1

Onderwerp: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Misschien leuk om hier te inventariseren wat iedereen aan opties heeft om je sleutels, telefoon, kleding etc etc te laten als je buiten gaat zwemmen.

Een veel gebruikte is de safeswimmer, maar gisteren hoorde ik ook iemand over een Masterlock sleutelkluis (die met hangslot kun je bijv aan je fietsframe, trek oog van je auto of een paal hangen).

Er zijn vast nog wel meer briljante oplossingen, deel ze hier!

2

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Ik gebruik idd mijn 'saferswimmer' boei.

3

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

+1

woes schreef:

Ik gebruik idd mijn 'saferswimmer' boei.

4

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Ik ken iemand die zijn autosleutel in een doosje doet en bij een paaltje begraaft. Werkt goed op het strand.

Zelf heb ik meestal mijn saferswimmer

5

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Hedcandy schreef:

Misschien leuk om hier te inventariseren wat iedereen aan opties heeft om je sleutels, telefoon, kleding etc etc te laten als je buiten gaat zwemmen.

Een veel gebruikte is de safeswimmer, maar gisteren hoorde ik ook iemand over een Masterlock sleutelkluis (die met hangslot kun je bijv aan je fietsframe, trek oog van je auto of een paal hangen).

Er zijn vast nog wel meer briljante oplossingen, deel ze hier!

Ik heb en een safer swimmer en een sleutelkluisje (hangslot model). Al moet ik zeggen dat ik niet meer weet waar ik mijn sleutel kluisje heb gestopt...

6

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

racechinees schreef:

Ik heb een sleutelkluisje (hangslot model). Al moet ik zeggen dat ik niet meer weet waar ik mijn sleutel kluisje heb gestopt...

Dat lijkt mij behoorlijk vervelend als je weer uit het water komt en naar huis wil wink

Maar ook hier een safer swimmer gebruiker. Alleen dan van Zone3. Kleding laat ik wel gewoon aan de kant liggen op de ligweide.

7

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Alles in de auto, sleutel (keycard) in een plastic zakje onder mijn badmuts

D.

8

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Ik heb de luxe van zo dicht bij zwemwater woon dat ik alles thuis kan laten. Zelfs wetsuit kan thuis al aan. Cijferslot op de achterdeur, dus zelfs geen sleutels nodig. Dat is geen officieel zwemwater overigens, maar het gemak is zo groot dat ik dat voor lief neem. 

Elders: safeswimmer ja, en autosleutel heb ik ook wel eens onder m'n badmuts gedaan, ging prima. Sterker nog: ik herinner me dat ik naderhand een tijdje bezig ben geweest met 'm uit mijn haar te ontwarren wink

Louise

9

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Ik doe de sleutel van mijn auto aan een touwtje en bind dat touwtje om mijn middel net onder mijn zwembroek. Daarom ga ik liever met de auto dan met de fiets.

10

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

gebruik al jaren een masterlock sleutelkluis, hang een aan je fiets of auto en stopt je sleutels erin, ideaal wat mij betreft

http://www.markbogmansafes.nl/media/catalog/product/cache/1/image/485x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/a/masterlock-5400_2.jpg

11

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Ik heb het voordeel dat ik redelijk dicht bij zwemwater woon zodat ik er op de stadsfiets  naar toe kan en verder geen waardevolle spullen hoef mee te nemen. Bij het zoetwaterplasje waar ik meestal zwem begraaf ik mijn fietssleutel op een (voor mij) makkelijk te herkennen punt, bijvoorbeeld een plant, of ik steek een stokje in de grond dat verder niet zo opvalt.

Voor het (zee-)strand heb ik nog niet zo'n goede oplossing. Voorgaande keren kon ik mijn spullen kwijt in een loods van de Reddingsbrigade, via contacten die enkelen van ons daar hadden. En als ik met de club zwem blijft er altijd wel iemand op het strand achter. Maar anders weet ik niks beters dan de sleutel maar in mijn tas laten zitten...

/Herman

12

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Ik laat alles in de auto, inclusief de autosleutel. Reserve afstandsbediening heb ik waterdicht in plastic geseald. Daarmee sluit ik de auto af, en die gaat vervolgens onder de badmuts mee het water in.

13

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

ben met in zeezwemmen in turbulent water al de nodige badmutsen kwijtgeraakt ... dus dat is voor mij de laatste opbergplaats :-). Ook is met sterke branding mijn safeswimmer geen optie.
Ik gooi alle spullen in de kofferbak van de auto en bevestig de autosleutel aan de (sterke) magneet onder mijn auto.

14

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Ik begrijp echt niet waarom iedereen dit met een auto komt zo moeilijk doet, zo`n sleutelkluis werkt perfect, wel even kijken of je een plek hebt waar je een aan kan haken, denk aan sleepoog, oog van trekhaak, spiraal van veerpoot ed....

