1

Onderwerp: Stille meelezer stelt zich officieel voor

Goedemorgen allemaal,

Na enige tijd als stille meelezer hier op dit forum te hebben rondgedwaald vond ik het toch tijd om mijzelf aan te melden en voor te stellen.

Ik ben Marloes, 26 jaar, woonachtig in het mooie Harmelen (nabij Utrecht/Woerden) en sinds 2014 begonnen met triathlons. In dat jaar in een opwelling mijzelf ingeschreven voor de 1/8 afstand tijdens Vrouwentriathlon Beesd. Ik was namelijk begonnen met hardlopen en wilde graag een doel hebben om naar toe te trainen. Zwemmen ging me toen al redelijk af dus ik had zoiets van waarom geen triathlon? Wat meer geoefend met fietsen, op een mountainbike weliswaar maar dat ging prima. smile Het finishen van een triathlonwedstrijd gaf mij veel voldoening en smaakte naar meer. En zo werd een nieuwe hobby geboren. big_smile

Momenteel bezig met mijn 3e seizoen in de triathlonsport en merk dat ik steeds fanatieker word. Zo door de jaren heen ook steeds professioneler materiaal aangeschaft hoewel de portomonnee niet alles goedkeurd. Naast triathlon rij ik namelijk ook nog fanatiek paard (eigen paard, wedstrijden, etc) en dat is ook een dure en tijdrovende hobby. Soms is het nog best wel een gepuzzel in de agenda om alle trainingen in te plannen maar gelukkig is het 's avonds alweer langer licht waardoor dat allemaal wat makkelijker gaat.

Wat afstanden betreft, ik heb vorig jaar in Woerden voor het eerst een 1/4 afstand gedaan. Na de wedstrijd zei ik gelijk, eens maar nooit meer een 1/4 afstand! Maar het blijkt maar weer dat een mens kan veranderen. big_smile Afgelopen weekend weer een 1/4 in Breukelen gedaan en over een paar dagen weer van start op de 1/4 afstand in Woerden. Het doel van dit seizoen is om eind augustus een OD te starten in Veenendaal.
De verdere (drukke) planning ziet er zo uit:
16 mei: 1/4 afstand in Woerden
22 mei: 1/8 zwemloop in Rotterdam
29 mei: 7,5km tijdens Leidsche Rijnloop
5 juni: Sprint in Almere
25 juni: Sprint in Amsterdam IJbrug
3 juli: 1/8 in Utrecht (vrouwentriathlon)
7 juli: Grebbeberg Masters (Defensie)
10 juli: 1/8 Triathlon Utrecht
30 juli: Het Rondje Eilanden in Vinkeveen
21 aug: 1,5 NM in Nijmegen (Nautische Mijlen)

Misschien, heel misschien dat ik volgend jaar een keer een halve afstand wil starten maar de fietsafstand staat mij een beetje tegen. Fietsen is mijn minste onderdeel maar moet ook eerlijk zeggen dat het ook een stukje mentaal is. Geef mij maar liever het zwemonderdeel!

Groetjes,
Marloes

2

Re: Stille meelezer stelt zich officieel voor

Marloes welkom!

Dat is een mooie lijst met wedstrijden, veel succes dit jaar! Lastig, twee dure hobby's, misschien moet je eens navragen of je de bike leg ook te paard mag afleggen?

3

Re: Stille meelezer stelt zich officieel voor

Welkom! Onze wegen zijn vast al eens gekruist, bij de Vrouwentriathlons in Beesd, en anders leuk om je straks in juli in Utrecht IRL te zien - ik ben daar dan als vrijwilliger.

Louise

4

Re: Stille meelezer stelt zich officieel voor

Welkom Marloes, leuke planning heb je voor dit jaar.
Alvast veel succes gewenst!

5

Re: Stille meelezer stelt zich officieel voor

Dank jullie wel!

Maca944, dat zou toch een mooie oplossing zijn!
Lousie, dat weet ik wel zeker. Je gezicht (via foto's op je blog) komt mij in ieder geval bekend voor.

6

Re: Stille meelezer stelt zich officieel voor

Wow, dat is al een hele lijst!

De meeste triatleten vinden juist zwemmen het lastigste gedeelte, dus daar heb je een voorsprong.

...en met dit weer fietsen is toch geen straf?

Succes met je wedstrijden, leuk om af en toe te lezen hoe deze gegaan zijn.

7

Re: Stille meelezer stelt zich officieel voor

Hoi Marloes ...heb je gevonden ha ha ..
Ik zie dat je ook pas sinds dit jaar lid van het forum bent ...