1

Onderwerp: ultimate newbie stelt zich voor

Hey!
Ik ben 'vrolijkfit', 19 jaar en student,  en ik zal me even voorstellen. Ik ben een ultimate newbie, weet echt helemaal niks van triathlons, dus daarom heb ik me geregistreerd op dit forum om wat te kunnen lezen.

Ik sport op dit moment zo'n 4-5x per week, meestal zijn dit spinning lessen of andere groepslessen zoals bodypump of bootcamp met vriendinnen. Het lijkt me fijn om wat gerichter om te gaan met mijn sportmomenten en daarom heb ik mezelf als doel gesteld om over één/twee jaar een 1/8ste of 1/4de triathlon te voltooien. Dit komt niet uit de lucht vallen, ik heb een tijdje fanatiek gehardloopt en dat ging me met regelmatige training heel goed af. Ik merk dat mijn conditie echt heel snel vooruit gaat en dat mijn lichaam wel wat kan hebben. Daarnaast hield ik vroeger als kind al veel van zwemmen!

Mijn plan is om de komende maand me te focussen op hardlopen, aangezien ik in juni een hardloopwedstrijd heb, en daarna het zwemmen weer op te pakken. Als ik het leuk blijf vinden dan zal ik een fiets aanschaffen en gaan fietsen smile

Groetjes!

2

Re: ultimate newbie stelt zich voor

Hi Vrolijkfit,

Welkom hier en veel plezier met het lezen van inspiratie.... Voor een triathlon is het handig om een fiets te hebben, dus dat is wel een belangrijke stap om die ambitie waar te maken. Ook daar kan je informatie over vinden op dit forum.

Houd ons maar op de hoogte over de vorderingen!

-- M

3

Re: ultimate newbie stelt zich voor

vrolijkfit schreef:

Het lijkt me fijn om wat gerichter om te gaan met mijn sportmomenten en daarom heb ik mezelf als doel gesteld om over één/twee jaar een 1/8ste of 1/4de triathlon te voltooien.


Welkom! Voor een 1/8 hoef je trouwens echt niet een jaar of twee te trainen hoor...  Als je al rent en hebt gezwommen, kan je dit jaar waarschijnlijk wel een 1/4 finishen.

4

Re: ultimate newbie stelt zich voor

Welkom! smile

Er valt genoeg te lezen hier, dus dat komt wel goed.
En wat racechinees zegt, als je al kan lopen en zwemmen zou je dit jaar al best een 1/8e kunnen doen, als je daar zin in hebt smile

Veel plezier en succes met je trainingen en loopwedstrijd!

5

Re: ultimate newbie stelt zich voor

Welkom hier!

Je hebt geen haast dus een fiets heb je niet direct nodig en ik kan me voorstellen dat je op een studentenbudget dergelijke 'impulsaankopen' niet snel doet. Waar studeer je, als ik vragen mag?

veel plezier en succes in elk geval!

6 Laatst bewerkt door Louise (11-05-16 10:46:04)

Re: ultimate newbie stelt zich voor

Welkom! Inderdaad moet een 1/8 en misschien zelfs een kwart gauw kunnen lukken, als het met het zwemmen goed gaat (dat is voor de meesten de bottleneck). Er zijn triathlons waaraan je zelfs prima mee kunt doen zonder racefiets. Bij de Vrouwentriathlons en van die laagdrempelige zoals hier de 010Triathlon zie je er wel op opoefietsen. 20 km afleggen is voor een beetje sportief iemand dan al gauw prima haalbaar (ook financieel).

Louise

7 Laatst bewerkt door vrolijkfit (15-05-16 13:22:38)

Re: ultimate newbie stelt zich voor

Bedankt voor het warme welkom!
Een fiets is inderdaad een aankoop waar mijn bankrekening heel erg van zal schrikken, maar het zal zeker nodig zijn!
En fijn dat jullie denken dat een 1/8ste of 1/4de triathlon op kortere termijn haalbaar is, misschien verandert mijn plan wel als ik genoeg tijd blijf hebben om te trainen smile

Ik studeer in Maastricht, er is hier ook een triathlon studenten vereniging. Als ik mezelf conditioneel goed genoeg vind dan ga ik me daar aanmelden. (Al heb ik wel gehoord dat iedereen welkom is, maar toch, ik wil niet degene zijn die de groep ophoudt bij trainingen)

Zag trouwens op marktplaats een Cube peloton framemaat 53 voor 450 euro, is dat te mooi om waar te zijn? Er is 150 km mee gefietst volgen de advertentie.

8

Re: ultimate newbie stelt zich voor

Leuke plannen!

Om er achter te komen of een 1/8 of 1/4 haalbaar is, kan je natuurlijk een keer op een leuke dag een test doen: trek wat banen, rijd een (vooraf uitgestippeld) stuk op de fiets (met zo weinig mogelijk verkeerslichten) en vervolgens wissel je naar loopschoenen en werk je 1 van je bekende rondjes af.

De fiets lijkt me prima qua prijs. Je zou een kijkje kunnen nemen: geen schade, geen speling, tandwielen oké?

9

Re: ultimate newbie stelt zich voor

Gewoon aanmelden en mee gaan trainen met dat studenten team! Ik ben hier ook lid van een team. Soms als fiets en looptrainingen buiten zijn doen we dat in een groep, maar vaak genoeg doen we een bepaalde route en kan ieder voor zich het doen. Heuvelsprinten, intervallen, trainen op atletiekbaan, bricks waarbij de trainer bij de spullen blijft en vooral op je wissels let etc.