Zou ook niet graag mijn sleutel onder mijn badmuts meenemen

15

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

marcelca schreef:

Ik begrijp echt niet waarom iedereen dit met een auto komt zo moeilijk doet, zo`n sleutelkluis werkt perfect, wel even kijken of je een plek hebt waar je een aan kan haken, denk aan sleepoog, oog van trekhaak, spiraal van veerpoot ed....

Zou ook niet graag mijn sleutel onder mijn badmuts meenemen

Lijkt me inderdaad een hele handige oplossing, ga er ook maar eentje aanschaffen.

16

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

ze zijn niet echt heel goedkoop ( ik dacht een euro of 40 ) maar het is superhandig en goede kwaliteit, denk dat ik de mijne al een jaar of 6 heb en werkt nog steeds perfect

17

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

marcelca schreef:

ze zijn niet echt heel goedkoop ( ik dacht een euro of 40 ) maar het is superhandig en goede kwaliteit, denk dat ik de mijne al een jaar of 6 heb en werkt nog steeds perfect

Mijne kosten iets van €25. Heb hem gelukkig weer gevonden. Ik gebruik hem het vaakst gewoon icm mijn fiets, heel soms met de auto...

18 Laatst bewerkt door racechinees (31-05-16 09:43:34)

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

wilagro schreef:
racechinees schreef:

Ik heb een sleutelkluisje (hangslot model). Al moet ik zeggen dat ik niet meer weet waar ik mijn sleutel kluisje heb gestopt...

Dat lijkt mij behoorlijk vervelend als je weer uit het water komt en naar huis wil wink

Maar ook hier een safer swimmer gebruiker. Alleen dan van Zone3. Kleding laat ik wel gewoon aan de kant liggen op de ligweide.

haha, ik bedoelde natuurlijk dat ik hem thuis ergens kwijt was. Lag gewoon in de auto.

Al moet ik zeggen ik heb een keer tijden een nieuwjaarsduik mijn hoopje spullen precies recht voor een pilaar van het kurhuis gezet, in de tweede rij vooraan... Mijn goede oog is -7.75 met een -2.3 cilinder. Toen maar ontdekt dat een nieuwjaarsduik niet koud is. 15 minuten nat rond rennen om je spullen te zoeken daar en tegen...

19

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Ik gebruik de saferswimmer van www.saferswimmershop.com

20

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Sois Hartman schreef:

Ik gebruik de saferswimmer van saferswimmershop

Wel bijzonder dat iemand 4 berichten heeft verdeeld over 2 jaar, maar in alle berichten wel een linkje plaatst naar de saferswimmershop. Nou is dit voor veel triathleten natuurlijk een verstandig hulpmiddel (komen ook steeds meer merken mee) maar maak dan kenbaar dat je voor die shop werkt, en regel een advertentie ofzo.

21 Laatst bewerkt door Jasper298 (13-07-16 14:48:57)

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

wilagro schreef:
Sois Hartman schreef:

Ik gebruik de saferswimmer van saferswimmershop

Wel bijzonder dat iemand 4 berichten heeft verdeeld over 2 jaar, maar in alle berichten wel een linkje plaatst naar de saferswimmershop. Nou is dit voor veel triathleten natuurlijk een verstandig hulpmiddel (komen ook steeds meer merken mee) maar maak dan kenbaar dat je voor die shop werkt, en regel een advertentie ofzo.


Zo bijzonder is het niet! Na even een minuutje googlen, kom ik de volgende tekst tegen:

Sois Hartman, tevens vaartzwemmer en met Trainright en Cardioshop verdeler van de Safer Swimmer

22

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Die sleutelkluisjes lijken me inderdaad wel handig! Alleen nog iets voor mijn telefoon verzinnen om het helemaal compleet te maken. Ik heb sinds kort ook een zwemboei en rugzak tegelijkertijd, zie bijlage. Als ik dan in korte broek en zonder jas richting de plas fiets kan ik alles wat ik aan en mee heb er in stoppen. Leuke extra optie is ook om ergens anders het water uit te komen dan waar je er in gaat en toch al je spullen bij je te hebben.

23

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Grappig ding. Zwemt dat een beetje, zit het niet in de weg? En doe je dan je spullen in dezelfde 'kamer' als de lucht?

24

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Inderdaad handig dat het tegelijkertijd een rugzak is. Kan je er ook mee hardlopen?

Ik ben wel fan van de saferswimmer. Alleen lastig als je flink wind mee hebt, dan komt ie steeds voorbij je hoofd waaien/drijven.

25

Re: Buitenzwemmen, waar laat je je waardevolle spullen?

Harder zwemmen dan.