1

Onderwerp: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Voor mij wordt dit een herkansingswedstrijd: vorig jaar had ik een 'DNF' omdat ik niet kon lopen door een blessure die me ook bij het zwemmen en fietsen hinderde. Bovendien ontdekte ik een paar problemen met m'n toen nog heel nieuwe fiets: zadelpijn, speling in de trapas. Maar ik vond het wel een leuke wedstrijd.

Dus: alle gelegenheid voor een betere prestatie op alle fronten, zeker ook omdat ik meer getraind heb. De omstandigheden zijn wel net iets slechter dan vorig jaar (althans, dat is nu de voorspelling). De watertemperatuur is gelukkig wel goed aan het stijgen.

Ik ga dus voor een verbetering:

                    Vorig jaar      Voorspelling dit jaar
Zwemmen          22:37                       21:30
Fietsen            3:27:31                    3:20:00
Lopen:                  DNF                    1:00:00*
Wissels:                    ?                         4:00
Eindtijd:                    -                    4:45:30

Daarmee eindig ik dus ver in de achterhoede, het niveau is knetterhoog. Maar ik zou er dik tevreden mee zijn.

* Dat is heel langzaam, ook voor mijn eigen doen. Ik ben met lopen nog erg traag na mijn voetblessure eerder dit jaar. Dat baart me wel enige zorgen, maar aan de andere kant: ik ben allang heel blij dat ik 10 km lopen met vertrouwen tegemoet kan zien. Dat had ik in februari en maart niet gedacht.

Het is voor mij ook nog mijn eerste wedstrijd in de 'F50+'- categorie. Toch even slikken, toen ik dat op de deelnemerslijst achter mijn naam zag staan wink

Louise


 
 


2 Laatst bewerkt door Maca944 (09-05-16 09:51:56)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Mooi dat je het met vertrouwen tegemoet ziet, finishen is winnen na een blessure.

F50, tsja, het is maar een getalletje... Al doet het me realiseren dat mijn vrouw dit jaar ook in die categorie zou moeten starten, mocht ze ooit aan aan triathlon mee gaan doen.

Veel succes en plezier!

3

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Gisteren al in het kanaal gezwommen en het water was heel aangenaam. Enige probleem is dat ze tegen volgend weekend maar 12 graden voorspellen met minder weer. Ik vind Bilzen dus een enorm ongezellige wedstrijd maar dat is ieder zijn keuze.

4

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

'Gezellig' is inderdaad niet het woord, nee. Voor mij als vooral-fietser zijn de verhoudingen van een 111 ideaal, en ik fiets graag langs het water, jaagpaden enzo, die zoek ik hier ook wel op. Dat is wat ik er leuk aan vind. En goede voorbereiding op het andere lange werk.

Maca944 schreef:

F50, tsja, het is maar een getalletje... Al doet het me realiseren dat mijn vrouw dit jaar ook in die categorie zou moeten starten, mocht ze ooit aan aan triathlon mee gaan doen.

Er is nog plek in de categorie, hoor - het zijn er in Bilzen 5, dus 1,25 % van de deelnemers. Als ik finish, zit ik dus bij de beste 5 van mijn leeftijdscategorie tongue

Louise

5

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ik ben er ook bij. Dit weekend mijn tijdritfiets maar eens even in race modus gebracht en heb er wel zin in! Ik heb overigens  ook een nieuwe age group. Eerste race in de Masters klasse M40...

Zwemmen schijnt langzaam te zijn (nou dan doe ik dat ook ) 20 min
Fietsen 2.55 uur (als er niet teveel wind is moet 34km/h haalbaar zijn)
lopen 43 minuten (ik denk dat ik wel een beetje gaar ben na 100km liggen)

4 minuten wisselen erbij en we komen op 4.02...

Hmm dat staat me niet aan 3.59 dus..... Beetje sneller wisselen en 34.6km/h moet ook kunnen..

