51

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Voor Luxemburg zal het ook geen probleem zijn daar is het water altijd lekker warm.

52 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (16-05-16 19:06:09)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Louise schreef:

Je bent zeker niet gek geworden, hoor, Dennis - je kan me prima zo gezien hebben! Ik heb inderdaad in wetsuit rondgelopen op zoek naar iemand van de jury over of ik nog mocht gaan fietsen en lopen. Ik ben uiteindelijk om iets van 13u45 gaan fietsen - ik moest wachten op de laatste zwemster, en die deed er maar liefst 38 minuten over! Jij kwam me aan het begin van de 2e fietsronde voorbij, zag ik. Ik was toen denk ik nog de op-één-na-achterste dame, ik heb er later nog 2 ingehaald (verrassend genoeg).

Mooi verhaal verder!  Het regende bidons, bij die drempels, en zelfs hele houders en op het eind lag er een vizier bij ofzoiets zelfs!

Louise

Gelukkig ik begon al te twijfelen.
Spijtig om zo Bilzen af te sluiten, maar verstandig van je.
Ik zelf zit ook met astma, (paar maanden geleden achter gekomen) en ik gebruik 2x per dag 2 pufjes "Foster Nexthaler" en heb daar heeeel veel baat bij. Misschien een idee voor je.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

53

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ik ga het er misschien wel eens met de dokter over hebben, maar ik ga zeker niet dagelijks medicijnen gebruiken omdat ik een heel enkele keer, onder extreme omstandigheden (zoals de koudste pinksteren in 80 jaar) ergens last van heb bij het sporten. Ik ben sowieso niet zo van de chemicaliën, zeg maar, en mij lijkt deze boodschap uit mijn lichaam vrij duidelijk: daar is het niet voor in de wieg gelegd, zwemmen bij die kou. Dat neem ik dan dus maar liever serieus. Ik zoek er m'n wedstrijden wel op uit, zoals Luxemburg inderdaad!

Louise

54

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Prachtig verslag Dennis, ik vind je taaltje ook zo grappig. Mooi levendig beschreven!

Louise wat jammer dat je moest stoppen. Maar wat een karakter dat je toch verder bent gegaan buiten mededinging, hulde hoor!!

55

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

voorspelling          resultaat   
------------------------------------------------------
Zwemmen:    0:15:00                0:15:53
T1:                0:03:00                 0:03:45
Fietsen:         2:45:00               2:40:17
T2:                0:02:00                0:02:05
Lopen:          0:39:00                0:37:55
------------------------------------------------------
Totaal:           3:44:00

Dit zijn overigens mijn eigen tijden, de tijden van de uitslag zijn inclusief wissels.

Het was een mooie wedstrijd! Wat kunnen die belgen, en uiteraard ook Dennis en Mstyz
De organisatie was goed, ik had geen grote opmerkingen.

Het zwemmen was wat chaotisch, misschien moet ik wat brutaler zijn en op de 1e rij starten. Maar na 300m kwam ik pas echt in mijn ritme, en op de terugweg nog enkele zwemmers ingehaald. 2 weken geleden gezwommen in water van 14 graden, dus het was warm! smile
De wissel ging goed, het was een behoorlijk eind lopen. Eerst langs het park ferme af en vervolgende terug naar de fiets. Ik heb een castelli aero jack, dus helm op, nummer om en wegwezen.
Op het kleine aanloopstukje was ik al snel mijn beide bidons kwijt. Even niet opletten, kleine bultje en weg. Ik ben niet omgedraaid. Ik had voelde gels bij me, en kon onderweg ook nog bidons aanpakken.
Eerst lus ging hard, en daarna ben ik toch iets meer gaan temporiseren, snelheid was toch iets te hoog. In de 2e ronde nog een incident gehad met een hondje. Aan de overkant, net voor het viaduct, stonden enkele vissers, er stak er net een over met 5 seconden later een klein wis schoothondje. Daarvoor moest ik vol voor in de remmer, het scheelde maar 1 meter denk ik of.... In de laatste ronde vond de wind weer wat sterker worden (of ik had er meer last van). Vooral het stuk naar de bevoorradingspost had ik hier last van. Of mijn tankje was bijna leeg.
Gelukkig was het looponderdeel nabij, en snel loopschoenen aan. 1e ronde ging nog vlot, maar daarna was ook hier tankje leeg. Uiteindelijk wel tevreden. Fietsen wat toch 5 min sneller dan verwacht. Ik denk achteraf dat ik nog wat meer had moeten drinken, dus de verzorging op de fiets moet beter.

