1

Onderwerp: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Ben voor de Ironman in Maastricht op zoek naar een nr-belt waar ik ook een gelletje of 10/12 in kwijt kan voor het looponderdeel. Heb tot nu toe nog niks kunnen vinden waar ik echt tevreden mee ben. Wil ook geen echte buidel ofzo meeslepen zeker niet tijdens fietsonderdeel. Andere optie is nog om twee verschillende te gebruiken voor fiets en looponderdeel maar dan sta ik nr om te spelden in de wisselzone. Voor de tijd maakt me dat niet zoveel uit. Praktisch is het natuurlijk erg onhandig. Mensen die hier al ervaring mee hebben. Hoe neem je zelf dingen mee? (wil perse eigen gels meenemen. Gels die organisatie aanlevert ga ik niet lekker op)

2

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

http://www.wiggle.nl/spibelt-waterbestendig-heuptasje/

3

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Ik heb de marathon in Rotterdam gelopen met de belt van ZeroD en 6 powerbar gels erin. Ging uitstekend. Ik ben er eentje verloren in het begin, dus wel goed vastzetten.

Uit mijn hoofd zeg ik dat IM 2 startnummers levert, dus je zou 2 belts klaar kunnen maken en halverwege de marathon wisselen. 10 a 12 gels is wel veel om mee te nemen.

Kom je snel bij een heuptas ofzo terecht die je meesleept.

4

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Sinds dit jaar loop ik in de trainingen met een fitletic drinkgordel. En dat is de eerste drinkgordel die echt lekker zit en niet draait of stuitert (soort neopreen bobbels aan de binnenzijde). Van fitletic zijn er ook gordels met alleen zakjes en racenummer bevestiging. De racebelt. Daar zou ik eens naar kijken als ik jou was...

5

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Te koop zo dadelijk  in de Ironman store op de Expo in Maastricht. Startnummer gordeltje van Ironman/Powerbar.
Lusjes aan weerszijde om 10 gelletjes mee te nemen.
Neem zelf geen drinken mee onderweg. Zijn veel drankposten waar je van alles aan kan pakken.

6

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

@Vanzella, dat is deze neem ik aan?
http://www.z3r0d.com/en/products/produc … t-383.html

En Emiel, dit is dan de Ironman variant:
http://www.ironmanstore.com/ironman-fue … t-red.html

Normaliter gebruik ik wat er voorradig is bij de verzorgingsposten, ook eten, maar na de eerste Powerbar gel bij Aix heb ik besloten om mijn eigen gels mee te nemen in het vervolg, dus ik ben benieuwd naar de gebruikservaringen die hier gepost worden. Je wilt inderdaad niet alles meeslepen op de fiets, dus of twee startnummers gebruiken en van belt wisselen of de gels in T2 aan de belt hangen. En daarnaast zou het erg prettig zijn om iets te doen aan het flapperende startnummer bij het fietsen, daar ben ik ook nog niet uit wink

7

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Maca944 schreef:

@Vanzella, dat is deze neem ik aan?
http://www.z3r0d.com/en/products/produc … t-383.html

En Emiel, dit is dan de Ironman variant:
http://www.ironmanstore.com/ironman-fue … t-red.html

Normaliter gebruik ik wat er voorradig is bij de verzorgingsposten, ook eten, maar na de eerste Powerbar gel bij Aix heb ik besloten om mijn eigen gels mee te nemen in het vervolg, dus ik ben benieuwd naar de gebruikservaringen die hier gepost worden. Je wilt inderdaad niet alles meeslepen op de fiets, dus of twee startnummers gebruiken en van belt wisselen of de gels in T2 aan de belt hangen. En daarnaast zou het erg prettig zijn om iets te doen aan het flapperende startnummer bij het fietsen, daar ben ik ook nog niet uit wink

yes deze is het, en ik probeer ook altijd overwegend de gels van de organisatie te gebruiken. Voor de aanloop naar Maastricht heb ik een berg high5 gels gekocht. Kijken hoe ze bevallen en wat ik eventueel moet aanvullen met mijn vertrouwde blackberry powerbar gels...

8

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Ik heb deze van High5 ook prima kunnen 6 gels aan en je kunt er nog 3 kwijt in het zakje.
http://highfive.co.uk/product/accessori … achet-belt

9

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Ik ben ook fan van die van Spibelt. Tasje blijft goed plat ongeacht wat je erin stopt (of juist niets). Nummer kan je er ook gewoon aan spelden, scheelt volgensmij bijna 2 tientjes wink

10

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Thanks voor de vele tips. Heb de High 5 belt bestelt. Leek me de makkelijkste belt waar ik de meeste gels in/aan kwijt kan. Ga ik hem lekker volstoppen met Powerbar gels wink

11

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Ik zal niet te veel zeggen................ik ben ontzettend van voeding tijdens wedstrijd en trainen, maar wat denk je in hemelsnaam met 12 gels op een marathon te gaan doen???????

Als ik me niet vergis is het elke 20 minn dan wel elke 5 km een gel, afhankelijk van je snelheid.
Zeker in een IM ga je waarschijnlijk vanaf km 25 ook nog cola drinken, dusssss.................waarom al die gels???

12

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

petitmas schreef:

Ik zal niet te veel zeggen................ik ben ontzettend van voeding tijdens wedstrijd en trainen, maar wat denk je in hemelsnaam met 12 gels op een marathon te gaan doen???????

Als ik me niet vergis is het elke 20 minn dan wel elke 5 km een gel, afhankelijk van je snelheid.
Zeker in een IM ga je waarschijnlijk vanaf km 25 ook nog cola drinken, dusssss.................waarom al die gels???

Ik wil proberen tussen de 75 en 90gr koolhydraten per uur binnen te krijgen. 1 gel heeft ongeveer 25/26gr. Dus dan kom ik op 3 per uur uit inderdaad. Als ik verwacht 4u over marathon te doen kom ik rond de 12 uit.

13

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Met die gedachte zat ik eigenlijk ook al? 12 gels voor een marathon ik denk niet dat ik die zelfs binnenkrijg. Heb in Rotterdam 4 gels genomen en had er 5 mee.

14

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

bros1987 schreef:

Thanks voor de vele tips. Heb de High 5 belt bestelt. Leek me de makkelijkste belt waar ik de meeste gels in/aan kwijt kan. Ga ik hem lekker volstoppen met Powerbar gels wink

Heb hem inmiddels binnen. Niet echt tevreden met resultaat. Krijg 3 gels in zakje voor en met de lusjes heb ik flink lopen stoeien. Geven weinig mee naar mijn idee. Moeten er natuurlijk niet uitvallen bij eerste stap maar vind ze er klein. Krijg de gels er echt met moeite in. Zijn 6 lusjes dus dan zou ik er 9 kunnen meenemen mits het lukt om ze erin te krijgen. Ga het nogmaals proberen en anders op zoek naar wat anders

15

Re: Nummer-belt met opbergmogelijkheden

Ga het anders oplossen voor Ironman Maastricht. Gels meenemen werkt praktisch toch wat lastig. Bovengenoemde belt lukt het me niet om gelletjes fatsoenlijk in de ringetjes te krijgen. Afgelopen zondag voor het eerst gefietst met gels in bidon. Nu beviel dit goed. Kan natuurlijk ook een bidon met lopen meenemen. Ga eens een belt bestellen voor bidon en eens mee lopen op training of dat bevalt.