6

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ik doe dit jaar ook weer mee. Hopelijk wordt het weer beter dan nu voorspelt, de wind zal nog een grote invloed hebben op mijn prestatie. Net als bij Breukelen zet ik mijn doelstelling lekker scherp. Dus ik kan flink falen, als het niet lukt:

                      2015                2016       
-----------------------------------------------------   
Zwemmen:    0:16:40            0:16:00
T1:                0:03:33            0:03:00
Fietsen:         2:36:00            2:29:00 
T2:                0:01:39            0:01:15
Lopen:           0:42:47            0:39:30 
-----------------------------------------------------
Totaal:           3:40:50            3:28:45 

Dit resultaat is goed voor een plek rond nr20. Zou ik bijzonder trots op zijn. Maar laten we maar zien of dat gaat lukken.
Oh ja T1 is erg erg erg lang, dus houdt daar rekening mee!

Het loop onderdeel is 9.5km, dus vandaar deze tijd. En oh ja, Het fiets onderdeel is 98km... ;-) Good luck allemaal

--M

7

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Grrrr het lopen is al zo kort, kunnen ze dan niet het fatsoen hebben om er in elk geval echt 10km van te maken... Hoe kan ik zo ooit die mannen met de turbo dijen van de triathlon club inhalen tijdens het lopen...

Maakt het in elk geval makkelijker om onder de 4 uur uit te komen smile

Maar je hebt gelijk met de verwachtte 13 graden en windkracht 5 zijn de tijden nu nog niet te voorspellen..

8

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

ronnyke schreef:

Gisteren al in het kanaal gezwommen en het water was heel aangenaam. Enige probleem is dat ze tegen volgend weekend maar 12 graden voorspellen met minder weer. Ik vind Bilzen dus een enorm ongezellige wedstrijd maar dat is ieder zijn keuze.

In welke zin ongezellig? Parcours, ambiance?

Op zich lijkt een 1-100-10 wedstrijd me ideaal als voorbereiding, ik zal dit eens overwegen voor volgend jaar.

9 Laatst bewerkt door ronnyke (09-05-16 15:45:53)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Meestal in die 111 ligt het niveau altijd vrij hoog als je in een normale triatlon in de middenmoot zit hang je daar achteraan ergens. Parcours is wel vrij mooi vind ik al is het lopen wel lastig. Nu ik wat beter zwem vind ik een halve eigenlijk mooier om te doen dan een 111. Ook is het een echte stayer wedstrijd en dat is ook al niks voor mij. En toen ik meedeed was er eigenlijk geen ambiance of toeschouwers enkel aan de aankomst stonden enkele mensen te kijken of te wachten. Maar dat kan intussen allemaal al verandert zijn het is al een drietal jaar geleden dat ik meedeed.

10 Laatst bewerkt door Vanzella (09-05-16 16:34:02)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

ronnyke schreef:

Meestal in die 111 ligt het niveau altijd vrij hoog als je in een normale triatlon in de middenmoot zit hang je daar achteraan ergens. Parcours is wel vrij mooi vind ik al is het lopen wel lastig. Nu ik wat beter zwem vind ik een halve eigenlijk mooier om te doen dan een 111. Ook is het een echte stayer wedstrijd en dat is ook al niks voor mij. En toen ik meedeed was er eigenlijk geen ambiance of toeschouwers enkel aan de aankomst stonden enkele mensen te kijken of te wachten. Maar dat kan intussen allemaal al verandert zijn het is al een drietal jaar geleden dat ik meedeed.

Dat stayeren zou er wel uit moeten zijn. Ze hebben strenge regels, veel toezicht en volgens clubgenoten worden die regels ook streng gehandhaafd.

Weinig toeschouwers wordt dan weer beaamd. Al is er een grote TC Maastricht afvaardiging, dus ik reken op veel support in de buurt van de wisselzone en op strijd op het heen en weer loopparkoers...

11

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Vanzella schreef:

Dat stayeren zou er wel uit moeten zijn. Ze hebben strenge regels, veel toezicht en volgens clubgenoten worden die regels ook streng gehandhaafd.

Klopt inderdaad, ze hebben dat streng de kop in gedrukt. Het parcours is door die rondjes en het water nogal overzichtelijk, en ik heb vorig jaar niemand zien stayeren.