Louis, jammer van je DNF, toch mooi uitgelopen. Ik heb je nog ingehaald op de fiets, maar had het pas te laat door.
Overige heren, mooie prestaties! Fietstijden waarvan ik alleen maar kan dromen. Maar we blijven trainen!

56

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Stefanovice schreef:

voorspelling          resultaat   
------------------------------------------------------
Zwemmen:    0:15:00                0:15:53
T1:                0:03:00                 0:03:45
Fietsen:         2:45:00               2:40:17
T2:                0:02:00                0:02:05
Lopen:          0:39:00                0:37:55
------------------------------------------------------
Totaal:           3:44:00

Dit zijn overigens mijn eigen tijden, de tijden van de uitslag zijn inclusief wissels.

Het was een mooie wedstrijd! Wat kunnen die belgen, en uiteraard ook Dennis en Mstyz
De organisatie was goed, ik had geen grote opmerkingen.

Het zwemmen was wat chaotisch, misschien moet ik wat brutaler zijn en op de 1e rij starten. Maar na 300m kwam ik pas echt in mijn ritme, en op de terugweg nog enkele zwemmers ingehaald. 2 weken geleden gezwommen in water van 14 graden, dus het was warm! smile
De wissel ging goed, het was een behoorlijk eind lopen. Eerst langs het park ferme af en vervolgende terug naar de fiets. Ik heb een castelli aero jack, dus helm op, nummer om en wegwezen.
Op het kleine aanloopstukje was ik al snel mijn beide bidons kwijt. Even niet opletten, kleine bultje en weg. Ik ben niet omgedraaid. Ik had voelde gels bij me, en kon onderweg ook nog bidons aanpakken.
Eerst lus ging hard, en daarna ben ik toch iets meer gaan temporiseren, snelheid was toch iets te hoog. In de 2e ronde nog een incident gehad met een hondje. Aan de overkant, net voor het viaduct, stonden enkele vissers, er stak er net een over met 5 seconden later een klein wis schoothondje. Daarvoor moest ik vol voor in de remmer, het scheelde maar 1 meter denk ik of.... In de laatste ronde vond de wind weer wat sterker worden (of ik had er meer last van). Vooral het stuk naar de bevoorradingspost had ik hier last van. Of mijn tankje was bijna leeg.
Gelukkig was het looponderdeel nabij, en snel loopschoenen aan. 1e ronde ging nog vlot, maar daarna was ook hier tankje leeg. Uiteindelijk wel tevreden. Fietsen wat toch 5 min sneller dan verwacht. Ik denk achteraf dat ik nog wat meer had moeten drinken, dus de verzorging op de fiets moet beter.

Louis, jammer van je DNF, toch mooi uitgelopen. Ik heb je nog ingehaald op de fiets, maar had het pas te laat door.
Overige heren, mooie prestaties! Fietstijden waarvan ik alleen maar kan dromen. Maar we blijven trainen!

Klasse gedaan !!!! welke start zat je? bij de veteranen viel het veel mee met de zwemstart, dat had ik al eens anders meegemaakt. en idd de wind nam toe en draaide een paar graden en niet ten gunste van ons.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

57

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Mooie verslagen! Proficiat iedereen smile

100k fietsen en dan slechts 10k lopen klinkt wel als een mooi format, misschien ook maar eens meedoen.

58

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Dennis Florussen schreef:
Stefanovice schreef:

voorspelling          resultaat   
------------------------------------------------------
Zwemmen:    0:15:00                0:15:53
T1:                0:03:00                 0:03:45
Fietsen:         2:45:00               2:40:17
T2:                0:02:00                0:02:05
Lopen:          0:39:00                0:37:55
------------------------------------------------------
Totaal:           3:44:00

Dit zijn overigens mijn eigen tijden, de tijden van de uitslag zijn inclusief wissels.

Het was een mooie wedstrijd! Wat kunnen die belgen, en uiteraard ook Dennis en Mstyz
De organisatie was goed, ik had geen grote opmerkingen.

