1

Onderwerp: Wat te drinken bij triathlon

Wat is het handigs om mee te nemen voor een triathlon en op welke manier. Ik ga namelijk mee doen aan mijn eerste triathlon en wil mezelf er jiet teveel mee in de weg zitten en om de avond van te voren nog te kijken wat ik mee moet nemen is nou ook niet echt mijn ding

2

Re: Wat te drinken bij triathlon

Dag van te voren goed drinken en niet al te gek veel eten.
Half uur voor het zwemmen een flesje sportdrank zou prima kunnen.
Heb je een bidonhouder op je fiets? Neem dan een bidon mee van 500 of 750 ml.
Heb je die niet? Te koop bij de fietsenwinkel voor een paar euro.
Op korte afstand zou ik er gewoon water in doen.
Tjdens het lopen zelf niets mee nemen maar gewoon water aan pakken bij de drankposten.
Spannend hoor je eerste wedstrijd. Vergeet bovenal niet om er van te genieten!



Marenda schreef:

Wat is het handigs om mee te nemen voor een triathlon en op welke manier. Ik ga namelijk mee doen aan mijn eerste triathlon en wil mezelf er jiet teveel mee in de weg zitten en om de avond van te voren nog te kijken wat ik mee moet nemen is nou ook niet echt mijn ding

3

Re: Wat te drinken bij triathlon

Dat zal ik zeker niet vergeten ik hoop dat er  een drinkpost is want het is wel een kleine triathlon het is namelijk 1/16 maar bedankt voor de tips alleen met die bidon houder weet ik niet want ik fiets op de mountainbike van iemand anders

4

Re: Wat te drinken bij triathlon

1/16e wat voor afstanden moet ik dan aan denken? 300m zwemmen, 10k fietsen en 2,5k lopen, zoiets? Ik zou inderdaad gewoon een bidonnetje meenemen op de fiets maar je kunt het ook prima zonder drinken doen. Het zal toch waarschijnlijk minder dan een uur duren, alleen bij extreme hitte of voor verkoeling zou ik het dan gaan missen. Maar als je kijkt op de website van de organisatie zal er vast informatie staan met of en zo ja waar er drinkposten zijn.

En zoals Emiel al zegt, vooral genieten! Ik weet nog wel dat ik eens een triathlon deed met mijn middelbare school (toen ik nog totaal niet sportief was) en dat was gewoon schoolslag en op de stadsfiets, dus gewoon lol hebben!

5

Re: Wat te drinken bij triathlon

Het is 250 meter zwemmen 10km fietsen en 2,5km lopen en bedankt maar kan niet veel op de site vinden ik ben benieuwd ik neem wel gewoon een bidon mee en wat is handig om te eten voor tijdens en na de triathlon?

6

Re: Wat te drinken bij triathlon

Je kunt bij je spullen in de wisselzone een bidon neerzetten en dan wat drinken, mocht je geen houder op je fiets hebben.
Dan moet je het ook redden hoor!

Kwa eten bij zo'n korte afstand: niet anders dan normaal, alleen niet te dicht op de wedstrijd. Normaal adviseren ze 2 uur voor de start als laatste wat te eten, ik kan korter erop nog eten, maar dat is persoonlijk dus.

7

Re: Wat te drinken bij triathlon

Tijdens hoef je echt niets te eten hoor wink

8

Re: Wat te drinken bij triathlon

Mja ik had afgelopen zondag een 3u op voorhand gegeten en een uurtje voor de start kreeg ik al terug honger. Heb ik in een taverne maar gauw een paar pannenkoeken met bruine suiker gaan eten en heb er gelukkig geen last van gehad.