1

Onderwerp: UT Enschede 15 mei

Mn eerste 1/8e dit jaar, wel met zwemmen in het zembad ipv open water.

Een inschatting:
Zwemmen 9 min (helaas last van schouder dus denk trager te zijn dan normaal)
T1 2 min
Fietsen 42 min
T2  2 min
Lopen 28.45 min

Totaal 1.23.45

Hm, zou ik wel blij mee zijn, mn snelste tijd vorig jaar was 1.28 nogwat op de 1/8e, maar dat was met zwemmen in open water.

2

Re: UT Enschede 15 mei

Hedcandy schreef:

Mn eerste 1/8e dit jaar, wel met zwemmen in het zembad ipv open water.

Een inschatting:
Zwemmen 9 min (helaas last van schouder dus denk trager te zijn dan normaal)
T1 2 min
Fietsen 42 min
T2  2 min
Lopen 28.45 min

Totaal 1.23.45

Hm, zou ik wel blij mee zijn, mn snelste tijd vorig jaar was 1.28 nogwat op de 1/8e, maar dat was met zwemmen in open water.

SUC6

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

3

Re: UT Enschede 15 mei

Succes!
Is zwemmen in open water (met wetsuit) meestal sneller dan in een zwembad? Laatste keer dat ik in open water heb gezwommen is meer dan 25 jaar geleden...

4

Re: UT Enschede 15 mei

Succes!

Ik start er zondag ook in 1e divisie, mag dus 2x aan de bak. In de ochtend mini triathlon (175m,7km,2km) inidividueel in time trial start en in de middag met het hele team tegelijk een 1/8.
Laatste keer dat ik meedeed had ik in de ochtend:

Zwemmen: 2:57
T1: 2:02
Fietsen: 12:22
T2: 0:52
Lopen: 7:22

totaal: 25:32

Eigenlijk moet van die totaaltijd wel 1:30 af smile dus hopen op 24:00 dan maar
    RECH    00:02:57    00:02:02    00:06:17    00:06:05    00:12:22    00:17:20    00:00:52    00:01:39    00:05:43    00:07:22    00:25:32

5

Re: UT Enschede 15 mei

Had vorig jaar 1:02:43

theoretisch zou het dit jaar iets sneller moeten kunnen, zwemmen ging vorig jaar niet goed en lopen erg veel last van mijn voet doordat ik de dag ervoor met opspringen op de fiets 2 open wondjes onder mijn voet had, sprong precies met mijn voet op mijn grote tandwiel smile

hoop een half minuutje eraf

6

Re: UT Enschede 15 mei

MontanaMan schreef:

Succes!
Is zwemmen in open water (met wetsuit) meestal sneller dan in een zwembad? Laatste keer dat ik in open water heb gezwommen is meer dan 25 jaar geleden...

Voor mij denk ik niet hoor? Maar geen idee..
Vorig jaar had ik maar 2x gezwommen van te voren, nu wat meer training gehad.
Een wetsuit geeft wel drijfvermogen natuurlijk, maar in n zwembad kun je lekker kiefer keerpunt maken en weer afzetten...

7

Re: UT Enschede 15 mei

Met een goede wetsuit is zwemmen ermee zo goed als zeker sneller als in een zwembad zonder....

Als je het vergelijkt in een zwembad zie je helemaal een groot verschil

De css test 400m van mijn dochter zonder wetsuit is 5:16

Met wetsuit doet ze dit redelijk makkelijk 2 x achter elkaar, met paar minuten rust ertussen

8

Re: UT Enschede 15 mei

Nog maar simpel zo een neopreen zwembroekje maakt al veel verschil. Ik heb er eentje meegebracht overlaatst van zone3 iets nieuw met maar 3mm neopreen die oudere waren 5mm en ik zwom op 400m bijna 40sec sneller.

9 Laatst bewerkt door Hedcandy (15-05-16 18:49:55)

Re: UT Enschede 15 mei

Nou, het was me toch een dag... regen met bakken uit de hemel, dan weer zon, partytenten die de vijver in waaiden of aan fladen gingen door de wind...

Ik heb mn tijd gehaald! 1.20.52

Zwemmen (incl uit hoog bad klimmen en n stukje lopen en trap af) 8.56
T1 (incl 200m lopen)     3.19
Fietsen  (19 km)             37.46
T2 (incl 800m lopen)     3.54
Lopen (4,5km resterend) 26.58

T2 veel tijd verloren, mn handen waren zo verkleumd tijdens het fietsen (gelukkig had ik wel een vestje aangetrokken), ik kreeg het klittenband niet meer los van mn fietsschoenen. En daarna mn loopschoenen niet meer aan.

Maar al met al zeker tevreden!

10

Re: UT Enschede 15 mei

Als je tevreden bent is al genoeg in feite. Ik had vorige week die loden warmte op me en ik kan daar zowiezo al slecht tegen en met 2u17min op een 1/4e was ik toch heel tevreden met mijn prestatie.

11

Re: UT Enschede 15 mei

Klopt! Ik had alleen gehoopt dat het gemakkelijker zou gaan... helaas.

Marcelca, ik vergeet t helemaal, gefeliciteerd met de overwinning van je dochter! Die kwam mij in rap tempo voorbij rennen (zij op weg naar de finish, ik in mn eerste rondje van 3)

12

Re: UT Enschede 15 mei

Dat gemakkelijker gaan? Dat zul je wel ondervinden dat dat altijd tegenvalt :-) Je hebt allersinds weer een triatlon op je reputatie staan en dat is toch iets waar veel mensen van dromen.

13 Laatst bewerkt door marcelca (15-05-16 21:31:19)

Re: UT Enschede 15 mei

Hedcandy schreef:

Klopt! Ik had alleen gehoopt dat het gemakkelijker zou gaan... helaas.

Marcelca, ik vergeet t helemaal, gefeliciteerd met de overwinning van je dochter! Die kwam mij in rap tempo voorbij rennen (zij op weg naar de finish, ik in mn eerste rondje van 3)

dank je wel, ja ze had het weer knap gedaan, uiteindelijk was ze 20 seconde sneller als ik .....

Mijn tijden

zwemmen 8:25
T1 2:03
Fietsen 29:05
T2 2:30
Lopen 20:18

Totaal 1:02:19


heb trouwens volledig in trisuit gedaan waardoor ik op de fiets steenkoud was geworden, vooral mijn voeten waren verkleumt, had ook ruim een ronde lopen nodig om weer gevoel in mijn voeten te krijgen, bij het lopen heb ik dus wel wat laten liggen, bij het fietsen uiteraard rustiger aan gedaan met die natte bochten

Al met al weer een leuke wedstrijd en ondanks de regen toch een verbetering met vorig jaar, resultaat was een 10de plek van de 104 heren, ik ben tevreden als oudje :-)