Publiek is er vooral bij het fietsen weinig inderdaad, maar dat vind ik geen probleem. Al zijn er maar een paar die een keer 'goe bezig' tegen je roepen, vind ik allang best.

ronnyke schreef:

Meestal in die 111 ligt het niveau altijd vrij hoog als je in een normale triatlon in de middenmoot zit hang je daar achteraan ergens.

Dat is inderdaad waarom ik het niet als gezellig zou typeren: hoog niveau, ik vond het ondanks al een paar jaar triathlon-ervaring bijna intimiderend, ook qua wat je opvangt aan gesprekken en materiaal enzo, en het kan slecht zijn voor je ego wink Dat is natuurlijk vooral een kwestie van bij jezelf blijven, maar ook hangt er in het parc fermé ook niet echt het gemoedelijke ouwehoer-sfeertje van de breedte-triathlons.

Louise

12

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

op Facebook stond gisteren dat het water 15.9 graden was.  Met de regen die ze de komende dagen geven en vanaf vrijdag maar 12 graden en veel wind zie ik het zwemmen nog afgelast worden eigenlijk.

Ligt de grens niet op 13 graden voor het water?  Maar speelt de omgevingstemperatuur ook geen rol?

13

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Louise schreef:
Vanzella schreef:

Dat stayeren zou er wel uit moeten zijn. Ze hebben strenge regels, veel toezicht en volgens clubgenoten worden die regels ook streng gehandhaafd.

Klopt inderdaad, ze hebben dat streng de kop in gedrukt. Het parcours is door die rondjes en het water nogal overzichtelijk, en ik heb vorig jaar niemand zien stayeren.

Publiek is er vooral bij het fietsen weinig inderdaad, maar dat vind ik geen probleem. Al zijn er maar een paar die een keer 'goe bezig' tegen je roepen, vind ik allang best.

ronnyke schreef:

Meestal in die 111 ligt het niveau altijd vrij hoog als je in een normale triatlon in de middenmoot zit hang je daar achteraan ergens.

Dat is inderdaad waarom ik het niet als gezellig zou typeren: hoog niveau, ik vond het ondanks al een paar jaar triathlon-ervaring bijna intimiderend, ook qua wat je opvangt aan gesprekken en materiaal enzo, en het kan slecht zijn voor je ego wink Dat is natuurlijk vooral een kwestie van bij jezelf blijven, maar ook hangt er in het parc fermé ook niet echt het gemoedelijke ouwehoer-sfeertje van de breedte-triathlons.

Louise

Ik had het eigenlijk zo niet ervaren, maar nu ik jouw verhaal lees, herken ik het wel. Maar toch vind ik het event erg gaaf, misschien omdat het een van de weinig 111 triathlons die ik ken. Jammer dat dan Stein het dit jaar niet voor elkaar krijgt.

Over het niveau, als Bas Diederen 3de wordt.... dan weet ik wel genoeg!

14

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

el corredor schreef:

op Facebook stond gisteren dat het water 15.9 graden was.  Met de regen die ze de komende dagen geven en vanaf vrijdag maar 12 graden en veel wind zie ik het zwemmen nog afgelast worden eigenlijk.

Ligt de grens niet op 13 graden voor het water?  Maar speelt de omgevingstemperatuur ook geen rol?

Tot en met vrijdag wordt het 26 t/m 20 graden. Alleen zaterdag is het maximaal 12 graden. Ik denk / hoop dat het water nog wel 16+ graden is.


-- M

15

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Voorlopige weersvoorspelling en ik denk wel dat er nog een paar graadjes bij komen.

http://www.yr.no/place/Belgium/Flanders … /long.html

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

16

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

de email van de organisatie vanochtend was duidelijk. "Het water is 15,9 graden op dit moment, er wordt zeker gezwommen!" laat geen ruimte voor speculatie.

17

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Waar de organisatie ook heel duidelijk in is, was het stayerregelement en de straffen. Wat me opviel is dat je een DSQ kunt krijgen voor uitermate grof stayergedrag (op minder dan 5m afstand rijden). Ik vind het een goede zaak.

Voor mij is Bilzen een mooie wedstrijd richting 70.3 Ironman Luxembourg. Kan ik wat wedstrijd kilometers maken op de fiets. Ik heb altijd het idee dat ik dat moeilijk in een training kan nabootsen.

