1

Onderwerp: hoi allemaal !

Hallo allemaal

Ik ben David, 35 jaar en kom uit Breda (de parel vh zuiden!)

Lees al een tijdje mee op het forum en heb veel interessante informatie en leuke verslagen voorbij zien komen.
Nu wil ik me ook even voorstellen en mijn achtergrond en ambities delen.

Na een groot aantal jaren heerlijk op de bank te hebben gehangen na een actieve hockey en tennis tijd in mijn jeugd ben ik op mn 28e gaan fietsen. Veelal wielrennen in de zomer en in de winter af en toe mountainbiken. Er volgden al snel tourtochten en uitstapjes naar de Vogezen en Alpen. Prachtig om daar de bergen te bedwingen.

2 jaar geleden ben ik vader geworden en de lange(re) tochten zaten er even niet meer in. Toen heb ik het hardlopen opgepakt om af en toe heerlijk een uurtje buiten te sporten. Daarnaast af en toe wat core oefeningen voor mn rug. Doorgaans zit ik 40-50 uur per week achter een bureau dus dat is geen overbodige luxe.

Met een vriend het eind vorig jaar over triathlon gehad en dat het wel heel gaaf zou zijn dit eens te proberen. Zoals bij zovelen ontbrak het ons aan zwemcapaciteiten dus ons maar ingeschreven voor borstcrawltraining. Dit bleek geen slecht plan. Wat lastig dat zwemmen ! We hebben ons ook meteen ingeschreven voor een 1/4 triathlon waar we in ongeveer 4 maanden naartoe wilden trainen.

En nu is het dan bijna zover...

Volgende week maandag 16 mei ga ik voor het eerst een 1/4 triathlon doen in Woerden. Helaas is die vriend van me uitgeloot, maar we gaan samen in de herkansing 3 september bij de Binnenmaas.

Zwemmen gaat nog steeds vrij moeizaam, fietsen redelijk en hardlopen ook. Vorige week alle onderdelen een keer rustig achter elkaar geprobeerd en vooral de overgang fietsen > lopen vond ik pittig. Ik moet nog even een wetsuit aanschaffen, maar ben van plan die bij de Decathlon te halen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het wordt as maandag, heb er in ieder geval veel zin in!

Groeten en wellicht tot ziens.

David

2

Re: hoi allemaal !

Welkom!

Als je toch uit Breda komt, stel ik voor dat je een kijkje komt nemen bij de plaatselijke vereniging, TV Breda wink
Toevallig hebben we deze week namelijk 2x de mogelijkheid om een wetsuit uit te proberen bij de zwemtrainingen (Wel alleen van ZOOT, want, sponsoring tongue ) Voor tijden etc. zie www.tvbreda.nl

Veel succes aanstaande maandag en misschien zie ik je nog smile

3

Re: hoi allemaal !

David welkom!

Veel succes in Woerden, post je verhaal even, altijd leuk en nuttig om eerste ervaringen te lezen. Als het mogelijk is zou ik nog wel een keer zwemmen in de nieuwe wetsuit, dat voelt toch heel anders aan dan met je speedo in het 25-meterbad.

4

Re: hoi allemaal !

@Youri: Thanks ! Ik ben in de toekomst zeker van plan een keer een kijkje te nemen bij TV Breda. Heb even overwogen mee te doen met het triathlon traject voor beginners, maar door mijn redelijk lastig in te schatten planning per dag en per week toch maar besloten zelf eea aan trainingen te doen. Helaas geen tijd vanavond.

5

Re: hoi allemaal !

@Maca: Thanks ! Goeie tip ook. Vroeg me al af gisteravond toen ik in het pashokje stond of het niet verstandig zou zijn het wetsuit ook in het water eens te proberen voor ik in Woerden aan de slag ga... Misschien dat ik as zaterdag een aantal baantjes in het buitenbad kan proberen.

Overigens, ik lees je blog ook sinds een tijdje met veel plezier. Leuke verslagen ! Ik zal zeker een stukje schrijven over mijn belevenis in Woerden.

6

Re: hoi allemaal !

Welkom en veel plezier.
Ook voor mij o.a. Binnenmaas, 3-9. Nog wel een 1/8e (is m'n derde dan). Daarna een 1/4, maar dan eerst een borstcrawltraining, net als jij.

Als je die wetsuit bij de Decathlon koopt, ben ik wel benieuwd. Heb 'm ook op het oog.

7

Re: hoi allemaal !

@Bastiaan: Thanks !

Ik heb door wat tijdgebrek de tip van Maca helaas niet kunnen opvolgen, dus morgen wordt het de eerste keer dat ik ermee ga zwemmen. Ben benieuwd, maar waarschijnlijk zal mijn zwemprestatie niet aan het pak gaan liggen...