zwembad maar daarna moet je toch naarbuiten. Heb nog nooit bij deze temperaturen een wedstrijd gedaan (triathlon) en heb eigenlijk nog nooit iets anders aangedaan dan mijn trisuit. Dit lijkt me nu wat te koud op de fiets. Lopen zou eventueel nog gaan. Jasje met lange mouwen maar meenemen voor op de fiets?

2

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Goed topic. Ik zat me dat ook af te vragen voor Arnhem. Lopen komt vast goed, maar 20 km op de fiets in een nat pak lijkt me niet fijn.

3

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Bij twijfel doe ik altijd een fietsshirt met lange mouwen in mijn T1 tas, meestal is dat voldoende. Zeker als je uit een warm zwembad komt dan zou ik niet alleen met een trisuit gaan fietsen. Lopen is geen probleem natuurlijk. Indien nodig ook gewoon handschoenen aantrekken (die had ik vanmorgen in elk geval wel nodig op de fiets). De wissels zullen wel wat langer duren, maar die tijd win je ruimschoots terug door niet onderkoeld te raken.

En wellicht zelfs gewoon afdrogen en omkleden om niet nat op de fiets te gaan zitten. Laat even weten wat je doet en hoe dat beviel, ben benieuwd.

4

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Ze voorspellen echt wel slecht weer voor zondag. Zelfs sneeuw hier in de Ardennen.

5

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Nou voor mij was dit dus te koud. Met trisuit aan gezwommen en daarna fietsjasje met lange mouwen aangetrokken. Na paar 100m merkte ik al dat dit veel te koud was. Begon ook echt dikke vlokken te sneeuwen toen heb ik het voor gezien gehouden. Inpakken en wegwezen. Waren andere die het heerlijk vonden om zo te bikkelen maar ik haal ik hier geen plezier uit.

6

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Bwa ik heb ook een viertal uur getraind vandaag en buiten wat wind, sneeuw, hagel, regen en wat koude was er toch niks mis met het weer?

7

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

ronnyke schreef:

Bwa ik heb ook een viertal uur getraind vandaag en buiten wat wind, sneeuw, hagel, regen en wat koude was er toch niks mis met het weer?

Ben je voor de training eerst met je kleren aan onder de douche gegaan?
Dat maakt denk ik wel verschil...

8

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Nu stel je wel enorm hoge eisen.

9 Laatst bewerkt door ErikE (24-04-16 22:10:18)

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Slecht weer bestaat toch niet? Alleen slechte kledingkeuze.

10

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

ronnyke schreef:

Nu stel je wel enorm hoge eisen.

big_smile

11 Laatst bewerkt door Vanzella (25-04-16 11:14:10)

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Beetje mosterd na de maaltijd, maar BROS1987 het was inderdaad best fris gisteren in Aken smile Dus de wisseltijden waren extreem lang..

Ik heb mijn supersnelle tijdrithelm opgezet (was het absoluut geen parkoers voor), want die is dicht en met vizier, dus lekker warm. Winterjas voor het fietsen, handschoenen en overschoenen had ik al half over mijn fietsschoenen gedaan. Deze keer dus niet met elastiekjes aan de pedalen etc..

Koud heb ik het nauwelijks gehad, alleen in de afdaling tijdens het laatste rondje toen het sneeuwde op mijn bovenbenen en de eerste 2 km met lopen in mijn triathlon pakje, aangezien het bleef sneeuwen tot aan de finish...

Was een frisse, maar wel erg leuke ervaring triathlonnen in 2 graden met sneeuw..

12 Laatst bewerkt door HermanB (25-04-16 10:36:12)

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

ErikE schreef:

Slecht weer bestaat toch niet? Alleen slechte kledingkeuze.

Precies. In het Noors (waar het vandaan schijnt te komen) rijmt het zelfs: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær.

[/nutteloze feitjes]

/Herman

13

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Heb je foto's, Vanzella, van triathlon in de sneeuw? Want dat is toch wel bijzonder!

Dat van die slecht-weer-bestaat-niet - ja, maar dan heb je wel een volgauto en een ruim budget nodig. En dan nog, hoor, want je luchtwegen goed aankleden is toch vrij lastig wink

Louise

14

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

HermanB schreef:
ErikE schreef:

Slecht weer bestaat toch niet? Alleen slechte kledingkeuze.

Precies. In het Noors (waar het vandaan schijnt te komen) rijmt het zelfs: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær.

[/nutteloze feitjes]

/Herman

big_smile Geweldig!

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/13071788_1788117124745114_2792332077927302739_o.jpg

Ik heb weinig last gehad van de kou op m'n lichaam, jasje was voldoende. Maar m'n longen sloegen gelijk helemaal dicht bij een flinke teug koude lucht toen ik het zwembad uit kwam sad

15

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Holy crisis... ziet er bar uit zeg! Blij dat ik een mooi-weer figuur ben. Krijg het al koud bij de foto smile

16

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

en wat denk je van die arme vrijwilliger die de hele dag stil staat in dit ellendige weer....

ik heb de organisatie in Aken nog maar een extra bedank mailtje gestuurd...

17

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

LindaRotterdam schreef:

Ik heb weinig last gehad van de kou op m'n lichaam, jasje was voldoende. Maar m'n longen sloegen gelijk helemaal dicht bij een flinke teug koude lucht toen ik het zwembad uit kwam sad

Holy crap, wat een foto! Respect hoor!!

/Herman

18

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Pff idd respect!!! Krijg het al koud als ik er naar kijk...

19

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Was gelukkig niet de hele tijd hoor, maar steeds buien. Diep respect voor de vrijwilligers inderdaad, de meeste waren helemaal verkleumd.

20

Re: Kleden bij koud weer wedstrijd

Sohee, die foto, wauw! Brrrr!

Ik krijg trouwens ook last van m'n luchtwegen in de kou, of althans, het kost tijd om ze te laten aanpassen. Ik zou niet zomaar uit een warm zwembad volle bak kunnen gaan fietsen in de kou, dan krijg ik ook een soort astmatische reactie. Rustige warming-up is dan echt nodig.

Louise