Als alles mee zit, zou ik rond de 2.45 uur kunnen uitkomen...

                      2016               
---------------------------
Zwemmen:     0:15:00           
T1:                0:03:00           
Fietsen:         2:45:00           
T2:                0:02:00           
Lopen:           0:39:00           
---------------------------
Totaal:           3:44:00

18

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

mstyz schreef:

Ik doe dit jaar ook weer mee. Hopelijk wordt het weer beter dan nu voorspelt, de wind zal nog een grote invloed hebben op mijn prestatie. Net als bij Breukelen zet ik mijn doelstelling lekker scherp. Dus ik kan flink falen, als het niet lukt:

                      2015                2016       
-----------------------------------------------------   
Zwemmen:    0:16:40            0:16:00
T1:                0:03:33            0:03:00
Fietsen:         2:36:00            2:29:00 
T2:                0:01:39            0:01:15
Lopen:           0:42:47            0:39:30 
-----------------------------------------------------
Totaal:           3:40:50            3:28:45 

Dit resultaat is goed voor een plek rond nr20. Zou ik bijzonder trots op zijn. Maar laten we maar zien of dat gaat lukken.
Oh ja T1 is erg erg erg lang, dus houdt daar rekening mee!

Het loop onderdeel is 9.5km, dus vandaar deze tijd. En oh ja, Het fiets onderdeel is 98km... ;-) Good luck allemaal

--M

Oef dat is nog eens een fiets tijd!!!, dat zou heel sterk zijn moest je dat halen.  TOP!!!
-----------------------------------------------------   
Zwemmen:   0:14:30
T1:              0:03:30
Fietsen:        2:40:00 
T2:               0:01:30
Lopen:          0:38:30 
-----------------------------------------------------
Totaal:         3:38:00

en hier zal ik al heeeeeeeeeel blij mee zijn.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

19

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Eerste keer Bilzen voor mij, ik train gewoon door, zie het als trainingswedstrijd.

Zwemmen: 16min
Fietsen: 3u
Lopen: 45min

+ wissels zo rond de 4u10 (mijn wissels zijn niet mijn sterkste punt...)

20

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Dennis Florussen schreef:

Oef dat is nog eens een fiets tijd!!!, dat zou heel sterk zijn moest je dat halen.  TOP!!!
-----------------------------------------------------   
Zwemmen:   0:14:30
T1:              0:03:30
Fietsen:        2:40:00 
T2:               0:01:30
Lopen:          0:38:30 
-----------------------------------------------------
Totaal:         3:38:00

en hier zal ik al heeeeeeeeeel blij mee zijn.

Mooie tijden, vooral die zwemtijd is een droom voor mij. Het wordt weer een mooie competitie aanstaande zondag. Hopelijk maak ik mijn fietstijd waar.... maar ik zet m weer erg hoog in. ;-)

-- M

21

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Alvast veel succes allen!!

22

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

De voorspelling wordt steeds beter voor zondag... 14 graden en 45% kans op regen is al een stuk beter dan de 11 graden en 70% die er maandag stond...

http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Bilzen/4055801

23

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ja, ik vind het er ook acceptabel uitzien. Ik dacht daarnet zelfs ook nog, toen ik bij het hardlopen liep te puffen: helemaal niet gek als het zondag koeler is. Ik ben een warmte-liefhebber, maar voor het lijf is het wel weer wennen, zeker nu het zo vochtig is erbij ook.

Louise

24 Laatst bewerkt door Jan22 (11-05-16 17:39:56)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ik doe ook mee, dit is mijn voorspelling.

Zwemmen: 15 minuten
Fietsen: 3:10
Lopen: 45 minuten

Dit word me eerste triathlon onder begeleiding ( schema ) van martijn dekker, voel me goed voorbereid.

Alleen jammer dat ik nu last van me keel heb. Maar denk goed te zijn hersteld voor zondag.

25

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Wat doen jullie bij het fietsen. Alleen een trisuit, of toch een jasje erover? Ik denk alleen een trisuit, maar het lijkt mij wel fris na het zwemmen. #spanningstijgt

-- M