Het zwemmen was wat chaotisch, misschien moet ik wat brutaler zijn en op de 1e rij starten. Maar na 300m kwam ik pas echt in mijn ritme, en op de terugweg nog enkele zwemmers ingehaald. 2 weken geleden gezwommen in water van 14 graden, dus het was warm! smile
De wissel ging goed, het was een behoorlijk eind lopen. Eerst langs het park ferme af en vervolgende terug naar de fiets. Ik heb een castelli aero jack, dus helm op, nummer om en wegwezen.
Op het kleine aanloopstukje was ik al snel mijn beide bidons kwijt. Even niet opletten, kleine bultje en weg. Ik ben niet omgedraaid. Ik had voelde gels bij me, en kon onderweg ook nog bidons aanpakken.
Eerst lus ging hard, en daarna ben ik toch iets meer gaan temporiseren, snelheid was toch iets te hoog. In de 2e ronde nog een incident gehad met een hondje. Aan de overkant, net voor het viaduct, stonden enkele vissers, er stak er net een over met 5 seconden later een klein wis schoothondje. Daarvoor moest ik vol voor in de remmer, het scheelde maar 1 meter denk ik of.... In de laatste ronde vond de wind weer wat sterker worden (of ik had er meer last van). Vooral het stuk naar de bevoorradingspost had ik hier last van. Of mijn tankje was bijna leeg.
Gelukkig was het looponderdeel nabij, en snel loopschoenen aan. 1e ronde ging nog vlot, maar daarna was ook hier tankje leeg. Uiteindelijk wel tevreden. Fietsen wat toch 5 min sneller dan verwacht. Ik denk achteraf dat ik nog wat meer had moeten drinken, dus de verzorging op de fiets moet beter.

Louis, jammer van je DNF, toch mooi uitgelopen. Ik heb je nog ingehaald op de fiets, maar had het pas te laat door.
Overige heren, mooie prestaties! Fietstijden waarvan ik alleen maar kan dromen. Maar we blijven trainen!

Klasse gedaan !!!! welke start zat je? bij de veteranen viel het veel mee met de zwemstart, dat had ik al eens anders meegemaakt. en idd de wind nam toe en draaide een paar graden en niet ten gunste van ons.

Ik ben gestart bij de senioren. Ik was redelijk rechts gaan liggen, maar niet direct 1e rij.

59 Laatst bewerkt door ronzwijnenburg (17-05-16 08:10:52)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Vooraf helemaal vergeten om de voorspelling te droppen, maar grof gezegd had ik de hoop onder de 4 uur te finishen eigenlijk al laten varen... Maar niets bleek minder waar! Mijn hoofddoel was eigenlijk hard fietsen en kijken wat er dan nog overbleef voor het hardlopen, ter voorbereiding op mijn eerste halve in September, Almere!

Zoals ik al meerdere keren heb teruggelezen was de wind inderdaad goed aanwezig. Ik woon zelf in Noord-Brabant, maar train veel op de zeeuwse eilanden, dus wind kan ik best hebben!
De zwemstart ging moeizaam, paar flinke happen water tot me genomen en moeite om een ritme te vinden, ik ben toch al geen topzwemmer, maar na 18:05 stond ik weer op het droge en 5:23min later zat ik op de fiets: iets met armstukken over natte armen heen krijgen...
Eerste paar kilometers weer even m'n plekje vinden op het zadel en gas geven! De korte klim bij de eerste oversteek kwam wat onverwacht, ook de langere klim naar de bevoorrading toe was even uit het zadel komen, maar ik kon goed tempo vasthouden en tegenwinds goed door blijven rijden. Fietstijd 2:42:05 was met 36,7km/h gemiddeld wel ongeveer wat ik had gehoopt, zeker gezien de toch wel stevige wind.
Helaas ietwat laat "doorgeklikt" op het horloge, dus na 1:10 (eigenlijk dus langer) in T2 aan het hardlopen begonnen.
De eerste 2,5-3km heb ik niet in de gaten gehad dat ik uberhaubt schoenen aanhad, de natgeregende fietsschoenen en wind deden niet veel goeds voor de voeten, maar toen deze tijdens de loop weer een beetje op temperatuur kwamen kon ik redelijk goed doorlopen. De slechts 9,35km (klopt dit echt??) net niet binnen de 45 minuten kunnen uitlopen waardoor de klok stopte op 3:52:21.

