1

Onderwerp: Ter Aar 2016

Komende zondag mijn eerste triathlon van het jaar in Ter Aar. Vorig jaar deed ik hem voor het eerst. Fietsen en T1 wordt samen gemeten net als T2 en lopen. Gezien ik de afgelopen 3 weken bijna niet heb gezwommen tijdens vakantie vermoed ik dat het zwemmen niet veel sneller zal gaan dan vorig jaar. Fietsen is nogal afhankelijk van het weer. Vorig jaar was top met een beetje wind, maar voor komende zondag ziet het er tot nu toe behoorlijk slecht uit. Het wordt wel mijn eerste wedstrijd op mijn nieuwe Felt B14 dus in dat opzicht moet het sneller kunnen. Lopen zet ik in op iets sneller vanwege de trainingen die ik voor de Rotterdam marathon heb gedaan. Zijn er nog andere forumleden die hier meedoen?

                     2015                2016       
-----------------------------------------------------   
Zwemmen:    0:16:50            0:16:30
T1 + Fietsen: 1:01:14            0:59:00
T2 + lopen:    0:38.35            0:38:00 
-----------------------------------------------------
Totaal:           1:56:39            0:54:30

2

Re: Ter Aar 2016

Jvermond schreef:

Totaal:           1:56:39            0:54:30

ruim een uur sneller toaal, netjes wink

Ik doe er zelf mee aan de 1/, vorig jaar had ik 50m te weinig gezwommen (banenteller maar schreeuwen dat ik eruit moest, dus maar gedaan...). Dit jaar iets sneller op alle onderdelen geworden:

                          2015                2016       
-----------------------------------------------------   
Zwemmen:    0:07:22            0:07:30
T1 + Fietsen: 0:31:40            0:30:30
T2 + lopen:    0:18.57            0:18:30 
-----------------------------------------------------
Totaal:           0:57:59            0:56:00

3

Re: Ter Aar 2016

Hahaha vast niet goed opgeteld met dat uur sneller.
Alvast succes gewenst!

4

Re: Ter Aar 2016

Ik doe voor het eerst mee aan de 1/4 in Ter Aar. Weet iemand hoe de tijdsmeting geschied? Ik neem aan gewoon dmv een eigen MyLaps chip, of krijg je aldaar een chip?

5 Laatst bewerkt door Jvermond (24-05-16 11:34:14)

Re: Ter Aar 2016

De officiële tijden staan nog niet online, maar zelf gemeten:

                      2015                2016 prognose       2016 werkelijk
-----------------------------------------------------------------------------------   
Zwemmen:    0:16:50                 0:16:30                 0:17:16
T1 + Fietsen: 1:01:14                 0:59:00                 0:58:59
T2 + lopen:    0:38.35                 0:38:00                 0:37:40
-----------------------------------------------------------------------------------
Totaal:           1:56:39                 1:54:30                 1:54:56

Leuke dag gehad in Ter Aar! Zwemtijd viel tegen. Dit jaar 30 van de 40 banen op kop moeten zwemmen alwaar ik vorig jaar lekker in een treintje kon aansluiten. Dat zal hebben gescheeld. De wissels hebben ook meer tijd gekost dan vorig jaar. Mede door de nattigheid maar ook daar matige voorbereiding en een beetje klungeligheid. 1.37 voor de eerste en 57 sec voor de tweede. Dat klinkt als wel oke, maar ik zag de snelle jongens wat snelle jongens om me heen later uit het zwembad komen en (ruim) voor me T1 weer uit gaan. Jammer dat de wisseltijden hier niet apart genoteerd worden. Ik zou mijn tijden graag vergelijken met de snelste jongens.

Het fietsen was redelijk nat maar het weer viel reuze me in vergelijking met wat er was opgegeven. De wind viel voor een kracht 4 zuidwest ook reuze mee. Dit was mijn eerste wedstrijd op mijn nieuwe Felt B14 en dat was te gek! Vorig jaar op de Giant TCR1 een gemiddelde van 38 kunnen rijden, dit jaar alles op alles gezet om op een gemiddelde van 40 uit te komen en dat is precies gelukt! Daarmee zelfs nog de Kom gepakt op het fietsrondje Ter Aar. Helaas, maar naar verwachting, was ik hem die avond alweer kwijt aan de winnaar van de race sad.

Lopen ging moeilijk van start. Ik had al een gel open klaar gelegd maar pas op 4 kilometer voelde ik me goed genoeg om hem naar binnen te werken. De eerste kilometer in 4.08, toen naar de 4.00 en met een paar lage 3.50s toch het gemiddelde nog naar 3.56 kunnen brengen.

Uiteindelijk tot het randje gegaan om mijn clubgenoot voor te blijven en dat is met een seconde of 10 over gelukt smile. Volgens de speaker waren we 9e en 10e. Zeer tevreden dus! Nu eens serieus nadenken of ik wat technieklessen wil nemen om mijn zwemmen te verbeteren.

Al met al een leuke dag en een uitstekend georganiseerde wedstrijd!

6

Re: Ter Aar 2016

Inderdaad een erg leuke locatie en goede organisatie.

Ik deed voor het eerst mee in Ter Aar en had op 2:08 gerekend...uiteindelijk 1:57:16!! Een mooie generale voor de 1/4 in hometown Nwhout  cool

Ik ben ook erg benieuwd naar de officiele tijden!

7

Re: Ter Aar 2016

BartR schreef:

Inderdaad een erg leuke locatie en goede organisatie.

Ik deed voor het eerst mee in Ter Aar en had op 2:08 gerekend...uiteindelijk 1:57:16!! Een mooie generale voor de 1/4 in hometown Nwhout  cool

Ik ben ook erg benieuwd naar de officiele tijden!

Dat is een aardig verschil met waar je op had ingezet! Mooie 12e plaats zie ik!
In Noordwijkerhout ben ik er ook bij.

8

Re: Ter Aar 2016

Iemand trouwens een idee wie die fotograaf was langs het fietsparcours? Hij deed goed zijn best maar ik heb nog nergens foto's gezien.