1

Onderwerp: Sportbril fietsen+hardlopen

Ik wil graag een sportbril kopen, zeker voor het fietsen maar daarbij ook om deze met het hardlopen te gebruiken.
Weet alleen niet welke, kan iemand mij daarbij helpen? Prijs/kwaliteit.
Alvast bedankt

2

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Ik gebruik enkel de Oakley radar brillen. Heb er al een 5 tal intussen :-)

3

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

RobertN schreef:

Ik wil graag een sportbril kopen, zeker voor het fietsen maar daarbij ook om deze met het hardlopen te gebruiken.
Weet alleen niet welke, kan iemand mij daarbij helpen? Prijs/kwaliteit.
Alvast bedankt

Ik heb altijd de goedkopi-brillen van BBB. Doen het prima. Criteria voor mij voor het fietsen; iets van UV-filtering. Voor het lopen; dat ie goed blijft zitten.

4

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Hier een zeer tevreden gebruiker van een Oakley racing jacket met geslepen glazen. Dit aangezien ik dus corrigerende glazen nodig heb.

5

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Oakley past bij mij niet op mn hoofd, ik ben heel tevreden met mijn bril van Tifosi.
Hij heeft meekleurende glazen, wat ik zelf erg prettig vind. Nooit getwijfel of je wel de juiste set glazen erin hebt zitten.

Verder denk dat het een kwestie van passen is, wat zit er goed op jouw hoofd/neus, ieder hoofd heeft immers een andere vorm.

6

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Ik kan er niets aan doen, maar vind toch dat het dragen van je fietsbril bij het hardlopen toch vooral show is.

7 Laatst bewerkt door elderenbosch (02-05-16 21:41:49)

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Ik heb zelf een Rudy Project sportbril. Glazen zijn op sterke en meekleurend met licht (dus transparant bij bewolkt weer, en zwart bij zonnig weer). Maar je kan ze ook zonder sterkte kopen. Ben er zelf erg blij mee. Gebruik hem overigens ook op wintersport. De pootjes kan je helemaal zo buigen / instellen dat de bril perfect op je hoofd zit.

http://www.mijnsportbrilshop.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/s/n/sn791014_m_2.jpg

8

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

arend schreef:

Ik kan er niets aan doen, maar vind toch dat het dragen van je fietsbril bij het hardlopen toch vooral show is.

Dan kan niemand mij zien sterven achter die glazen als ik weer eens tot het gaatje moet van mezelf.

9

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Idd achter die bril kun je je oneindige blik wat wegsteken.

10

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Ik vond hardlopen met bril ook nooit echt wat, maar afgelopen zomer toch de hele ironman ermee gelopen, anders had ik m'n ogen 42km moeten dichtknijpen (klep/pet ben ik niet van, maar is natuurlijk ook een oplossing). Gewoon een cheapo, Trivio dacht ik.

11

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Wat een onzin dat een sportbril bij hardlopen show is. Als het zonnig weer is of juist met hele lichte bewolking staat buiten sporten voor mij gelijk aan een soort white-out. Graag een zonnebril op mijn snuit bij zomerse omstandigheden. Een daarnaast vind ik het heel prettig om mijn eigen kleine beschermde plekje te hebben achter de glazen. Alsof je je iets meer kunt terugtrekken op momenten dat je het zwaar hebt.

12

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Dorter schreef:

Wat een onzin dat een sportbril bij hardlopen show is. Als het zonnig weer is of juist met hele lichte bewolking staat buiten sporten voor mij gelijk aan een soort white-out. Graag een zonnebril op mijn snuit bij zomerse omstandigheden. Een daarnaast vind ik het heel prettig om mijn eigen kleine beschermde plekje te hebben achter de glazen. Alsof je je iets meer kunt terugtrekken op momenten dat je het zwaar hebt.

Of zoals ik met m'n 30 lentes al staar aan een oog heb, is een zonnebril bij kaarslicht al lekker.

13

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

En voor mij scheelt het dus weer een bril wisselen tussen het fietsen en lopen.
Overigens toen ik nog lenzen droeg met sporten, had ik ook een goedkoop modelletje en die voldeed toen ook prima. In de tussen periode had ik de adidas evil eye met inzet bril. die werkte op de racefiets ook goed (mits het niet regende) maar met hardlopen besloeg die nogal eens. (dit door de inzetbril, op de momenten dat ik die er uit haalde en ook weer met lenzen ging sporten nergens last van)

14

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Ik heb ook een Adidas sportbril met inzetglazen met correctie, ik weet niet of dat ook een evil eye is, maar in elk geval: ik vind die met fietsen ook prima maar met lopen niks, want dan vind ik hem alles bij elkaar te benauwd (zweterig op m'n neus) en te zwaar - hij is natuurlijk extra zwaar door die extra glaasjes ook. Nou sport ik ook veel met lenzen, en dan gebruik ik die bril op de fiets (maar dan zonder de inzetglaaasjes) en ik loop met een zonneklep of met een doodgewone zonnebril, dus niet eens een sportbril.

Louise

15

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

En waar kan je de bril op sterkte kopen? De Rudy Project of Oakley?

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

16

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Roy W schreef:

En waar kan je de bril op sterkte kopen? De Rudy Project of Oakley?

Ik heb hem bij de opticiën gekocht.

17

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Oakley bij geselecteerde opticiens. Voor de overige merken geldt vaak dat je de bril bij een sportzaak kunt kopen en dan de inzetbril mee dient te nemen naar een opticien voor de glazen op sterkte.

18

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Ik houd het meestal bij zo goedkoop mogelijke brillen. Ooit dure Oakley gehad die in een regenbui letterlijk is weggespoeld. Fiets ook bijna altijd zonder bril tot ik zoals afgelopen zondag beide ogen dicht heb met beestjes en dan tijdelijk weer nieuwe bril aanschaf tot ik hem keer kwijtraak

19

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

Ik ga met bros1987 mee. Hoewel ik voor het fietsen wel een sportbril heb (adidas geloof ik) gebruik ik voor het hardlopen zelfs een cheap-ass festival zonnebrilletje. Reden hiervoor is dat die zonnebrilletjes heel erg 'open' zijn waardoor het zweet er makkelijk tussendoor kan lopen en de bril ook minder beslaat.

20

Re: Sportbril fietsen+hardlopen

En het stof, de insecten enz er ook makkelijker achter kunnen.