De uitslag op de website zegt het volgende t.o.v. mijn Suunto Ambit 3:

Website:         Ambit 3:
S: 17:55        18:05
T1: -               5:23
B: 2:46:10     2:42:05
T2: -               1:10
R: 48:22        45:38

3:52:21        3:52:27

Conclusie: Mooi onder de gehoopte 4uur, weer veel geleerd over hoe volgende keer weer beter te presteren. Héél veel gaan lopen direct vanaf de fiets deze zomer en wat regelmatiger het buitenwater opzoeken wink

Bilzen111: Topevent, leuk fietsparcours (op die drempel, en het bidon-slalom-parcours erna, na) fijn loopparcours waar je inderdaad Bas Diederen nog even langs ziet flitsen! maar waar je vooral genoeg andere lopers om je heen hebt. Na de finish goed wat te drinken en snacken, kortom: zéker voor herhaling vatbaar! smile

60

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Die drempel was 4 jaar terug ook al een probleem hoe ze daar nog niks voor gevonden of aan gedaan hebben begrijp ik niet. Desnoods een vrijwilliger er zetten die de mensen erop attent maakt ofz. Niemand krijgt graag zo een slag op zijn fiets of verliest graag zijn drinken.

61

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

ronnyke schreef:

Die drempel was 4 jaar terug ook al een probleem hoe ze daar nog niks voor gevonden of aan gedaan hebben begrijp ik niet. Desnoods een vrijwilliger er zetten die de mensen erop attent maakt ofz. Niemand krijgt graag zo een slag op zijn fiets of verliest graag zijn drinken.

Hele ladingen bidons, inderdaad ook iets wat leek op een vizier van een helm, een zadel-drinksysteem compleet met 2 bidons en co2 patronen en vlak voor de drempel zag ik iemand met de fiets aan de hand terug  lopen richting hoofdweg; leek erop dat hij niet verder kon fietsen na vermoedelijk materiaalschade na drempel.. zelf niets verloren, ook een kwestie van goede bidonhouders en een beetje opletten natuurlijk, maar de organisatie mag er zeker wat aan doen voor de volgende!!

62

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Oef, dat zijn toch wel mooie verhalen mensen smile Alleen jammer van die DNF Louise.. wel knap dat je toch nog de fiets op bent gestapt na de problemen in het water.

Diep respect voor jullie allemaal met die tijden, wil hem nu zelf ook wel eens gaan doen.. moet er alleen flink getraind worden als ik de 4:30 wil breken denk ik lol

63 Laatst bewerkt door Vanzella (17-05-16 12:04:33)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Ik zie eigenlijk alleen maar topresultaten, gefelicteerd allen! Jammer dat je niet kon zwemmen Louise, al was het water een stuk warmer, dan de buitenlucht...

Als je een voorspelling maakt moet je de resultaten er ook naast leggen (zeker als ze aansluiten)... Bij deze dan smile

Zwemmen was in heerlijk water en een fenomenaal resltaat voor mij. 17.01 stond ik op de kant. Een halve minuut tot een minuut voor gasten die vanavond twee banen verderop in het zwembad liggen (lees sneller zijn).  ALtijd al geweten dat ik een wedstrijdknop had (gehoopt was 19 minuten overigens). Het kan ook zijn dat ik het resultaat zie van gerichtere zwemtraining bij een club natuurlijk...

Fietsen, was perfect op plan 35.0km/h (34.6 had ik voorspeld) gemiddeld. Met een minuutje verval per ronde, niets te klagen. De wind ging wat eigenwijs doen tussen rondje twee en drie zoals anderen al beschreven, maar dat vond ik eerder een voordeel. In plaats van schuin achter of schuin voor, was het stuk bij die gevaarlijke drempel nu vol mee (en de weg ernaartoe vol tegen). Waardoor ik even met windje mee (en 45km/h) rechtop kon zitten de rug, schouders wat ontlasten en toch geen snelheid verliezen. Ik ben overigens ook de bidon achter mijn zadel en het pompje op mijn lucht patroon dat achter mijn zadel zat kwijt geraakt. Die zadelbidonhouder met patroon en pitstop busje houder heeft dus nog wat aandacht nodig. De wegen bij IM Maastricht zijn gemiddeld slechter dan hier in Bilzen. Qua kleding had ik uitzonderlijk sokjes, en compressie tubes aangedaan met armstukken op de fiets erbij. Het was fris maar heel goed te doen. 2.54.00 inclusief wissel (volgens de uitslag) wissel was 2.31 volgens de Garmin.

