26

Re: Trainen met ligstuur in Randstad-drukte

Volgens mij was de vraag  " kun je met remgrepen schakelen op een tt fiets?" Niet "is het een goed idee om mijn gewone fiets in te ruilen voor een TT fiets?" smile

Antwoord op de gestelde vraag is ja, alleen moet je wel Di2 nemen van Shimano Dura Ace of Ultegra, met de extra shifters. Dit ziet niet op een basis modelletje van je lokale fietsenmaker....

De goedkoopste variant,de Ultegra groep met deze extra shifter kost je ongeveer 1300 euro (en dan moet je al goed zoeken). Sram en Campagnolo hebben ook elektische gropen, maar ik weet niet of die ook de extra shifter aanbieden.

Dat alleen een TT fiets niet ideaal is vind ik ook, al gaat Woes veel te ver in zijn argumenten. Je kunt rustig in een groep rijden op de TT fiets, alleen niet liggen, en het is minder comfortabel.

Maar als je maar 1 fiets hebt en je wil onder optimale omstandigheden heden kunnen tijdrijden in een wedstrijd dan neem je dat mindere comfort voor lief.

27

Re: Trainen met ligstuur in Randstad-drukte

Misschien inderdaad wat zwaar opgezet, maar ik heb toch liever geen TT-fiets achter me aan in een groepje. En zelf in een groep op mn TT'er vind ik ook geen pretje.

28 Laatst bewerkt door Louise (20-05-16 15:25:19)

Re: Trainen met ligstuur in Randstad-drukte

Oja, met D12 kan het wel natuurlijk. Maar voor minder geld stal je die racefiets ergens jarenlang wink