Lopen ging daarna voor mijn gevoel extreem vierkant, maar, of ik heb snel gewisseld, of de anderen hadden nog meer last van vierkante benen dan ik. 4.14 gemiddeld per km volgens mijn Garmin en 41.35 inclusief wissel volgens de uitslag (wissel 1.33 volgens Garmin). Ik zie dat ik zelfs @ronzwijnenburg bijna had ingehaald ondanks zijn turbo fietstijd ;-) 

3.52.42 was een uitstekend resultaat na een goed georganiseerde wedstrijd.

Maar om nou te zeggen dat ik 100km langs het kanaal rammen en dan slechts beloond worden met 9,4km lopen leuk vindt gaat me iets te ver...

Een goede test en keiharde training was het zeker wel! En qua beleving met 20 andere TCM'ers in het veld was ook erg leuk! De kans is dus groot dat ik er volgend jaar gewoon weer bij ben en dan die vervelende afstandsindeling maar voor lief neem...

64

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Vanzella schreef:

Lopen ging daarna voor mijn gevoel extreem vierkant, maar, of ik heb snel gewisseld, of de anderen hadden nog meer last van vierkante benen dan ik. 4.14 gemiddeld per km volgens mijn Garmin en 41.35 inclusief wissel volgens de uitslag (wissel 1.33 volgens Garmin). Ik zie dat ik zelfs @ronzwijnenburg bijna had ingehaald ondanks zijn turbo fietstijd ;-)

Hahaha, had het lopen de volle 10k geweest had je me dus wél ingehaald hoor! Ik had geen vierkante benen, eerder boomstammen tongue
Maar proficiat met je prestatie, zeker heel knap gelopen!!!

65

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Leuke verslagen jongens, goed gedaan!

66

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Na 1k zwemmen en 100k fietsen met 4:14 per km lopen of zelfs sneller...pfff. En ik maar ploeteren om mijn loopsnelheid beetje bij beetje op te krikken. Maar sneller dan 4:20 gaat het nog niet op het moment.

67

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Stefanovice schreef:

In de 2e ronde nog een incident gehad met een hondje. Aan de overkant, net voor het viaduct, stonden enkele vissers, er stak er net een over met 5 seconden later een klein wis schoothondje. Daarvoor moest ik vol voor in de remmer, het scheelde maar 1 meter denk ik of....

Oef, dat lijkt me niet fijn, ik vind juist zo prettig aan Bilzen dat je bij het fietsen van  niks of niemand last hebt, nouja, ik ben door een paar honderd mannen ingehaald (behalve m'n eigen, die houd ik tegenwoordig op de fiets achter me), maar ook dat was eigenlijk zonder last. Ik heb wel vissers gezien, maar die bleven rustig waar ze waren.

ronzwijnenburg schreef:
ronnyke schreef:

Die drempel was 4 jaar terug ook al een probleem hoe ze daar nog niks voor gevonden of aan gedaan hebben begrijp ik niet. Desnoods een vrijwilliger er zetten die de mensen erop attent maakt ofz. Niemand krijgt graag zo een slag op zijn fiets of verliest graag zijn drinken.

Hele ladingen bidons, inderdaad ook iets wat leek op een vizier van een helm, een zadel-drinksysteem compleet met 2 bidons en co2 patronen en vlak voor de drempel zag ik iemand met de fiets aan de hand terug  lopen richting hoofdweg; leek erop dat hij niet verder kon fietsen na vermoedelijk materiaalschade na drempel.. zelf niets verloren, ook een kwestie van goede bidonhouders en een beetje opletten natuurlijk, maar de organisatie mag er zeker wat aan doen voor de volgende!!

Er lagen op een gegeven moment ook banden bij te slingeren van stootlekslachtoffers, het leek wel een uitdragerij aan fietsspullen. Ze hadden 'm wel iets beter gemarkeerd dan vorig jaar, maar inderdaad, waarom kan die niet weggeschaafd ofzoiets. Al vraag ik me ook wel af hoe je eroverheen rijdt of hoe je spullen vast zitten als je er een compleet systeem en/of een vizier kwijtraakt???

Louise

68

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Vizier zit vast met magneetjes... Maat van me is 'm idd kwijtgraakt daar

69

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

Vizier zit vast met magneetjes... Maat van me is 'm idd kwijtgraakt daar

70 Laatst bewerkt door BP (17-05-16 22:13:08)

Re: 111 Bilzen, 15 mei 2016

.